بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار سقوط کرد
طلا یک بار دیگر به پایین مرز ۱۸۰۰ دلار سقوط کرد و تحلیلگران وال استریت را نسبت به روند قیمت این فلز ارزشمند در هفته جاری بدبین کرد.
کد خبر : ۲۴۹۱۹۸

قیمت طلا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، طلا هفته پیچیده‌ای داشت و آمار اقتصادی مختلف و موضع موافق تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی کانادا نیروی صعودی را از این فلز ارزشمند دور کرد.

بهای معاملات هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا آخرین بار ۱۸ دلار و ۷۰ سنت معادل یک درصد کاهش یافت و در ۱۷۸۳ دلار و ۹۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود یک درصد کاهش نشان داد، اما رشد ماهانه یک درصدی داشت.

بازار‌ها سرگرم هضم کندی شدید اقتصاد آمریکا بودند که برای سه ماهه سوم گزارش شد. همچنین شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی که معیار محبوب بانک مرکزی آمریکا برای سنجش تورم است، در سپتامبر در نرخ بالای ۳.۶ درصد ماند. بانک مرکزی کانادا هفته گذشته با پایان دادن به برنامه تسهیل پولی و جلو بردن زمان افزایش نرخ‌های بهره همه را غافلگیر کرد.

در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۳ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها ۵۳.۸ درصد نسبت به روند قیمت طلا بدبین بودند در حالی که ۳۰.۸ درصد نظر خنثی داشتند و ۱۵.۴ درصد به افزایش قیمت خوش بین بودند.

سرمایه گذاران خُرد همچنان نسبت به طلا خوش بین ماندند. از میان ۷۴۵ نفری که در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند، ۶۰.۵ درصد به قیمت طلا خوش بین، ۲۲.۵ درصد بدبین و ۱۷ درصد نظر خنثی داشتند.

مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس به کیتکونیوز گفت: حساب باز کردن بازار روی افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره و تحکیم سریعتر سیاست پولی روی قیمت طلا تاثیر گذاشته است. طلا هفته گذشته بالاترین سطح محدوده معاملاتی اخیرش را تست کرد، اما در آستانه تعطیلات پایان هفته ریزش کرد و به قیمت پایین جدیدی نزولی کرد. به نظر می‌رسد پیشروی اکتبر به پایان رسیده باشد. هدف قیمت طلا در هفته جاری ۱۷۶۸ دلار و سپس ۱۷۵۷ دلار است.

دلار قویتر عامل دیگری است که باعث شده است تحلیلگران نسبت به روند قیمت طلا در کوتاه مدت بدبین باشند.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA در این باره گفت: من به دلار آمریکا در هفته جاری خوش بین هستم. با تداوم رشد فشار‌های تورمی، تصور می‌کنم بانک مرکزی آمریکا لحن موافق افزایش نرخ‌های بهره را در نشست آتی خود داشته باشد و به آغاز تعدیل برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه اشاره کند.

نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بعدازظهر روز چهارشنبه اعلام می‌شود و مهمترین رویداد هفته خواهد بود. رویداد مهم بعدی انتشار آمار اشتغال ماهانه آمریکا در روز جمعه است.

تحلیلگرانی که نظر خنثی دارند، تاکید می‌کنند تا زمانی که طلا نتواند مرز ۱۸۰۰ دلار را با موفقیت بشکند، در بازه معاملات وسیعی که گرفتار شده است، خواهد ماند.

جیم ویکاف، تحلیلگر ارشد کیتکونیوز گفت: روند طلا در نمودار روزانه افزایشی است، اما روز جمعه خریداران ضعیف شدند و طلا باید نیروی جدیدی را نشان دهد تا روند صعودی را زنده نگه دارد.

دارین نیوسام، رییس شرکت دارین نیوسام آنالایز اظهار کرد: در کوتاه مدت طلا باید هدف ۱۷۶۰ دلار را حفظ کند که سطح حمایتی مهم بعدی محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر