بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
اتریوم چیست؟
اتریوم دومین ارز دیجیتال محبوب شناخته می‌شود. این ارز در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد و در این چند سال رشد چشمگیری را تجربه کرده است.
کد خبر : ۲۴۸۵۴۴

اتریوم چیست؟

به گزارش بورس نیوز، اتریوم دومین ارز دیجیتال محبوب شناخته می‌شود. این ارز در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد و در این چند سال رشد چشمگیری را تجربه کرده است. اگر شما هم به دنبال خرید و فروش ارزدیجیتال هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا ارز دیجیتال اتریوم را بررسی کنیم.

اتریوم چیست؟

اتریوم یک پلتفرم نرم افزاری غیر متمرکز مبتنی بر بلاکچین و کاملا متن باز است. اتریوم دارای رمز ارز مخصوص خود به نام اتر می‌باشد. از اتر هم برای مبادله ارز دیجیتال و هم برای اجرای برنامه‌ها و کسب درآمد می‌توان استفاده کرد. اتریوم مانند یک شبکه بلاکچین برای تایید و ذخیره سازی معاملات شکل گرفته است. این شبکه بستر مناسب برای توسعه دهندگان فراهم می‌کند تا بتوانند قرارداد‌های هوشمند و نرم افزار‌های غیرمتمرکز را بدون ریسک‌هایی مانند کلاه برداری یا دخالت شخص دیگر اجرا کنند. اتریوم خود را یک شبکه برنامه ریزی جهانی بر می‌شمارد. حجم بازار اتریوم در زمانی که این مقاله نوشته می‌شود حدود ۴۲۲ بیلیون دلار است که به عنوان دومین ارز دیجیتال بعد از بیت کوین شناخته می‌شود. برای مطالعه بیشتر مقاله اتریوم چیست ایرانیکارت را مطالعه کنید.

اتریوم چیست؟

هدف اتریوم

هدف اتریوم از بین بردن و جایگزینی واسطه با قرارداد هوشمند است. همانطور که می‌دانید خیلی از کار‌های روزانه ما با واسطه انجام می‌شود. مثلا اگر شما بخواهید یک ایمیل بفرستید و یا پیامی در واتساپ برای کسی ارسال کنید باید از نرم افزار و یا سایت کمک بگیرید و پیام خود را مخابره کنید. این‌ها واسطه‌هایی هستند که به ما در انجام کار‌ها کمک می‌کنند. اتریوم قصد دارد این واسطه‌ها را با قرارداد‌های هوشمند که به صورت کاملا مشخص و دقیق فعالیت می‌کنند جایگزین کند.

مزایا معایب اتریوم

اتریوم برای رفع برخی از کمبود‌های بیت کوین طراحی شده است. همانطور که می‌دانید بیت کوین یک رمز ارز بسیار امن برای سرمایه گذاری است، ولی قرارداد‌های هوشمند را پشتیبانی نمی‌کند. در اینجا اتریوم کمبود بیت کوین را پر می‌کند. در زیر به بخشی از مزایا و معایب اتریوم می‌پردازیم.

مزایا

• تمرکز زدایی: اتریوم هیچ گونه سازمانی به عنوان مرجع کنترل ندارد. حتی ویتالیک بوترین و ConsenSys که معرف این ارز هستند هم کنترل کامل بر روی این شبکه ندارند.
• یک جامعه توسعه دهنده قوی: اتریوم بزرگ‌ترین جامعه توسعه دهندگان را دارد که حتی از توسعه دهندگان بیت کوین هم بزرگتر است. داشتن توسعه دهندگان زیاد یک مزیت فوق العاده برای اتریوم محسوب می‌شود.
• قابلیت همکاری: شما می‌توانید بعد از ساخت برنامه بر روی اتریوم، آن را به صد‌ها پروتکل دیگر متصل کنید. این به عنوان منبع درآمد خوبی تلقی می‌شود.

معایب

• سرعت پایین: همانطور که می‌دانید سرعت بیت کوین ۷ معامله در ثانیه است، ولی اتریوم ۱۵ معامله در ثانیه را پردازش می‌کند. ولی با این حال هنوز سرعت مناسبی برای کاربر نیست، ولی توسعه دهندگان خبر از بروزرسانی جدید و سرعت بخشیدن به این معاملات می‌دهند.

اتریوم چیست؟

اتریوم چگونه کار می‌کند؟

شبکه اتریوم بسیار به بیت کوین شبیه است، ولی تفاوت اساسی آن وجود نسخه‌های متعدد از بلاکچین بر روی کامپیوتر‌های افراد مختلف در سرتاسر جهان است. اتریوم از چندین قسمت اصلی تشکیل شده است:
• قرارداد‌های هوشمند که مکانیسم جابجایی پول را مشخص می‌کند.
• EVM که قوانین را اجرا می‌کند.
• بلاکچین اتریوم کل سابقه، هر معامله و تماس هوشمند را ذخیره می‌کند.
• اتر که رمز ارز اتریوم است و برای انجام معاملات و اجرای قرارداد‌های هوشمند به کار می‌رود.
• اثبات کار که کل سیستم را کنار هم نگه می‌دارد و از پیروی قوانین اطمینان حاصل می‌کند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی اتریوم چیست پرداختیم و دیدیم این ارز یکی از بهترین رمز ارز‌های موجود در بازار است و پلتفرم آن از قدرت و پشتیبانی بی نظیری برخوردار است. همین امر باعث شده به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن تلقی شود. بسیاری از کاربران این ارز را بهتر از بیت کوین می‌دانند، ولی همچنان خرید بیت کوین به عنوان امن‌ترین سرمایه گذاری ارز دیجیتال شناخته می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر