بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
همراه‌اول کلید تحقق ایران هوشمند است
مرور برخی از معدود پروژه‌های موفق و کلان در حوزه کاربری ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور، نشان از حضور همراه‌اول در این پروژه‌ها دارد. از پروژه بزرگ و سودمند حذف قبوض کاغذی در کشور گرفته تا پیاده‌سازی شبکه شاد و در آخرین نمونه نیز تفاهم‌نامه با فدراسیون فوتبال برای ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور توسعه فناوری VAR در ورزشگاه‌های کشور.
کد خبر : ۲۴۸۵۲۶

همراه اول+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، اما برای شناخت بهتر از نتایج اقدامات اپراتور اول که به واسطه مسوولیت اجتماعی این اپراتور در واقعیت‌بخشی به مقوله «تحقق رویای دیجیتال» و ملموس‌سازی آثار پیشرفت ارتباطات در بخش‌های مختلف کشور و بهره‌مندی مردم از این خدمات، در حال انجام است، باید نگاهی به سایر طرح‌ها و تفاهم‌نامه‌های همراه اول نیز داشت.



پیاده‌سازی شبکه عظیم شاد، هوشمندسازی مزارع کشور، هوشمندسازی جاده‌ها و اتصال خودرو‌های کشور، اجرای نخستین جراحی روباتیک و از راه دور ایران، گسترش بانکداری نوین و توافق با بانک‌های متعدد، ورود و حمایت از توسعه عملی مقولاتی نظیر هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، جویشگر، کسب‌وکار‌های هوشمند، دانش‌بنیان و فناور، حمایت از پژوهش و تحقیقات فناورانه، مشارکت در پروژه‌های جهادی عمرانی، توسعه جهانی مناسبات مذهبی و مشارکت گسترده در اقدامات خیرخواهانه، همه از جمله اقدامات همراه‌اول در راستای تحقق شعار ایران هوشمند به شمار می‌روند.

تمامی این اقدامات و گام‌های بزرگ، خارج از مسوولیت اصلی این اپراتور یعنی توسعه زیرساخت‌ها و نسل‌های پیشرفته ارتباطی کشور در حال وقوع است. اما نکته قابل توجه آنکه به گواه آمار سازمان رگولاتوری، این اپراتور از تمامی جهات اعم از تعداد مشترکان موبایل و اینترنت، میزان پوشش ارتباطات در مناطق محروم کشور (تحقق عدالت ارتباطی)، توسعه آنتن نسل‌های ۴ و ۵، جلب رضایت مشترکان و ... با اختلاف زیاد به نسبت دیگر اپراتور‌ها پیشتاز است.

به عبارت دیگر رویکرد، اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های کلان همراه‌اول مانع اصلی در بروز پدیده مخرب شکاف دیجیتالی در درون کشور شده است و در غیر این صورت امروز با مشکلات، نابرابری‌ها و محرومیت‌های ارتباطی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و توسعه دیجیتال در ایران مواجه بودیم.

این در حالی است که عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین روز حضور خود در وزارت ارتباطات اعلام کرد: «باید کاری کنیم که طعم شیرین فناوری در زندگی مردم چشیده شود.»

موضوعی که از سال‌های قبل به شکل عملی و مستقیم در دستور کار همراه‌اول بوده و طرح‌ها و اقدامات این اپراتور با همین نگاه و محوریت در حال اجراست.

به این ترتیب می‌توان گفت تحقق طرح‌ها و رویای دیجیتال همراه‌اول امروز مترادف با تحقق ایران هوشمند و رویای دیجیتال مردم و کشور شده چراکه در حال حاضر شاهد اقدامات مشابه و کلانی از سوی دیگر شرکت‌ها و اپراتور‌های کشور در حوزه‌های مذکور نیستیم و نبود و غیبت اپراتور اول در عرصه‌های مورد نیاز مردم و کشور کاملا قابل درک و ملموس است.

با جمیع این تفاسیر می‌توان گفت هر گونه خلل، کمبود، بی‌توجهی و عدم حمایت از توسعه ظرفیت‌های فعلی شبکه اپراتوری کشور، به شکل مستقیم به مانعی بزرگ در تحول سایر صنایع کشور منجر خواهد شد.

از این رو با توجه به نگاه و رویکرد وزیر جدید ارتباطات که اتفاقا منطبق با عملکرد بزرگترین اپراتور ارتباطات کشور است، مدیران وزارت ارتباطات می‌بایست با هم‌اندیشی و رفع مشکلات توسعه‌ای همراه‌اول و دیگر شرکت‌ها و اپراتور‌های فعال در عرصه ارتباطات کشور، نسبت به تسریع تحقق رویای دیجیتال و توسعه کاربری‌های دولت الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، بانکداری الکترونیکی، آموزش الکترونیکی و دیگر کاربری‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور، اهتمام و توجه ویژه داشته باشند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با اعلام شرکت ارتباطات سیار ایران؛

" همراه " سرمایه مصوب مجمع را ثبت کرد

ارتباطات سیار ایران و رشد ۵درصد افزایش درآمد ماهانه؛

"همراه" و درآمدهایی که پیشرو بودند

تداوم روند صعودی درآمد‌ها از دکل‌های
ارتباطات سیار ایران در مردادماه شاهد افزایش درآمد سالانه بود؛

تداوم روند صعودی درآمد‌ها از دکل‌های "همراه"

ارسال نظر