بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
دیروز در بازارهای فرابورس چه گذشت
دیروز بازار‌های فرابورس ایران شاهد معاملاتی به ارزش بیش از ۲ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان انواع اوراق مالی بودند و درنهایت آیفکس فرابورس در پایان بازار امروز با کاهش ۳۷ واحدی مواجه شد و در عدد ۲۰ هزار و ۱۴۹ قرار گرفت.
کد خبر : ۲۵۰۳۷۱

فرابورس ایران+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در معاملات دیروز ، بازار‌های فرابورس ایران معاملاتی به ارزش بیش از ۲ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان را تجربه کردند. بر همین اساس امروز بالغ‌بر ۳ میلیارد و ۳۴۱ میلیون برگه انواع اوراق مالی در ۴۸۵ هزار نوبت معاملاتی دست‌به‌دست شد.



شاخص کل فرابورس تحت تأثیر افت قیمت نماد‌های فرابورس، صبا، آریا، غصینو و اتکای ۳۷ واحد پایین آمد و در رقم ۲۰ هزار و ۱۴۹ قرار گرفت. این در حالی بود که نماد‌های شگویا و سمگا با معاملات مثبت از افت بیشتر این متغیر جلوگیری کردند.

نگاهی به ارزش معاملات بازار‌های فرابورس به تفکیک نشان می‌دهد امروز بیش از ۳ میلیارد و ۲۸۵ میلیون برگه سهام خریدوفروش شده که ارزش این مبادلات بالغ‌بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود.

همچنین در بازار اوراق مالی اسلامی دادوستد بیش از ۶ میلیون برگه انواع اوراق به ارزش ۵۰۹ میلیارد تومان انجام شد. در بازار روز جاری ارزش معاملات عملیات بازار باز بانک مرکزی بیش از ۳۲۵ میلیارد تومان بود.

گفتنی است طی دادوستد‌های دیروز نماد‌های فجهان، توسن، مدیریت، فرابورس، شگویا، گدنا و وهامون پر تراکنش‌ترین نماد‌های فرابورس بودند.

این گزارش حاکی است دیروز صدرنشینی بازار با بیشترین رشد قیمت متعلق به نماد‌های توسن، کتوکا، وسبحان، نطرین، پخش، حآفرین و کلر بود. در مقابل سوی دیگر بازار سهامداران نماد‌های ثتران، اتکای، زنگان، ثالوند، ثباغ، غدیس و زقیام شاهد بیشترین افت قیمت‌ها بودند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر