بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
۵۲ درصد درآمدها از فروش داخلی کسب شد؛

«هیدروکربور» درآمدزاترین محصول "شاراک"

«هیدروکربور» درآمدزاترین محصول
پرفروش‌ترین محصول در بازار داخلی را نیز «پلی اتیلن سنگین» با ۵،۳۳۰ تن به خود اختصاص داده و لازم به ذکر است که گران‌ترین محصول این پتروشیمی را محصول «وینیل استات» با نرخ ۴۴,۷ میلیون تومان در اختیار داشته است.
کد خبر : ۲۴۹۴۱۶

پتروشیمی شازند+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت پتروشیمی شازند (اراک) در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مهرماه سال ۱۴۰۰ مجموع درآمد‌ عملیاتی طی این دوره یک‌ماهه را بالغ‌بر با ۱۵،۸۵۶ میلیارد ریال اعلام کرده و از ابتدای سال مالی تا انتهای مهرماه نیز توانسته درآمد‌های شناسایی‌شده خود را برابر با ۱۱۱،۰۸۸ میلیارد ریال اعلام‌کرده، همچنین میزان سرمایه ارائه‌شده طی این دوره توسط این پتروشیمی ۸,۰۶۴ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

درآمدی که پتروشیمی شازند (اراک) در مهرماه از خود بر جای گذاشته از فروش محصولات در ۲ بازار داخلی و صادراتی بوده که بیشترین سهم فروش محصول را بازار داخلی به خود اختصاص داده که ۵۲ درصد بازار در اختیار این بخش بوده و مابقی آن نیز مربوط به فروش محصولات در بازار صارداتی بود.

عملکرد ماهانه پتروشیمی شازند+بورس نیوز


بیشتر بخوانید: پتروشیمی شازند و ارزش معاملات ۴۶.۵ میلیاردتومانی پلی پروپیلن


درآمد‌های ثبت‌شده "شاراک" از سال مالی گذشته تاکنون

روند ثبت درآمدهای شاراک+بورس نیوز

بر پایه این گزارش صورت گرفته توسط گروه تحقیق بورس نیوز، میزان درآمدی که پتروشیمی شازند (اراک) در مهرماه کسب کرده نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۷۱ درصد افزایش درآمد را مشاهده کرده، همچنین درآمد‌های "شاراک" طی ۷ ماهه گذشته (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۰) نیز ۱۳۹ درصد افزایش درآمد عملیاتی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

همان‌طور که گفته شد بیشترین میزان درآمدی که پتروشیمی شازند در مهرماه به ثبت رسانده از بخش فروش محصولات در بازار داخلی با ۸،۱۸۳ میلیارد ریال بوده که در بازار داخلی نیز بیشترین درآمد را محصول «پلی پروپیلن» با ۱،۵۲۹ میلیارد ریال در اختیار داشته، همچنین درآمد حاصل از فروش محصولات در بازار صادراتی نیز ۷،۶۷۳ میلیارد ریال ثبت شده که بیشترین درآمد به دست آمده در این بخش نیز مربوط به فروش محصول «هیدروکربور A ۸۰» بوده که ۳،۵۲۹ میلیارد ریال درآمد را به همراه داشت.

روند میزان فروش پتروشیمی شازند (اراک)

روند فروش محصولات شاراک+بورس نیوز

بر اساس این گزارش، "شاراک" در مهرماه مجموع فروش محصولات را طی این دوره یک‌ماهه بالغ‌بر ۶۶,۰۸۵ تن اعلام کرده و طی دوره ۷ ماهه گذشته نیز موفق به فروش ۴۹۳,۳۹۷ تن شده که بیشترین میزان فروش محصولات در بازار داخلی بوده همچنین محصولاتی که این دوره ۷ ماهه به فروش رفته نسبت به سال گذشته ۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

بیشترین میزان فروش "شاراک" در مهرماه از بخش فروش در بازار داخلی بوده که ۳۱،۴۰۱ تن از محصولات در این بازار به فروش رفته و عمده‌ترین محصول فروخته‌شده نیز طی این دوره مربوط به «هیدروکربور۸۰ A» در بازار صادراتی با ۱۹،۹۰۳ تن بوده که نرخ فروش آن ۱۷,۷ میلیون تومان در ازای هر تن به ثبت رسید.

پرفروش‌ترین محصول در بازار داخلی را نیز «پلی اتیلن سنگین» با ۵،۳۳۰ تن به خود اختصاص داده و لازم به ذکر است که گران‌ترین محصول این پتروشیمی را محصول «وینیل استات» با نرخ ۴۴,۷ میلیون تومان در اختیار داشته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تقاضای ۴۰۰ تنی پلی پروپیلن نساجی Z ۳۰ S
۲۰۰ تن از پلی پروپیلن نساجی Z۳۰S در بورس کالا عرضه شد؛

تقاضای ۴۰۰ تنی پلی پروپیلن نساجی Z ۳۰ S "شاراک"

کاهش نرخ فروش پلی پروچیلن نساحی
پتروشیمی شازند عرضه ۴،۴۸۹ تنی پلی‌پروپیلن نساجی در این هفته داشت؛

کاهش نرخ فروش پلی پروچیلن نساحی "شاراک"

حجم معامله ۱,۳۳۰ تنی پلی‌پروپیلن نساجی
میانگین نرخ فروش انواع پلی‌پروپیلن ۳۶۲,۲۸۰ هزار ریال شد؛

حجم معامله ۱,۳۳۰ تنی پلی‌پروپیلن نساجی "شاراک"

۲۷ درصد افزایش نرخ پلی‌پروپیلن نسبت به آخرین معامله
دیگر محصولی که پتروشیمی شازند به عرضه گذاشته مربوط به پلی‌اتیلن سبک خطی بود؛

۲۷ درصد افزایش نرخ پلی‌پروپیلن نسبت به آخرین معامله

ارسال نظر