بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
در افتتاحیه کیش اینوکس ۲۰۲۱ مطرح شد؛

اولویتی به‌نام توسعه کیفی و کیفی نهاد‌ها

اولویتی به‌نام توسعه کیفی و کیفی نهاد‌ها
معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس گفت: طی هفته گذشته مجوز شرکت کارگزاری جدیدی صادر شده و این روند در خصوص سایر نهادهای مالی نیز ادامه خواهد داشت.
کد خبر : ۲۵۰۶۹۱

معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس: اولویتی به‌نام توسعه کیفی و کیفی نهاد‌ها

به گزارش خبرنگار بورس‌نیوز، علیرضا ناصرپور در افتتاحیه کیش اینوکس ۲۰۲۱ عمق بخشی به ابزارها و نهادهای مالی در بازارسرمایه را یک اصل و نیاز خواند و گفت: طی سال های اخیر، موضوع سرمایه‌گذاری غیر مستقیم، مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته، به گونه‌ای که اکنون حدود ۳۰۰ صندوق سرمایه‌گذاری فعال و ۵۴ شرکت سبدگردان، مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به پذیرش شرکت‌های استارتاپی در فرابورس ایران اذعان کرد: در حوزه شرکت های استارتاپی نیز شرکت تپسی مراحل پذیرش را سپری کرده و شرکت هایی از این دست نیز در صف هستند.

معاون نظارت بر نهادهای مالی با بیان اینکه در حوزه بورس بین الملل درخواستی را از طرف شورای عالی مناطق ازاد دریافت کرده بودیم، افزود: در هیئت مدیره جدید سازمان، این درخواست مجددا مورد بررسی قرار گرفته است تا پی از بررسی ها و ملاحظات لازم این بورس ایجاد شود .

وی با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ خاطر نشان کرد: نکته مهم در قانون بودجه ۱۴۰۱، اثرات احکام این بودجه بر بازار است. در سال های گذشته نیز به همین شکل بوده و سازمان بورس پیگیری هایی را انجام می دهد تا حداکثر حفظ منافع سهامداران در این حوزه رعایت شود.

ناصرپور با اشاره به موضوع قیمت گذاری ابزار کرد: در حوزه قیمت گذاری کالا که یک چالش قدیمی است نیز با ورود کالاهای متعدد به بورس کالا تا حد زیادی این مسئله مرتفع شده و امید است که این روند ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: در حوزه قیمت گذاری و کالاها امید است مشکلات مرتفع شود با توجه به اینکه عمده شرکت های تولید کننده، سهامداران عمومی دارند و بسیاری نیز سهامداران سهام عدالت هستند.

به گفته معاون نظارت بر نهادهای مالی، سازمان بورس همچنان برنامه توسعه کیفی و کیفی نهاد ها را در اولویت قرار داده است. طی هفته گذشته شرکت یک کارگزاری جدید صادر شده و این روند در خصوص سایر نهادهای مالی نیز ادامه خواهد داشت.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سه معاون سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شدند
از سوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار؛

سه معاون سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شدند

سیزدهمین رئیس برای تخت طاووس
سکاندار جدید بالاخره معرفی شد؛

سیزدهمین رئیس برای تخت طاووس

ارسال نظر