بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
طلا همچنان در بالاترین قیمت دو ماه گذشته
قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی اندکی عقب نشینی کرد، اما همچنان نزدیک به بالاترین قیمت دو ماه گذشته قرار دارد.
کد خبر : ۲۴۹۶۷۱

قیمت طلا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۲۲ دلار و ۸۶ سنت رسید و حدود چهار دلار کمتر از ابتدای معاملات بود.



در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۲۴ دلار و ۸۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۱۱ دلار و ۲۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۸۲۸ دلار بسته شده بود.

افت ارزش دلار و بازده پایین تر اوراق خزانه ۱۰ ساله باعث شد طلا همچنان جذابیت خود را در معاملات روز جاری حفظ کند.

نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت "ای بی سی بولیون" گفت: طلا با مقاومت شدید در حدود ۱۸۳۵ دلار روبروست و روند حرکت قیمت این فلز ارزشمند در معاملات روز‌های آینده به گزارش شاخص قیمت مصرفی آمریکا بستگی دارد که روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

این گزارش به همراه شاخص قیمت تولیدکننده که روز سه شنبه منتشر خواهد شد، می‌تواند موضع بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ‌های بهره را به بوته آزمون بگذارد. چندین مقام بانک مرکزی آمریکا نسبت به افزایش مستمر قیمت‌ها ابراز نگرانی کرده اند، اما ریچارد کلاریدا، نایب رییس بانک مرکزی آمریکا و چارلز ایوانز، رییس بانک فدرال رزرو شیکاگو اظهار کردند که افزایش نرخ‌های بهره هنوز مطرح نیست.

بر اساس گزارش رویترز، طلا از نرخ‌های بهره نزدیک به صفر که در دوران پاندمی برای تحرک بخشیدن به رشد اقتصادی اعلام شدند، سود برده است. فراپل گفت: انتظار ندارم بانک مرکزی آمریکا اقدام فوری فراتر از انتظارات انجام دهد، اما اگر شاخص قیمت مصرفی بالاتر از حد انتظار باشد، به احتمال افزایش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۲۲ قوت می‌بخشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۲۴ دلار و ۳۷ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد کاهش، به ۱۰۴۷ دلار و ۱۱ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با یک درصد کاهش، ۲۰۴۹ دلار و ۱۷ سنت بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر