بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
شاخص دلار به بالاترین سطح ۱۶ ماه اخیر خود رسید
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۵۹ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۵.۹۷۲ واحد بسته شد.
کد خبر : ۲۵۰۰۷۴

شاخص دلار+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، پس از چندین ماه کشمکش، لایحه حمایتی عظیم یک تریلیون دلاری آمریکا با هدف تقویت سرمایه گذاری در زیرساخت‌های این کشور با امضای جو بایدن- رئیس جمهور این کشور- به قانون تبدیل شد.



با این لایحه انتظار می‌رود رشد اقتصادی آمریکا تقویت شود و این در حالی است که در اردوگاه رقیب دلار یعنی یورو، کریستین لاگارد- رئیس بانک مرکزی اروپا- با رد درخواست‌ها برای افزایش نرخ بهره از قعر تاریخی فعلی گفته است که بازار‌های مالی از نظر وی هنوز آمادگی چنین چیزی را ندارند.

افزایش تورم در اقتصاد‌های بزرگ اروپایی خبر خوبی برای ارز واحد اروپایی نخواهد بود. خبری خوب برای یورو که در هفته‌های اخیر به طور کامل از نرخ برابری ۱.۲ دلاری عقب نشسته است می‌تواند بهبود اطمینان فعالان اقتصادی به آینده منطقه یورو باشد.

کسری حساب تجاری آمریکا کماکان رو به افزایش است و این مساله فشار را روی دلار بیشتر می‌کند. طی ۱۰ ماه نخست امسال حجم تجارت آمریکا با چین بیش از ۶۰۹ میلیارد دلار بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۳ درصد افزایش یافته است. میزان صادرات چین به آمریکا با افزایش ۳۱.۲ درصدی نسبت به سال قبل به بیش از ۴۶۵ میلیارد دلار رسیده در حالی که این کشور در طرف مقابل فقط ۱۴۴ میلیارد دلار واردات از آمریکا داشته است.

شاخص دلار (نرخ‌های زیر بر حسب ساعت پایانی معاملات بازار‌های ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۵۹ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۵.۹۷۲ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۱ دلار اعلام شد.

ارز‌های اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۴۱ دلار مبادله شد. یورو ۰.۶۸ درصد پایین رفت و با رفتن به کانال ۱.۱۳ به ۱.۱۳۷ دلار رسید.

ارز‌های آسیایی

در معاملات بازار‌های ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۱۱۴.۲۵۱ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۶۰ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۳۸۴ یوان چین اعلام شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر