بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

هر حرکت اقتصادی تاثیر ویژه‌ای بر بازار سرمایه دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به طور قطع بازار سرمایه یک فرصت است و هر حرکت اقتصادی تاثیر ویژه‌ای بر بازار سرمایه دارد.
کد خبر : ۲۵۰۲۹۲

بازار سرمایه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه بازار سرمایه یک فرصت در کشور به شمار می‌آید، اظهار کرد: نبود آموزش‌های لازم برای سهامداران و کنترل نکردن هیجان‌ها در سال گذشته، باعث شد بازار دچار تلاطم‌های بسیار شدیدی شود.



وی افزود: مسائل مربوط به بورس از مباحثی است که همیشه باید مورد نظر باشد و سرمایه‌گذاران با دید بلندمدت وارد بازار سرمایه شوند.

محبی نجم آبادی ادامه داد: با توجه به اینکه تغییرات در بازار گسترده است، متاسفانه سرمایه‌گذاران با این تفکر که در کوتاه مدت می‌توانند به نتایج مطلوبی در بازار سرمایه برسند، در مقابل ریسک‌های بازار و تلاطم‌های آن تحمل خود را از دست داده و نسبت به بازار بی‌اعتماد می‌شوند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در خانه ملت بیان کرد: به طور قطع بازار سرمایه یک فرصت است و هر حرکت اقتصادی تاثیر ویژه‌ای بر بازار سرمایه دارد.

وی درباره مشکلات قیمت گذاری دستوری و پیامد‌های آن، خاطرنشان کرد: در صورتی که نتوانیم موضوع قیمت‌گذاری دستوری را به سر منزل مقصود برسانیم، تورم در کشور افزایش خواهد یافت و از طرفی قیمت‌گذاری دستوری تاثیر منفی برای بازار سرمایه دارد.

محبی نجم آبادی ادامه داد: کشور با یک شرایط خاص و ویژه مواجه بوده و خواهان افزایش ارزش پول ملی است، بنابراین، باید تصمیم‌های درست و سیاست‌گذاری منطقی در این زمینه در پیش گرفته و گام‌ها با دقت و احتیاط بیشتری برداشته شود.

دبیر مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دولت و مجلس باید به گونه‌ای تصمیم بگیرند تا همه ابعاد اقتصادی دچار آسیب نشده و از بازار سرمایه حداکثر استفاده به عمل آید.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بازار سرمایه هیچ گاه تهدید نبوده و نیست، اما نیازمند مقدمات و زمینه‌هایی است که اگر ایجاد شود، مسیر را برای کشور هموارتر و با ثبات‌تر می‌سازد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر