بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
ثبت‌ نام، احراز هویت سامانه سجام، اعتبارسنجی و ده‌ها خدمات کاربردی دیگر با سوپر اپلیکیشن تاپ
چند بار تا حال پیش آمده برای دریافت خدماتی که می‌توانید آن‌ها را به صورت آنلاین هم دریافت کنید، مثل کارت به کارت، ثبت نام در بورس، پرداخت عوارض و خلافی خودرو؛ زمان زیادی صرف کنید؟ مثلا در صف‌های طولانی بایستید، مدت‌ها دنبال شعبه خودپرداز بگردید و یا برای پیدا کردن راهی برای ثبت نام سامانه سجام دچار سردرگمی شوید؟
کد خبر : ۲۴۸۸۵۷

ثبت‌ نام، احراز هویت سامانه سجام، اعتبارسنجی و ده‌ها خدمات کاربردی دیگر با سوپر اپلیکیشن تاپ

به گزارش بورس نیوز، سوپر اپلیکیشن تاپ، یک اپلیکیشن کاربردی با رابطه کاربری ساده برای رفع نیاز‌های الکترونیک روزانه شما در سریع‌ترین زمان ممکن است.

اگر به دنبال سرمایه گذاری در بازار بورس که این روز‌ها بسیار پر طرفدار شده هستید، باید بدانید برای ورود به این بازار ابتدا باید به صورت آنلاین در سامانه سجام ثبت نام کنید و سپس احراز هویت شوید. برای آشنایی با نحوه کار سامانه سجام، یادگیری نحوه ثبت نام و احراز هویت سامانه سجام با سوپر اپلیکیشن تاپ و آشنایی با سایر کاربرد‌های اپلیکیشن تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سامانه سجام چیست؟

سجام مخفف عبارت سامانه جامع اطلاعات مشتریان است. این سامانه متعلق به شرکت سپرده گذاری مرکزی است که وظیفه ثبت، نگه داری و تسویه معاملات در تمام بازار‌های مالی را به عهده دارد. سامانه سجام درست مانند یک مرکز بزرگ است که اطلاعات تمام معاملات مشتریان بورس و سایر بازار‌های مالی را ثبت و نگه‌داری می‌کند.

ثبت‌ نام، احراز هویت سامانه سجام، اعتبارسنجی و ده‌ها خدمات کاربردی دیگر با سوپر اپلیکیشن تاپ

مزایای ثبت نام در سامانه سجام چیست؟

• در هیچ‌ یک از مراجعات خود به نهادهای مالی اعم از کارگزاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های تأمین سرمایه و... نیاز به احراز هویت مجدد نخواهید داشت.

• ارسال تمامی اسناد، مدارک، اعلان‌ها، اخطارها، مکاتبات و مرسولات براساس اطلاعات ارتباطی ارائه‌ شده از سوی شما در سامانه سجام انجام می‌گیرد.

• شما قادر خواهید بود تغییر اطلاعات ارتباطی خود ازجمله نشانی محل سکونت و اقامتگاه خود را مستقیما اعمال کنید.
• پرداخت کلیه مطالبات و عایدی نقدی شما در بازار سرمایه به شماره ‌حساب اعلامی متعلق به شما در سامانه سجام واریز خواهد شد. شما قادر خواهید بود شماره‌ حسابتان را هر زمان که بخواهید تغییر دهید.

• از این پس ارائه کلیه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی جدید در بازار سرمایه ازجمله صدور کد معاملاتی در کلیه بورس‌ها، صدور واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صدور کد سبد گردانی و ... فقط پس از ثبت‌نام در این سامانه امکان‌پذیر خواهد بود.

ثبت نام و احراز هویت سجام در منزل

پیش از پیاده سازی و شروع به کار نرم افزارهای پرداخت مانند اپلیکیشن تاپ، کاربران مجبور بودند برای احراز هویت به صورت حضوری اقدام کنند. در حالی است که امروز، برای ثبت نام احراز هویت سجام نیازی نیست تا حتما به صورت حضوری اقدام کنید. بعد از شیوع کرونا، ثبت نام احراز هویت سجام در منزل انجام می‌شود. تنها کافی است که اپلیکیشن تاپ را بر روی موبایل هوشمند خود ثبت کرده و سپس، مراحل متعدد احراز هویت غیر حضوری را طی کنید.

احراز هویت غیر حضوری با اپلیکیشن تاپ

برای احراز هویت سجام غیر حضوری نیاز است تا یک اپلیکیشن قابل اعتماد و معتبر برای دریافت خدمات سجام را انتخاب کنید. اپلیکیشن تاپ با فراهم کردن ویژگی‌های لازم و برخورداری از لایه‌های امنیتی متعدد می‌تواند بستر مناسبی برای احراز هویت غیر حضوری باشد. در صورتی که اطلاعات شما در مراحل احراز هویت تاپ در همان دفعه اول تایید شود، پیامک تایید شده احراز هویت در زمان کوتاهی برای شما ارسال می‌شود.

