بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
انعقاد ۱۰۰ قرارداد ساخت ماشین‌آلات معدنی در هپکو
استاندار مرکزی گفت: این قرارداد‌ها برای ساخت ماشین آلات معدنی بین شرکت هپکو اراک و معادن کشور منعقد شده که افتخاری بزرگ برای کشور، استان و این واحد صنعتی است.
کد خبر : ۲۴۸۳۲۴

هپکو+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی در نشست برنامه کاری هپکو اراک، اظهار کرد: این قرارداد‌ها برای ساخت ماشین آلات معدنی بین شرکت هپکو اراک و معادن کشور منعقد شده که افتخاری بزرگ برای کشور، استان و این واحد صنعتی است.

وی ادامه داد: شرکت هپکو با تلاش دستگاه‌های اجرایی استان و کشور همانند سال ۶۷ خود را برای جهش تولید و تامین ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی در سطح گسترده‌ای آماده کرده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: این واحد صنعتی برای افزایش تولید و عقد قرارداد‌های بیشتر در سال آینده باید از اکنون خود را برای خرید قطعات و ماشین‌آلات مورد نیاز خود از سایر کشور‌های اروپایی و آسیایی آماده کند.

آقازاده با یادآوری عقب افتادگی هفت ماه حقوق کارکنان شرکت هپکو در مدت مشابه چهار سال پیش، افزود: اکنون با همکاری و تلاش سران قوا، مسئولان کشوری و استانی شرایط هپکو به ثبات رسیده و بسیاری معضلات حل شده است.

وی خاطرنشان کرد: هشت هزار کارگر با حقوق عقب افتاده سال ۹۶ در استان مرکزی وجود داشت که عمده این کارگران در واحد‌های صنعتی بزرگ استان فعالیت داشتند.

استاندار مرکزی بیان کرد: شمار این کارگران با تلاش و کوشش مسئولان و کارکنان این واحد‌های صنعتی امسال به حدود ۷۰۰ نفر رسیده است.

آقازاده، واحد صنعتی هپکو اراک را از جمله شرکت‌های فراملی کشور عنوان کرد و گفت: نام این شرکت در بیشتر نقاط جهان شناخته شده بوده و برخی از بدخواهان ملت ایران از مشکلات این واحدعلیه مردم کشور سوء استفاده می‌کردند.

وی تصریح کرد: با واگذاری ۶۰ درصد سهام هپکوی اراک به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی و تسویه بدهی‌های آن، اکنون اینواحد صنعتی توانسته به مدار تولید برگردد و همانند گذشته خود را برای جهش تولید آماده کند.

سعید فرخی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: هپکوی اراک از جمله نماد‌های صنعتی استان و شرکت‌های توانمند در عرصه‌های مختلف ساخت ماشین‌آلات راهسازی و معدنی کشور است که در چند سال گذشته در سایه برخی غفلت‌ها به یکی از معضلات کشور تبدیل شده بود.

وی افزود: بحران مالکیت و بدهی ۱۲ هزار میلیاردی شرکت هپکو از مهمترین مشکلات این شرکت بود که با پیگیری استاندار مرکزی و همکاری مسئولان و دستگاه‌های ملی و استانی اکنون برطرف شده‌ است.

فرخی ادامه داد: رفع مشکل بدهی شرکت هپکو از جمله مشکلاتی بود که با رفع آن بند از پای این واحد تولیدی باز شده و این حوزه به سمت شکوفایی تولید پیش می‌رود.

علی‌محمد رفیعی، مدیرعامل شرکت هپکو اراک نیز در این نشست بیان کرد: این واحد تولیدی با مدیریت هزینه‌ها و پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان از اردیبهشت ماه امسال، اکنون در وضعیت پایدار قرار دارد.

وی افزود: انعقاد ۱۰۰ قرارداد کاری درسال جاری با معادن نشان از حرکت رو به جلو است و امید می‌رود که این قرارداد‌ها سال آینده افزایش یابد.

رفیعی ادامه داد: نخستین محموله بیل هیدرولیکی هفته آینده وارد شرکت هپکو شده و محموله بعدی نیز ۲ تا سه روز بعد از آن وارد شرکت می‌شود.

مدیرعامل شرکت هپکو اراک گفت: ظرفیت ساخت سه هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع ماشن آلات راهسازی و معدنی در شرکت هپکو وجود دارد که با فعال‌سازی آن کشور از واردات این تجهیزات بی‌نیاز می‌شود.

وی ادامه داد: با رفع مشکلات شرکت هپکو اراک اکنون از آزاد سازی واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی به ضابطه‌مندی در واردات رسیده‌ایم و امیدمی‌رود که با رفع کامل مشکلات و فعال سازی ظرفیت این شرکت، کشور از واردات این ماشین آلات بی‌نیاز شود.

رفیعی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی ۴۰ درصد ساخت این ماشین‌آلات مذکور در این واحد صنعتی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت هپکو اراک قیمت هر دستگاه دام تراک را ۴۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: ساخت این ماشین‌آلات ارزش افزوده بالایی برای کشور و استان مرکزی به همراه دارد.

رفیعی گفت: برنامه‌ریزی برای تولید سال آینده از ماه آینده در شرکت هپکو آغاز شده است و امیدمی‌رود که با دریافت تسهیلات از بانک‌ها و صادرکنندگان مواد پتروشیمی زمینه افزایش تولید ماشین آلات معدنی و ساختمانی در این واحد صنعتی فراهم شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر