بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
تاچ جدید دلار و شنبه سبز دلاری‌های بورس
متاسفانه باید بگوییم که دیشب نرخ دلار به کانال جدید وارد شد و پله ۲۹هزارتومانی لباس جدیدی برای دلاری شده که تنها مایه زجر تولید خواهد شد و هیچکسی به‌غیر از دلالان از آن منتفع نخواهد شد.
کد خبر : ۲۵۰۴۴۱

تاچ جدید دلار و شنبه سبز دلاری‌های بورس

به گزارش بورس‌نیوز، در آخرین روز معاملاتی هفته باردیگر تمام شاخص‌ها کاهشی شدند.

با نگاهی به میانه‌های بازار این خودرویی‌ها بودند که شرایط بهتری را تجربه کردند و آن‌هم درز خبر موافقت رئیس‌جمهور با ستاد تنظیم بازار بود که توانست برای خودرویی‌ها همچون توربو عمل کند؛ البته تمام این خبر‌ها در حد شایعه، حدس و گمان بوده و تا زمانی که این اخبار لباس رسمیت را بر تن کند، زمان زیادی باقی مانده است.

از سوی دیگر، بورسی‌ها یک چشم به مذاکرات برجام نیز داشته و همین موضوع عاملی شده تا دلار نیز به حد نوسان مثبت برسد و کانال‌های جدیدی را تاچ کند.

افزایش ارز در این هفته موجب این احتمال گردیده است که شاید در هفته آتی شرایط سهام صادراتی و دلاری بهتر گردد.

در روز معاملاتی گذشته همانطور که اشاره شد،  گروه خودرو و قطعات وضعیت خوبی داشتند و اکثرا مثبت بودند در مقابل پتروشیمی ها، پالایشی‌ها و فلزاتی‌ها اکثرا منفی بودند.

ارزش معاملات بورس تهران حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان بود و در فرابورس هم بیش از ۹۵۰۰ میلیارد تومان معامله انجام شد.

دلار و لباس جدید

دیشب نرخ دلار به کانال جدید وارد شد متاسفانه باید بگوییم که ۲۹ هزارتومان لباس جدیدی برای دلاری شده که این روز‌ها فقط  مایه زجر اقتصادیون شده است؛ البته اقتصادی‌های تولیدی نه آن دسته رانتی‌ها که از ۶ صبح برای خرید دلار سنایی از مردم مقابل صرافی‌ها می‌ایستند؛ تقویت دلار و افزایش بازده اوراق قرضه، موجب کاهش حدود ۵ درصدی طلا نسبت به اوج اخیر شده و شاخص دلار آمریکا در معاملات امروز ۰.۳۸ درصد افزایش بافت و به بالاترین سطح خود یعنی ۹۶.۸۶ رسید.

دلار درحالی به پله ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان رسید که زلزله آن را باید از شنبه به نظاره نشست در بلوار میردامادی که گویا بلندترین برج آن، بدون رئیس مانده و هیچ سیاست ارزی و حمایت از ریال، به بیرون سیگنال نشده است؛ انس جهانی طلا در معاملات امروز نیز ۴.۱۳ دلار کاهش یافت و به ۱۷۸۶ دلار در هر انس رسید.

قیمت هر سکه بهار آزادی با رشد ۲۰۰ هزارتومانی به ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزارتومان و هر سکه امامی نیز با ۱۲ میلیون و ۶۸۰ هزارتومان برای خریداران احتمالی، نرخ‌گذاری شد؛ از سوی دیگر طلافروشی‌ها در تابلوی خود مقابل مشتریان، هر گرم طلا را به نرخ یک میلیون و ۲۵۵ هزارتومان درج کرده بودند.

از شرق تا غرب

شاخص‌های اصلی سهام ایالات متحده در معاملات شب گذشته نوساناتی جزئی را تجربه کردند؛ داوجونز ۹,۴۲ واحد کاهش یافته، S&P ۵۰۰، ۱۰,۷۶ واحد مثبت و نزدک نیز ۰,۶۹ واحد مثبت بودند اما؛ شاخص‌های شرقی نیز در نوع خود جالب توجه هستند و شاخص Nikkei ژاپن با رشد ۲۱۱,۸۳ واحدی و البته شاخص شانگ‌های با کاهش ۶,۵۸ واحدی روبه رو شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
اون چیزی که بازار رو بالا میبره نرخ دلار نیمایی هست نه نرخ دلار بازار آزاد.نرخ دلار بازار آزاد نهایتا بتونه یه نوسان تقدیم بازار کنه و بس.احتمالا شنیدین که فرمایش شده قیمت کالا از الان به بعد ربطی به دلار در بازار نداره