بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
پیش بینی اوپک پلاس از کمبود نفت
اوپک پلاس اکنون انتظار دارد بازار نفت در سه ماهه چهارم امسال تنها ۳۰۰ هزار بشکه در روز کمبود داشته باشد که کمتر از ۱.۱ میلیون بشکه در روز پیش بینی قبلی این گروه است.
کد خبر : ۲۴۹۱۹۴

پیش بینی اوپک پلاس از کمبود نفت

به گزارش بورس نیوز، نمایندگان اوپک پلاس به بلومبرگ گفتند: کمیته فنی مشترک اوپک پلاس در نشست روز پنج شنبه پس از بازبینی جدیدترین آمار از تقاضای جهانی برای نفت، انتظارات از کمبود عرضه در بازار را به میزان قابل ملاحظه‌ای پایین برد.



این کمیته وضعیت بازار نفت را رصد کرده و پیش از هر بار دیدار وزیران اوپک پلاس تشکیل جلسه می‌دهد. وزیران این گروه قرار است چهارم نوامبر (۱۳ آبان) برای مذاکره درباره چگونگی تسهیل محدودیت عرضه جمعی دیدار کنند.

پیش بینی کمبود کمتر عرضه، تداوم رویکرد محتاطانه اوپک پلاس در افزودن عرضه به بازار را توجیه می‌کند. اوپک پلاس از اوت سرگرم تسهیل محدودیت عرضه به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در هر ماه تا نوامبر بوده است و به درخواست‌های کشور‌های مصرف کننده نفت نظیر آمریکا برای عرضه بیشتر و کنترل رشد قیمت‌ها توجهی نکرده است.

بازبینی نزولی کمبود پیش بینی شده عرضه همچنین موضع عربستان سعودی را توجیه می‌کند که به عنوان بزرگترین صادرکنندگان نفت جهان می‌گوید فعالان بازار باید فراتر از سه ماهه چهارم امسال را ببینند.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی هفته گذشته در مصاحبه با بلومبرگ اظهار کرده بود اوپک پلاس با وجود رشد قیمت‌ها باید در رویکرد خود برای تنظیم تولید احتیاط کند. وی متذکر شد تولید بالاتر تنها هنگامی توجیه دارد که هدف روشنی برای آن وجود داشته باشد که اکنون وجود ندارد، زیرا سوئیچ نیروگاه‌ها از گاز یا زغال سنگ به نفت در مقیاس بسیار محدودی انجام شده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، وزیر انرژی عربستان سعودی همچنین گفت: انتظار دارد مجموع عرضه اوپک پلاس تا پایان سال ۲۰۲۲ حتی بدون فرض این که نفت ایران یا ونزوئلا به بازار‌های بین المللی بازگردد، افزایش پیدا کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر