بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری سهام ویستا
نشست خبری پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری سهام ویستا در حال برگزاری است.
کد خبر : ۲۴۸۶۷۳

ویستا

به گزارش بورس نیوز، نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» به مناسبت پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری سهام ویستا در فرابورس ایران در حال برگزاری است. 

پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری سهام ویستا

حمید فاروقی عضو هیات‌مدیره سبدگردان ویستا در این مراسم با اشاره به آغاز این پذیره‌نویسی از امروز ۲۵ مهرماه تا چهارشنبه همین هفته، گفت: این صندوق از نوع سهامی بوده و سقف سرمایه صندوق حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای شروع است که منابعی که جذب صندوق می‌شود به سرمایه‌گذاری در بازار سهام اختصاص پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد که سرمایه‌گذاران برای حضور در بازار سرمایه، نگاه بلندمدت داشته باشند و اگر تخصص یا زمان لازم را ندارند به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مراجعه کنند.

 

 فاروقی با اشاره به اینکه صندوق سرمایه‌گذاری سهام ویستا ویژگی‌هایی دارد که با سایر صندوق‌های سهامی مشترک است، اظهار کرد: اولین ویژگی مهم این است که این صندوق‌ها بستری برای علاقه‌مندان حضور در بازار سرمایه که تخصص یا زمان کافی ندارند، فراهم می‌کند. ویژگی دوم این صندوق‌ها نقدشوندگی آن‌هاست. صندوق‌های سهامی، رکن بازارگردان دارند و سرمایه‌گذاران هر زمان که بخواهند می‌توانند سرمایه خود را نقد کنند. از سوی دیگر برای منابع خرد، انجام مدیریت سرمایه، مقرون به صرفه نیست اما وقتی این منابع خرد، تجمیع می‌شود می‌توان آن‌ها را به صورت حرفه‌ای مدیریت کرد. بحث شفافیت هم ویژگی مهم دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری است؛ چرا که سرمایه‌گذاران می‌توانند بر عملکرد آن‌ها نظارت کنند و در عین حال این صندوق‌ها زیر نظر سازمان بورس فعالیت می‌کنند.

 

این کارشناس بازار سرمایه خطاب به سرمایه‌گذاران گفت: اگر برای حضور در بازار سرمایه دانش لازم و برنامه مشخص وجود نداشته نباشد ممکن است سرمایه‌گذاران با ورود و خروج‌های اشتباه به بازار سرمایه، دچار ضرر و زیان‌های قابل‌توجهی شوند.

 

وی در نهایت با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاران برای حضور در بازار سرمایه نگاه بلندمدت داشته باشند، گفت: اگر افراد تخصص یا زمان کافی برای حضور مستقیم در بازار را ندارند را به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مراجعه کنند.


پخش آنلاین این نشست را می‌توان از این لینک مشاهده کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وجه تمایز
مدیرعامل شرکت سبدگردان ویستا در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

وجه تمایز "ویستا" از دیگر صندوق‌ها

ارسال نظر