بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
۹۳درصد کیسه‌‌ها به مقصد فروش داخل بارگیری شد؛

روند رو به رشد سود خالص "ساروم"

روند رو به رشد سود خالص
مجموع درآمد‌های عملیاتی شرکت "ساروم" در پایان دوره ۶ ماهه میاندوره‌ای منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۰ برابر با ۴،۶۵۲ میلیارد ریال به ثبت رسیده، بیشترین درآمدی که طی این دوره اعلام‌شده مربوط به «سیمان داخلی» با ۴،۲۷۱ میلیارد ریال بود.
کد خبر : ۲۵۰۰۶۶

سیمان ارومیه+بورس نیوز

گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت سیمان ارومیه در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای تلفیقی ۶ ماهه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۰ مجموع درآمد‌ عملیاتی‌ خود طی این دوره ۶ ماهه را برابر با ۴،۶۵۲ میلیارد ریال ارائه کرده که رشد ۸۸ درصدی را نسبت به ۶ ماهه سال گذشته از آن خودکرده، سود ناخالص شرکت "ساروم" طی این دوره ۶ ماهه با افزایش ۱۲۳ درصدی از مبلغ ۱,۳۳۹ میلیارد ریال به مبلغی بالغ‌بر ۲،۹۹۳ میلیارد ریال رسیده است.

روند سود و زیان 7 سال اخیر سیمان ارومیه+بورس نیوز

مجموع سود عملیاتی شرکت سیمان ارومیه در پایان دوره ۶ ماهه میاندوره‌ای مبلغی بالغ‌بر ۲،۸۵۳ میلیارد ریال گزارش‌شده و این در صورتی است که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجه ۱۱۰ درصدی را به ثبت رسانده، شرکت سیمان ارومیه با سود خالص ۲,۹۸۰ میلیارد ریالی روبه‌رو بوده که نسبت به سال گذشته ۱۴۹ درصد رشد پیداکرده و سود خالص هر سهم نیز برابر با ۴،۲۵۷ ریال بوده که ۱۴۹ درصد افزایش داشته است.

عملکرد 6 ماهه سیمان ارومیه+بورس نیوز


بیشتر بخوانید: "شاروم" و امیدی به نام طرح‌های توسعه‌ای


صورت‌وضعیت مالی "ساروم" منتهی به پایان شهریورماه ۱۴۰۰

بر پایه این گزارش صورت گرفته، شرکت "ساروم" در گزارش صورت‌وضعیت مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه خود مجموع دارایی‌های ثبت‌شده را برابر با ۶،۱۴۱ میلیارد ریال ارائه کرده که رشد ۴۴ درصدی را نسبت به پایان سال مالی گذشته شاهد بوده و بیشترین دارایی در اختیار بخش «سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت» با ۱،۶۸۱ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با پایان سال مالی گذشته ۷۸ درصد رشد را تجربه کرده و پس‌ازآن نیز «موجودی مواد و کالا» با ۱،۶۵۴ میلیارد ریال در بخش دارایی‌های جاری قرارگرفته است.

طی این دوره ۶ میاندوره‌ای منتهی به شهریورماه ۱۴۰۰ میزان سرمایه "ساروم" نسبت به سال گذشته بدون تغییر باقی‌مانده، همچنین سود انباشته ارائه‌‎شده سیمان ارومیه در پایان دوره ۶ ماهه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۰ با رشد ۲۰ درصدی به ۳،۲۴۷ میلیارد ریال رسیده است.

همان‌طور که گفته شد مجموع درآمد‌های عملیاتی شرکت "ساروم" در پایان دوره ۶ ماهه میاندوره‌ای منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۰ برابر با ۴،۶۵۲ میلیارد ریال به ثبت رسیده، بیشترین درآمدی که طی این دوره اعلام‌شده مربوط به «سیمان داخلی» با ۴،۲۷۱ میلیارد ریال بوده و بخش بعدی نیز مربوط به «کلینکر صادراتی» با ۲۱۹ میلیارد ریال بوده است.

سیمان ارومیه در ۶ ماهه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۰ مجموع فروش خود را که در ۲ بازار صادراتی و داخلی شناسایی کرده برابر با ۱،۰۲۴،۲۳۹ تن بوده که ۹۳ درصد از کل فروش را در بازار داخلی کسب کرده، پرفروش‌ترین محصول ساروم در پایان این ۶ ماه مربوط به سیمان داخلی با ۹۹۵,۳۳۹ تن بوده است.

برآورد شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات

با توجه به عرضه محصولات در بورس کالا، نرخ فروش محصولات بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

اهداف و راهبرد‌های آتی مدیریت در خصوص تولید و فروش محصولات

افزایش تنوع تولید محصولات، مدیریت هزینه، کنترل بهای تمام‌شده، عرضه محصولات در بورس کالا و گواهی سپرده کالایی

برآورد شرکت از تغییرات عوامل بهای تمام‌شده

طی ۶ ماهه آینده که منتهی به پایان سال مالی شرکت "ساروم" هست پیش‌بینی می‌گردد مهم‌ترین عوامل بهای تمام‌شده شامل:

۱: هزینه حقوق و دستمزد: برای ۶ ماهه باقی‌مانده از سال مطابق با افزایش قانون کار

۲: هزینه گاز: برای ۶ ماهه باقی‌مانده از سال ۱۴۰۰ بر اساس آخرین نرخ ۶ ماهه بعلاوه ۱۰ درصد افزایش

۳: هزینه برق و پاکت: برای ۶ ماهه باقی‌مانده از سال ۱۴۰۰ با ۱۰ درصد افزایش نسبت به آخرین نرخ ۶ ماهه اول سال

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دومین ماه متوالی سیر نزولی درآمد‌های
کاهش ۱۷درصد درآمدها در مرداد ثبت شد؛

دومین ماه متوالی سیر نزولی درآمد‌های "شاروم"

آخرین درآمدهای این پتروشیمی بررسی شد؛

"شاروم" و آخرین پیش‌بینی‌ها/ کاهش ۲۴ درصدی فروش

ارسال نظر