بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
سهم در منطقه‌ی بسیار جذابی قرار گرفته و در کف کانال مشخص شده با رنگ زرد قرار دارد و با طی کردن یک مسیر نزولی طولانی یک ساله، به نظر می‌رسد در آستانه پایان اصلاح بلند مدتی و آغاز روند صعودی جدیدی قرار دارد. با تغییر در روند سهم در میان مدت اهداف ۱۸۰۲ و ۲۲۴۷ دور از دسترس نخواهد بود.
کد خبر : ۲۴۸۵۷۴

نماد "خساپا" پس از پشت سر گذاشتن یک روند نزولی چند ماهه، به نظر می‌رسد با توجه به نزدیک شدن به کف کانال صعودی بلند مدتی (۴ ساله) و در صورت حمایت پر قدرت می‌تواند تغییر روند داده و به روند نزولی خود پایان دهد.



با توجه به تلاقی خط میدلاین کانال نزولی میان مدتی و همچنین کف کانال بلند مدتی (۴ ساله) خود، انتظار می‌رود در این نقطه حمایتی (نقطه مشخص شده با فلش قرمز رنگ) واکنش خوبی از خود نشان دهد و در این ناحیه حمایت خوبی از سهم صورت بگیرد.



در صورت حمایت مناسب در ناحیه مشخص شده، در قدم اول می‌توان مقاومت‌های ۱۸۴۴ و ۲۲۶۱ را برای سهم در نظر گرفت و در صورت شکست مقاومت نیز می‌توان ۱۵۰۷ را به عنوان حد ضرر و نقطه خروج از سهم قرار داد.



اندیکاتور DMI
از دوازدهم شهریورماه، تغییر روند داده و همچنان روند سهم نزولی بوده و تغییری در آن مشاهده نمی‌شود.

اندیکاتور RSI
با توجه به نزدیک شدن به منطقه‌ی اشباع فروش انتظار میرود در صورت حمایت مناسب از سهم در مقاومت ذکر شده از این اندیکاتور سیگنال مثبت صادر شود.


اندیکاتور SMI و MACDI
اندیکاتور SMI در واقع از خانواده همان MACDI می‌باشد؛ با این تفاوت که دو روز از MACDI جلوتر بوده و از دو روز قبل ادامه مسیر MACDI را نشان می‌دهد، در حال حاضر هردو روند نزولی داشه و سیگنال مثبتی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

اندیکاتور CCI
با قرار گرفتن در زیر منطقه اشباع فروش و تغییر احتمالی در روند سهم می‌تواند سیگنال مثبت صادر کند.

مهدی امن پور


اندیکاتور EMA CROOS
در تاریخ ۷/۱۶ سیگنال منفی صادر کرده و همچنان تا این لحظه تغییری در روند سهم نشان نمی‌دهد.
با توجه به نزدیک شدن به نقطه حمایتی پر قدرت در محدوده ۱۵۰۵، انتظار می‌رود طی روز‌های آینده در صورت حمایت لازم از این اندیکاتور سیگنال مثبت دریافت کنیم.

تحلیل تکنیکال خساپا


میانگین متحرک‌های ۱۲ روزه، ۲۰ روزه، ۵۰ روزه و ۹۰ روزه نیز همگی خبر از شکست می‌دهند و نمودار سهم با تثبیت خود در زیر آن‌ها همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد.
تاریخ شکست میانگین‌های متحرک
۱۲ روزه در تاریخ ۷/۱۸،
۲۰ روزه در تاریخ ۷/۱۳،
۵۰ روزه در تاریخ ۶/۲۶،
۹۰ روزه در تاریخ ۷/۱۷

تحلیل تکنیکال خساپا
با توجه به برسی‌های صورت گرفته در بالا و با وجود سیگنال‌های منفی که در سهم ذکر شد، همچنان وقتی به مسیر بلند مدتی آن نگاه می‌کنیم سهم در منطقه‌ی بسیار جذابی قرار گرفته و در کف کانال مشخص شده با رنگ زرد قرار دارد و با طی کردن یک مسیر نزولی طولانی یک ساله، به نظر می‌رسد در آستانه پایان اصلاح بلند مدتی و آغاز روند صعودی جدیدی قرار دارد.
با تغییر در روند سهم در میان مدت اهداف ۱۸۰۲ و ۲۲۴۷ دور از دسترس نخواهد بود. حد ضرر ۱۵۰۵


لازم به ذکر است در صورت آزاد سازی احتمالی نرخ محصولات و همچنین رفع برخی از تحریم‌های مرتبط با گروه خودرویی، می‌توانیم شاهد اتفاقات بسیار خوبی در نماد‌های این گروه باشیم.

مهدی امن پور تحلیلگر بازار‌های مالی

۱۴۰۰/۰۷/۲۱

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
معاملات الگوریتمی نیازی به دستگاه ماینر ندارد
مدیرعامل شرکت هوشمند فرآیند در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

معاملات الگوریتمی نیازی به دستگاه ماینر ندارد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر حسین
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
عالی