بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
آنچه بورس نیوز در خشت خام دیده بود...
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به خواب خرگوشی اهالی بهارستان و تحلیل نادرست اساتید ذوق مرگ‌ شده و طعنه بوداری به اهالی باب همایون و پرسنل نامرئی...
کد خبر : ۲۴۹۰۲۲

۵

به گزارش بورس نیوز طبق روال این چند وقت، سری به کانال ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی زده بودیم و امروز دوباره عقبگرد کردیم و به سنگر ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی که مدتهاست در آن زنبیل گذاشته‌ایم، بازگشتیم! نکته جالب توجه بازار امروز این بود که گویا اهالی بهارستان از خواب خرگوشی بیدار شدند و هشدار های چند هفته پیش بورس نیوز، امروز از دهان بعضی از دوستان خارج شد. در حالی که امروز بعضی از دوستان در بهارستان نگران انتشار اوراق در بازار سرمایه و تأمین مالی دولت از این محل بودند و حتی به عدد ۳۵ همت هم اشاره‌ای کردند یادآور می‌شویم که آنچه که امروز دوستان بهارستان در آینه رویت کردند، بروبچه های بورس‌نیوز چند هفته قبلی در خشت خام دیده بودند. انتشار اوراق و تامین مالی از این محل، بزرگترین ریسک این روزهای بازار سرمایه ماست. برای درک وخامت اوضاع بد نیست به این آمار کمی فکر کنید. در ۱۸ روز معاملاتی مهرماه، هر روز بطور میانگین ۱۷۳۹ میلیارد تومان سهام در فرابورس معامله شده؛ اما میانگین معاملات روزانه بازار اوراق ۲۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده است. کاش آقایانی که تا چند ماه قبل حمایت از این بازار در صدر شعارهایشان بود، حداقل یاد می گرفتند که دست در جیب بورسی ها نکنند، حمایت پیشکش!

 

ذوق مرگی اساتید از دست دراز پاستور 
یادش به خیر، یکی دو سال قبل، زمانی که کفگیر پاستور به ته دیگ خورده بود و برای بازار سرمایه نقشه کشیدند و سهام را باد کردند و به خلق الله انداختند و فعالان‌بازار سرمایه را به خاک سیاه نشاند، خیلی از اقتصادیون‌ محترم، ذوق مرگ بودند که آفتی که می توانست کل اقتصاد کشور را درگیر کند، فقط بازار سرمایه را دچار کرد و بقیه جان سالم به در بردند! به نظر این دوستان هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه و تأمین مالی پاستور از این محل ، نسبت به سایر روش های تامین مالی از جمله چاپ‌پول، مزایای خیلی خیلی بیشتری داشت. بعضی از این آقایان پا را فراتر گذاشته و در واپسین روزهای رشد بازار، مدام بازار سرمایه را دلیل و منشاء تورم می خواندند.‌ اما این روزها مشخص می‌شود که بعضی از این اساتید اقتصاد خوانده ما، فقط استادنما هستند و هیچ نمی دانند! نشان به آن نشان که بازار سرمایه را به خاک سیاه نشاندند و به قول دوستان هم کتک خوردیم هم پیاز! هم دارایی‌های مردم پودر شد و هم تورم امان مان را برید!

 

طعنه بوداری به اهالی باب همایون 

بعضی از آقایان این روزها توییت می‌زنند و فوری توییت های خودشان را پاک میکند!
رئیس اسبق ساختمان میرداماد در صفحه شخصی اش‌ نوشت: "تامین کسری بودجه از طریق فشار به بانک‌ها و صندوق‌های آنها نیز منجر به اضافه برداشت سنگین از بانک مرکزی شده است که همانا استقراض غیرمستقیم و بسط پایه پولی است. آمارهای پولی مهرماه مشخص می‌کند!" اگر چه ایشان بلافاصله این مطلب را حذف کرد، ولی خوشبختانه بعضی از دوستان زرنگ بودند و اسکرین شات گرفتند و در فضای مجازی این اسکرین شات دست به دست چرخید. اینکه فردی که در دوران مدیریت خود، استاد خلق پول و ایجاد مشکلات اقتصادی بوده این روزها هشدار می دهد که "آمارهای مهرماه، بعضی چیزها را مشخص می‌کند"؛ نشان می‌دهد احتمالا بیخود دل مان را به تغییر بعضی مدیران خوش کردیم به قول قدیمی ها تا حالا هیچ بدی نرفته که خوبی جایش را گرفته باشد!

 

پرسنل نامرئی 
از جاده مخصوص خبر رسید که دوستان خیلی علاقه‌ای به شفافیت ندارند و اطلاعات مالی برخی شرکت های زیر مجموعه خود را در سامانه کدال منتشر نمی کنند. البته این تمام هنردوستان نیست. گویی دوستان پرسنل نامرئی هم دارند. بعضی ها هستند که اصلاً در این شرکت ها فعال نیستند، اما اسامی شان در فهرست حقوق و دستمزد پرسنل مشاهده می شود! اسم این کار هم اصلاً سندسازی نیست!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
جالبه که اقتصادو معیشت مردم بقول خیلی معروف " کل یوم " روهواست پول ملی با چاپ بی پشتوانه و بنام اوراق هرروز کاغذترمیشه اونوقت برخی اساطید قدیمی و پیران تهلیل گر به بورس که میرسن صحبت ابر کانال و.... میکنن و غیر مستقیم تشئویق به فروش سهام و دریافت کاغذهای تازه چاپ میکنن گاهی بنظر میرسه به حال همه باید گریست و گاهی بیخیال شدو شلنگ انداز رفت و خواند...دیشب تو باغ فردوس ها ......
مهران اله یاری
United States of America
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
متاسفانه تمام پس انداز زندگیم رو آوردم تو بورس که یه منفعتی بکنیم وپول به چرخه تولید بره اما بدبختم ن کردن 80درصد پولم رفته. تورو به عزیزترین کستون اگه نفوذ دارید به این مسئولین بی مسولیت بگید دست از سرمون بردارن. موندم چرا رهبری به این قضیه ورود نمیکنه.؟
مهران اله یاری
United States of America
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
متاسفانه تمام پس انداز زندگیم رو آوردم تو بورس که یه منفعتی بکنیم وپول به چرخه تولید بره اما بدبختم ن کردن 80درصد پولم رفته. تورو به عزیزترین کستون اگه نفوذ دارید به این مسئولین بی مسولیت بگید دست از سرمون بردارن. موندم چرا رهبری به این قضیه ورود نمیکنه.؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
لعنت به هر چی ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
لعنت خدا به همه مسئولینی که بورس را به این روز انداختن
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
فاتحه بورس خوانده شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹
با عرض سلام و احترام.
ای آقا رمقی نمانده و نه چیزی مانده که بخواهیم نظر بدیم اصلا نظر دادن فایده ای هم دارد جز اعصاب خوردکنی