بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

تاجگذاری در تایتانیک

تاجگذاری در تایتانیک
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به قطعه گم شده پازل تامین مالی پاستور و بوی اخلاس در یک شرکت بورسی و مهر تایید دیگری بر صبوری فعالان بازار سرمایه و...
کد خبر : ۲۴۹۰۸۱

۵

به گزارش بورس نیوز توییت بازی ها و متلک های دیروز آقایان در پاستور و بهارستان به یکدیگر، امروز هم ادامه داشت و بعد از آنکه سندی مبنی بر خالی بودن خزانه در مرداد ماه منتشر شد و ادعای تحویل خزانه خالی به مستاجران جدید پاستور مطرح شد، یکی از مستاجران قبلی پاستور اعلام کرد که اگر خزانه خالی بود؛ شما چطور ۳ ماه حقوق دادید؟ رئیس باب‌همایون هم که دیشب با افتخار اعلام کرده بود با وجود تمام مشکلات در مهرماه بدون انتشار اوراق، بودجه پاستور را تامین کرده است. اگر این خط و نشان کشیدن ها و متلک ها وشفاف سازی ها را کنار اظهارات دیروز رئیس فرابورس بگذاریم که اوراق اضافه‌ای در بازار سرمایه منتشر نشده و بازار هم کاملا گل و بلبل است، متوجه خواهیم شد که قطعه گم شده این پازل، همان توییت مرموز رئیس کل اسبق ساختمان میرداماد بود که بلافاصله بعد از انتشار حذف شد. ظاهراً آقایان برای جبران کسری بودجه به سیستم بانکی فشار آورده اند و با این حساب، باید به تمام آمارهای مربوط به پایه پولی شک کرد! اگر اینطور باشد، نمیتوان تورم را برای همیشه مخفی کرد و دیر یا زود قله کوه یخ از زیر اقیانوس آمارهای دروغ این آقایان بیرون خواهند زد!

 

بوی اختلاس در این شرکت بورسی
در صنعت بیمه حرف و حدیث هایی در مورد اختلاس یکی از مدیران نامدار این صنعت مطرح است. مبلغ اختلاس طبق اظهارات دوستان حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است. گفته می شود این بزرگوار بعضی از درآمدهای ارزی شرکت را به حساب فرزند خود واریز می کرده است! نکته جالب توجه اینجاست که شرکت بیمه مذکور ، بورسی است و اگر این شایعات درست باشد، مبلغ قابل توجهی از جیب سهامداران رفته؛ بی آن که آب از آب تکان بخورد!

 

تاجگذاری در تایتانیک
در چند روز گذشته مدیران بعضی از بانک‌های بزرگ کشورمان تغییر کردند. مراسم خوش آمد گویی به بعضی از این مدیران آنقدر تشریفاتی بود که اگر کسی خبر نداشت مراسم مربوط به چیست، تصور می کرد تاجگذاری در پیش است. انگار نه انگار این دوستان به مدیریت کشتی‌های در گل نشسته ای که بعضی از آنها چند ده هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند، منصوب شده اند!

 

وعده جدید سمیه
وزیر خیابان‌سمیه هم دیده بساط توییت بازی داغ است، خواسته از قافله عقب نماند؛ اعلام کرده که سال آینده آنقدر تولید خودرو خواهیم داشت که نیازی به قرعه کشی نخواهد بود! سلام مارا به این بزرگوار برسانید و بگویید تولید خودرو در حدی که نیازی به قرعه‌کشی نباشد، پیشکش؛ علی‌الحساب "تارا" هایی را که یک سال و نیم قبل پول آنها را از مردم گرفته اید و هنوز به تولید نرسیده، تحویل دهید؛ برای اثبات حسن نیت تان کافی است...

 

بنازم به صبرتان
و اما نکته پایانی آنکه جایگاه های بنزین ظاهراً دچار حمله سایبری شده و با اختلال در سیستم توزیع بنزین، خیلی از مردم خشمگین شده‌اند! باز یاد صبوری فعالان بازار سرمایه افتادیم که سالهاست هسته معاملات دائما هنگ را تحمل می کنند و صدایشان هم در نمی آید!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر