بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
الگوی کنج و چند سوال مقابل صعود
سوالی که تکنیکالی‌ها مقابل شاخص‌کل پس از صعود اواسط هفته گذشته، مطرح می‌کنند آن است که الگوی کنج در شاخص ۱,۳ میلیون واحدی باید رخ می‌داد، آیا باردیگر افت هرچند محدودی را مشاهده خواهیم کرد!
کد خبر : ۲۴۹۴۸۴

الگوی کنج و چند سوال مقابل صعود

به گزارش بورس‌نیوز، چقدر زود دیر شد و‌سرمایه، اعتماد و باور به سرمایه‌گذاری در بورس سوخت تا بخاطر یک هدف شوم یعنی تامین کسری بودجه بزرگ‌ترین بازار تامین مالی بسوزانیم تا دوباره بانک‌ها از ربا یا نرخ‌های سود سپرده‌ای که به تولید ختم نمی‌شود، جان بگیرند!

بازارسرمایه تا پیش از حضور رئیس در رسانه‌ملی که در سرخی تابلو می‌سوخت به یکباره روی حمایت‌ها را به خود دید و هر مسئولی گویا تازه درک از حمایت بورسی کرد و حالا به میدان آمده‌اند اما؛ شاید مسئولان نیز به حد ضرر نزدیک شده باشند.

فاکتور‌های زیادی بورس را دوباره به شعار «اقتصاد بورس محور» نزدیک کرد از جمله دستور مستقیم رئیس‌جمهور به صندوق توسعه و حذف قیمت‌گذاری دستور خودرو و حتی احضار وزیر اقتصاد به کمیسیونی که خودش در آن برای بازارسرمایه هر روز توییت «چگونه حمایت کنیم» می‌زد.

بورس بر خلاف هفته گذشته که مسئولان به این نتیجه رسیدند که ارزنده است، واقعا محیطی جذاب برای سرمایه‌گذاری بدون دخالت سیاسی شده است چراکه وضعیت بنیادین مناسب در سهام dps محور داشته و در سایر موارد نیز اصلاح قیمت سختی را به خود دیده است؛ بنابراین بورس از نظر تکنیکی در موقعیت خوبی قرار دارد و احتمالا رشد در این مقطع تا محدوده تقریبی ۱/۴۱۰ دنبال خواهد شد، اما این پایان راه نخواهد بود و در صورت تایید الگوی کنج رشد‌های بزرگتری در راه است.

با این وجود به لحاظ آنکه الگو‌های کنج در ۱,۳ انتهای اتفاق می‌افتند، احتمالا افت محدود دیگری را تجربه کنیم و سپس مهیای رشد در قالب الگوی مذکور باشیم.

کنگر یا لنگر دلار

دلار نیز کماکان در رنج ۲۷ هزار و ۷۲۰ لنگر انداخته و متوسل به اتفاقات نشسته تا دوباره یک پله دیگر صعود کند اما؛ یورو کانال ۳۲ هزارتومان را فتح کرد و نخستین روز هفته را با نرخ ۳۲ هزار و ۲۰ تومان آغاز خواهد کرد.

سکه امامی نیز کماکان در میانه کانال ۱۱ میلیونی قرار دارد و مشتریان اگر خواهان سکه شوند باید نرخ ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان را برای هر سکه آماده کنند و از سوی دیگر نیز، هر سکه امامی با نرخ ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان قیمت گذاری شده است.

در تابلوی طلافروشی‌ها هر گرم طلا نیز با رشد نرخ مواجه شد به طوری که هر گرم طلا به یک میلیون و ۱۸۷ هزارتومان و هر مثقال طلا نیز با نرخ ۵ میلیون و ۱۴۴ هزارتومان داد و ستد می‌شود!

از شرق تا غرب

امروز در آخرین ساعات معاملات بازار‌های مالی، شاخص Nikkie با ۱۸۳,۸ واحد ریزش و شاخص شانگ‌های با ۳۵,۳ واحد عقب‌نشینی همراه شدند.

البته در بازارمالی ژاپنی انتظار می‌رود که پس از تایید حزب نخست وزیر یعنی فومیو کیشیدا، روند منفی بازار‌های مالی ژاپنی به اتمام برسد و چینی‌ها نیز درگیر شیوع مجدد ویروس کرونا شده‌اند.

به سوی بازار‌های مالی غربی نیز بخواهیم برویم، می‌توان اکثر شاخص‌ها را سبز دید، زیرا داوجونز با ۲۰۳,۷ واحد، S&P با ۱۷,۴ واحد و نزدک نیز با ۰,۵۶ واحد سبزپوشی روز خود را به پایان رساندند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر