بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
"صادرات" بخش اعظم درآمدزایی این پتروشیمی شد؛

اوره در صدر لیست درآمدزاترین‌های "شپدیس"

اوره در صدر لیست درآمدزاترین‌های
پتروشیمی پردیس طی دوره یک‌ماهه منتهی به مهرماه عمده‌ترین درآمد حاصل‌شده را در بازار صادراتی داشت.
کد خبر : ۲۵۰۰۴۸

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت پتروشیمی پردیس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مهرماه سال ۱۴۰۰ مجموع درآمد‌های عملیاتی طی دوره یک‌ماهه را برابر با ۲۰،۵۹۶ میلیارد ریال اعلام کرده که این درآمد‌ها از فروش محصولات در ۲ بازار داخلی و صادراتی حاصل‌شده، بیشترین میزان درآمد شناسایی‌شده در بازار صادراتی بوده که ۷۲ درصد از درآمد مهرماه را در برگرفته است.


بیشتر بخوانید: تمرکز "شپدیس" بر فروش صادراتی


درآمد‌های شناسایی‌شده "شپدیس" تا مهرماه ۱۴۰۰

روند درآمدهای پتروشیمی پردیس+بورس نیوز

بر پایه این گزارش توسط گروه تحقیق بورس نیوز، پتروشیمی پردیس درآمدی که در مهرماه سال ۱۴۰۰ به دست آورده نسبت با مهرماه سال گذشته افزایش ۲۲ درصد روبه‌رو بوده و مقدار تولید محصولات این شرکت ۴۶۵,۴۳۶ تن اعلام‌شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشت.

همان‌طور که گفته شد پتروشیمی پردیس طی دوره یک‌ماهه منتهی به مهرماه عمده‌ترین درآمد حاصل‌شده را در بازار صادراتی داشته و بیشترین درآمد شناسایی‌شده در بازار صادراتی از آن محصول «اوره صنعتی (صادراتی)» با ۱۲،۷۲۳ میلیارد ریال بوده است.

روند درآمدهای داخلی و صادراتی شپدیس+بورس نیوز

نرخ فروش محصول «اوره صنعتی (صادراتی)» که درآمدزاترین محصول پتروشیمی پردیس بوده در مهرماه ۸,۶ میلیون تومان اعلام‌شده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با ۸۰ درصد افزایش نرخ طی این یک سال را به همراه داشته، در سال مالی منتهی به شهریورماه ۱۳۹۹ در هرماه ۱۴۳ هزار تن به‌طور میانگین آمونیاک تولید شد و در سال مالی ۱۴۰۰ نیز این عدد به ۱۷۵ هزار تن رسیده بود و در مهر هم تولید مناسب ۱۸۲ هزار تنی را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، فروش محصولات پتروشیمی پردیس در مهرماه برابر با ۲۵۳,۸۹۶ تن اعلام‌شده که نسبت به ماه گذشته ۳۱ درصد کاهش فروش را شاهد بوده، همچنین بیشترین فروش "شپدیس" در بازار صادراتی با ۱۷۰,۲۶۷ تن رخ‌داده، مقدار فروش اوره داخلی شرکت در مهرماه ۸۳ هزار تن (میانگین ۱۲ ماه گذشته ۹۶ هزار تن)، اوره صادراتی ۱۴۷ هزار تن (میانگین سال مالی گذشته ۱۸۳ هزار تن) بوده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تمرکز
پیش‌بینی سود ۴۱۳۵ تومانی به ازای هر سهم تا پایان شهریور ۱۴۰۱؛

تمرکز "شپدیس" بر فروش صادراتی

افتی در حدود ۱۲ درصدی نرخ فروش اوره صادراتی
رشد ۱۶۷ درصدی درآمد‌های شرکت در دوره ۸ ماهه دیده شد؛

افتی در حدود ۱۲ درصدی نرخ فروش اوره صادراتی "شپدیس"

سورپرایز ۱۱۳درصدی درآمد
روند صعودی فروش صادراتی این پتروشیمی ماهانه بررسی شد؛

سورپرایز ۱۱۳درصدی درآمد "شپدیس"

سود ۵.۱۴۷ ریالی در دوره ۹ماهه حساب شد؛

پیش بینی فروش ۲.۹ میلیون تن اوره "شپدیس"

ارسال نظر