بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
نگاهی به سود خالص این پتروشیمی تا پایان شهریورماه؛

هزینه‌های مالی "شصفها" آب رفت/ رشد ۸۳۵ درصدی سود انباشته پتروشیمی اصفهان

هزینه‌های مالی
پرفروش‌ترین محصول ارائه‌شده پتروشیمی اصفهان در بازار متعلق به «تولوئن» بود.
کد خبر : ۲۵۰۲۷۸

پتروشیمی اصفهان + بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت پتروشیمی اصفهان در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای تلفیقی ۶ ماهه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۰ مجموع درآمد عملیاتی خود طی این دوره ۶ ماهه را برابر با ۱۴،۷۳۰ میلیارد ریال ارائه کرده که رشد ۱۸۷ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال در گذشته از آن خودکرده است.

درآمد عملیاتی و هزینه مالی شصفها+بورس نیوز

سود ناخالص شرکت "شصفها" طی این دوره ۶ ماهه با افزایش ۳۲۰ درصدی از مبلغ ۸۴۳ میلیارد ریال به مبلغی بالغ‌بر ۳،۵۳۸ میلیارد ریال طی این دوره رسیده، هزینه‌های مالی پتروشیمی اصفهان در پایان شهریورماه نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال شناسایی‌شده است.


بیشتر بخوانید: ۴۸ درصد کاهش درآمد‌های "شصفها"


سود خالص و سود عملیاتی پتروشیمی اصفهان

روند سود خالص پتروشیمی اصفهان طی دوره 6 ماهه+بورس نیوز

مجموع سود عملیاتی شرکت پتروشیمی اصفهان در پایان دوره ۶ ماهه میاندوره‌ای از مبلغ ۶۳ میلیارد ریال با افزایش قابل‌توجه ۴،۰۱۷ درصدی طی دوره به ۲،۶۱۴ میلیارد ریال رسیده، سود خالص این پتروشیمی در پایان شهریورماه سال جاری برابر با ۱،۴۹۷ میلیارد ریال ارائه‌شده و این در صورتی است که "شصفها" در دوره مشابه سال گذشته با زیان خالص ۸۰۰ میلیارد ریالی مواجه بوده، همچنین سود خالص در ازای هر سهم نیز طی این دوره ۴،۹۹۱ ریال گزارش‌شده است.

صورت‌وضعیت مالی منتهی به پایان شهریورماه ۱۴۰۰

صورت وضعیت مالی شصفها+بورس نیوز

بر پایه این گزارش صورت گرفته، شرکت "شصفها" در گزارش صورت‌وضعیت مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه خود مجموع دارایی‌های ثبت‌شده را برابر با ۱۶،۹۱۱ میلیارد ریال ارائه کرده که رشد ۱۹ درصدی را نسبت به پایان سال مالی گذشته شاهد بود.

بیشترین دارایی در اختیار بخش «دریافتنی‌های تجاری و سایر دریافتنی‌ها» با ۸،۱۱۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال گذشته ۲۱ درصد اُفت را شاهد بوده و پس‌ازآن نیز «موجودی مواد و کالا» با ۵،۲۰۴ میلیارد ریال در بخش دارایی‌های جاری قرارگرفته که افزایش ۹۰ درصدی را نسبت به پایان سال گذشته به همراه داشته است.

طی این دوره ۶ میاندوره‌ای منتهی به شهریورماه ۱۴۰۰ میزان سرمایه "شصفها" مبلغی بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام‌شده که در مقایسه با پایان سال گذشته بدون تغییر باقی‌مانده و همچنین سود انباشته ارائه‌‎شده پتروشیمی اصفهان در پایان دوره ۶ ماهه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۰ با رشد ۸۳۵ درصدی به ۱،۶۷۶ میلیارد ریال دست‌یافته است.

همان‌طور که گفته شد مجموع درآمد‌های عملیاتی شرکت "شصفها" در پایان دوره ۶ ماهه میاندوره‌ای منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۰ برابر با ۱۴،۷۳۰ میلیارد ریال شناسایی‌شده، درآمد‌های این شرکت دارویی از فروش محصولات در ۲ بازار داخلی و صادراتی به‌دست‌آمده که عمده‌ترین درآمد کسب‌شده از فروش محصولات در بازار داخلی بوده است.

بیشترین درآمدی طی دوره ۶ ماهه ابتدایی سال مالی به دست آورده از فروش «تولوئن» در بازار صادراتی بوده که برای شرکت ۳،۲۳۸ میلیارد ریال درآمدزایی داشته و نرخ فروش این محصولات ۱۵,۲ میلیون تومان در ازای هر تن ثبت‌شده است.

پرفروش‌ترین محصول ارائه‌شده پتروشیمی اصفهان در بازار متعلق به «تولوئن» با ۲۱،۱۹۸ تن بوده که ۵ درصد افزایش فروش را در مقایسه با سال گذشته به همراه داشته و در جایگاه بعد نیز «پارازایلین» با ۱۲،۵۸۴ تن قرار داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۴۸ درصد کاهش درآمد‌های
پتروشی اصفهان درآمد ۲ هزار میلیارد ریالی را به ثبت رساند؛

۴۸ درصد کاهش درآمد‌های "شصفها"

سود خالص سالانه ۱۹۸درصدی
درآمدهای عملیاتی این پتروشیمی ۱۴درصدی افزایش یافت؛

سود خالص سالانه ۱۹۸درصدی "شصفها"

آیا شاهد نزول چند ماهه این سهم خواهیم بود؟

"شصفها" و سوپرایزی بزرگ برای سهامداران

ارسال نظر