بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
از ابتدای سال جاری اتفاق افتاد؛

صادرات ۵ میلیون تنی فولاد تا پایان مهرماه

صادرات ۵ میلیون تنی فولاد تا پایان مهرماه
مجموع صادرات فولاد ایران (فولاد میانی و محصولات فولادی) از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، پنج میلیون و ۹۱۲ هزار تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، حاکی از رشد ۳۰ درصدی است.
کد خبر : ۲۴۹۹۵۶

فولاد+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، براساس تازه‌ترین گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در دوره هفت ماهه ابتدایی سال جاری، صادرات فولاد میانی کشور، چهار میلیون و ۵۷ هزار تن بوده که رشد ۲۷ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد.



از صادرات فولاد میانی، سهم صادرات بیلت و بلوم در این دوره زمانی ۲ میلیون و ۷۲۲ هزار تن و سهم صادرات اسلب، یک میلیون و ۳۳۵ هزار تن بوده است.

رشد ۱۱ درصدی صادرات بیلت و بلوم

تا پایان مهرماه امسال، صادرات اسلب رشد ۸۰ درصدی را تجربه کرد و صادرات بیلت و بلوم، ۱۱ درصد افزایش یافت.

کل صادرات محصولات فولادی کشور در دوره هفت ماهه ابتدایی امسال، یک میلیون و ۸۵۵ هزار تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد صادرات مقاطع طویل فولادی

برپایه این گزارش، از بین محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی یک میلیون و ۴۸۶ هزار تن بوده و صادرات این مقاطع ۴۴ درصد افزایش داشته است.

رشد صادرات میلگرد

صادرات میلگرد که بیشترین سهم را از میان صادرات کل محصولات فولادی دارد، در هفت ماهه ابتدایی امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش یافته است و به یک میلیون و ۳۰۷ هزار تن رسید.

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با رشد ۱۸ درصدی در این مدت به ۳۶۹ هزار تن رسید. همچنین صادرات آهن اسفنجی در مدت یاد شده با رشد ۲۷۹ درصدی به ۶۹۸ هزار تن افزایش یافت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۱۴,۸میلیون تومان هر تن بیلت صادراتی
روند رو به رشد ۳ ماهه درآمد‌های فولادساز کویرنشین؛

۱۴,۸میلیون تومان هر تن بیلت صادراتی "کاوه"

ارسال نظر