بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
در ۶ ماهه نخست سال جاری اتفاق افتاد؛

تولید بیش از ۲۵ هزار تنی کنسانتره سنگ آهن توسط ۱۰ شرکت

۱۰شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ۱۴۰۰، حدود ۲۵ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۳۷۸ تن تولید کردند.
کد خبر : ۲۴۹۰۵۹

کنسانتره آهن+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، ۱۰شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ۱۴۰۰، حدود ۲۵ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۳۷۸ تن تولید کردند که این رقم در مدت مشابه سال ۹۹، حدود ۲۴ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۶۹۰ تن بود.



از این میزان، شرکت‌های «گل گهر» ۸ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۷۱ تن، «چادرملو» ۶ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۱۰۸ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۲ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۲۷۶ تن، «گهر زمین» ۲ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۹۸۱ تن، «مرکزی» یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۷۳ تن، «توسعه فراگیر سناباد» یک میلیون ۱۲۸ هزار و ۴۹۵ تن، «اپال پارسیان سنگان» یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۵۹۵ تن، «صبانور» ۶۱۰ هزار و ۲۸۶ تن، «صنایع معدنی فولاد سنگان» ۶۱۰ هزار و ۹۴۰ تن و «جلال آباد» ۲۳۶ هزار و ۶۵۳ تن کنسانتره آهن تولید کردند.

طی ۶ ماهه نخست امسال، شرکت‌های بزرگ ۸ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۷۵۹ تن کنسانتره به شرکت‌ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۸۳ تن)، حدود ۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

میزان تولید کنسانتره آهن در ماه شهریور، ۴ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۸۸ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۴ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۳۷۲ تن)، حدود ۲ درصد افزایش یافت.

شرکت‌های بزرگ، از ابتدای فروردین تا پایان شهریور، ۷۰۱ هزار و ۸۷۲ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۶۴۱ هزار و ۱۲۸ تن)، ۹.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. ارسال سنگ آهن دانه بندی نیز با ۶۶ درصد افزایش از ۸۵۷ هزار و ۶۸۲ تن در ۶ ماهه سال ۹۹ به یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۱۳۲ تن طی ۶ ماهه امسال افزایش یافت.

میزان تولید و ارسال دانه بندی در ماه شهریور ۱۴۰۰ نیز به ترتیب، «۱۵۸ هزار و ۵۴ تن» و «۲۶۵ هزار و ۶۲۹ تن» بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۱۰۳ هزار و ۴۳۰ تن تولید و ۷۸ هزار و ۸۲ ارسال دانه بندی)، به ترتیب حاکی از افزایش ۵۳ و ۲۴۰ درصدی است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد ۴ درصدی تولید گندله سنگ آهن در نیمه نخست امسال
در مقایسه با ۶ ماهه ابتدایی سال گذشته اتفاق افتاد؛

رشد ۴ درصدی تولید گندله سنگ آهن در نیمه نخست امسال

در ۴ ماهه نخست سال جاری اتفاق افتاد؛

افزایش ۶ درصدی میزان تولید کنسانتره ۱۰ شرکت

ارسال نظر