برای انجام احراز هویت غیر حضوری با تاپ، لازم است از پیش در سامانه سجام ثبت نام کرده باشید. پس اگر هنوز ثبت نام خود را در سامانه سجام کامل نکرده‌اید، ابتدا وارد اپلیکیشن تاپ شده و فرآیند ثبت نام خود را به پایان برسانید. راهنمای مرحله به مرحله ثبت نام سامانه سجام را در عنوان بعدی همین مطلب مطالعه کنید.

چنان چه قبلا در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اید ولی هنوز احراز هویت نشده‌اید، می‌توانید این کار را از طریق اپلیکیشن تاپ انجام دهید.

۱- ابتدا وارد اپلیکشن شده و از منوی صفحه اصلی، گزینه سجام را انتخاب کنید؛
۲- سپس در صفحه بعد، گزینه احراز هویت سجام را لمس کنید؛
۳- در مرحله بعد شماره همراه خود و سپس کد امنیتی را وارد کنید و منتظر دریافت کد تایید بمانید؛
۴- در مرحله بعد کد ملی خود را وارد می‌کنید و وارد صفحه اطلاعات و مدارک لازم برای احراز هویت خواهید شد؛
۵- در این صفحه، مرحله به مرحله اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و تصویر مدارک لازم را آپلود کنید؛
۶- پس از اتمام مراحل و مرور اطلاعات و مدارک وارد شده، دکمه تایید و ذخیره را لمس کنید.

مراحل ثبت نام آنلاین سجام با اپلیکیشن تاپ

در ثبت نام سجام غیر حضوری نیازی نیست تا حتما مدارک شخصی خود را اسکن کنید. اگر موبایل هوشمند شما مجهز به موبایل با کیفیت است، می‌توانید عکس مدارک خود را ارسال کنید. اپلیکیشن تاپ با دریافت اطلاعات شخصی و اطلاعات احراز هویت، به تایید هویت اصلی شما کمک می‌کند و با اطمینان خاطر می‌توانید کد بورسی خود را پس از پایان فرآیند ثبت نام، دریافت کنید.

برای ثبت نام سامانه سجام با اپلیکیشن تاپ، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱- پس از وارد شدن به اپلیکیشن، گزینه سجام را انتخاب کنید؛
۲- در صفحه جدید، گزینه اول، «ثبت نام سامانه سجام» را لمس کنید؛
۳- حالا وارد صفحه بعد می‌شوید، شماره همراه (به نام کاربر) و کد امنیتی را وارد کرده و دکمه دریافت کد تایید را لمس کنید؛
۴- پس از در یافت کد تایید، تمام اطلاعات هویتی خواسته شده شامل کدملی، آدرس، شماره تماس، شماره حساب و ... را وارد کنید؛
۵- در پایان پس از مرور اطلاعات وارد شده، دکمه تایید و ذخیره سازی را لمس کنید.

تاپ دستیار همه کاره و گوش به فرمان شما

اپلیکیشن تاپ با هدف حذف زمان‌های تلف شده در زندگی شهروندان مدرن و بهبود کیفیت زندگی آنها ایجاد شده است. با نصب تاپ بر روی گوشی خود، نه تنها نقل و انتقالات مالی از تمام حساب‌های بانکی خود را مدیریت می‌کنید؛ بلکه می‌توانید فقط با نصب یک اپلیکیشن، از ده‌ها ویژگی دیگر مانند خرید انواع بیمه، خدمات خودرویی، خرید شارژ تلفن همراه و حتی خرید بلیت پروازهای داخلی و خارجی استفاده کنید.

لیست زیر فقط بخشی از ویژگی‌های کاربردی سوپر اپلیکیشن تاپ است. همین حالا خودتان دست به کار شوید، از یکی از بازارهای دانلود اپلیکیشن مانند کافه بازار یا گوگل پلی و یا به صورت مستقیم از وبسایت تاپ، اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نصب کنید و از خدمات مختلف آن لذت ببرید:

- پرداخت عوارض آزادراه‌ها و جاده‌ها؛
- پرداخت عوارض ورود به طرح ترافیک؛
- پرداخت قبوض جریمه خودرو در داخل یا خارج از شهر؛
- پرداخت کارت به کارت از تمامی کارت‌های عضو شبکه شتاب؛
- خرید شارژ تلفن همراه؛
- خرید بسته‌های اینترنت همراه (از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل)؛
- پرداخت انواع قبوض شامل برق، گاز، آب و تلفن همراه؛
- خرید بلیط اتوبوس و پروازهای داخلی و خارجی؛
- خرید بلیط ورودی اماکن گردشگری؛
- شرکت در امور خیریه و نیکوکاری.

 

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر