بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
قیمت طلا کمی افزایش یافت
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۸۵۳ دلار و ۷۴ سنت رسید.
کد خبر : ۲۵۰۰۷۵

قیمت طلا کمی افزایش یافت

به گزارش بورس نیوز، در حالی که فشار ناشی از رشد قیمت‌ها سبب شده تا جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران افزایش یابد و به رغم تقویت ارزش دلار امروز قیمت فلز زرد شاهد افزایش بود.



بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۸۵۳ دلار و ۷۴ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با ۰.۱۱ درصد رشد به ۱۸۵۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

پس از آنکه هفته گذشته آمار‌ها نشان داد قیمت‌های مصرف کننده در آمریکا طی ماه گذشته بیشترین رشد سالانه را در طول ۳۱ سال اخیر شاهد بوده، قیمت طلا شاهد روند افزایش بوده است. هان تان تحلیلگر ارشد بازار در موسسه اکسینیتی گفت: «این عقیده که تورم در آمریکا هنوز به نقطه اوج خود نرسیده سبب شده تا قیمت طلا افزایشی شود و تا زمانی که فدرال رزرو به رویکرد صبورانه خود در مورد افزایش نرخ بهره ادامه دهد این روند تداوم خواهد داشت.»

رشد قیمت طلا در حالی است که ارزش دلار به نزدیکی بالاترین رقم ۱۶ ماه گذشته رسیده و سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم ۳ هفته اخیر قرار دارد. معمولا تقویت دلار موجب گران‌تر شدن طلا برای خریدارانی می‌شود که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند.

به گفته دانیل بریزمن تحلیلگر کامرزبانک، بنابراین به نظر می‌رسد تصویر بازار طلا از زمان انتشار آمار تورم آمریکا تغییر کرده «و طلا توانسته به رغم تقویت دلار از ثبات قیمت خود دفاع کند.» به گفته وی قیمت طلا ممکن است تا پایان سال به ۱۹۰۰ دلار افزایش یابد

در همین حال امروز آمار‌ها نشان داد که میزان خرده فروشی در آمریکا طی ماه اکتبر افزایش داشته است. این آمار در کنار سایر آمار‌های مثبت می‌تواند فدرال رزرو را به سمت افزایش نرخ بهره سوق دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر