بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
«منافع سهامداران» لاین تصمیم‌گیری دولت را تغییر می‌دهد/ تاثیرات متورم‌سازی ۴۰ ساله
دبیرکل کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۱ گفت: طی چهار دهه گذشته برخی از متورم‌سازی‌ها را نتوانستیم کنترل کنیم و علت اینکه بسیاری از تصمیمات اقتصادی در جامعه ما تصمیمات کوتاه مدت نگر هستند.
کد خبر : ۲۵۰۷۱۶

«منافع سهامداران» لاین تصمیم‌گیری دولت را تغییر می‌دهد/ تاثیرات متورم‌سازی ۴۰ ساله

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، مسعود اسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۱ اظهارکرد: تا پیش از این می‌گفتند که منافع تعداد اندکی از سهامداران فعال در بازار سرمایه اهمیت چندانی ندارد، اما امروز می‌دانیم که تصمیم‌گیری همزمان بر منافع ملی سهامداران فعال در بازار سرمایه اثر می‌گذارد.



وی افزود: سپردن بسیاری از تصمیمات به سازوکار‌های بازار می‌تواند بسیار راهگشا در برخی از بخش‌ها باشد. حالا در حوزه‌هایی مثل طراحی ابزار‌هایی مثل ابزار‌های آتی در برخی از شاخص‌ها نشان میدهد که اولا تاثیرات تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری دولت در ایجاد چشم‌انداز‌های متنوع برای مردم چگونه خواهد بود.

اسلامی بیدگلی ادامه داد: اگر امروز مثلا قیمت دلار بتواند آزادانه اعلام شود یا ابزار‌هایی وجود داشته باشد که انتظارات خود را از قیمت ارز در آینده در آن ابزار‌ها بتوانم نشان دهم تاثیر هر یک از رفتار‌های سیاسی و اقتصادی دولت به سرعت مشاهده می‌شود که این هم رصد خوبی ایجاد می‌کند و هم منجر به این می‌شود که دولت تصمیمات بهتری بگیرد و تصمیماتی که فقط به نفع بخش‌های کوچک باشد را رها کند.

«منافع سهامداران» لاین تصمیم‌گیری دولت را تغییر می‌دهد/ تاثیرات متورم‌سازی ۴۰ ساله

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری گفت: طی چهار دهه گذشته برخی از متورم‌سازی‌ها را نتوانستیم کنترل کنیم و علت اینکه بسیاری از تصمیمات اقتصادی در جامعه ما تصمیمات کوتاه مدت نگر هستند و اینکه با یک اقتصاد بسیار متورم مواجه هستم که جریان نقدینگی از این بازار به آن بازار ببرم و در این موسسات حتی کلاس طبقات دارایی ما در ایران کلاس طبقات متفاوتی از آنچه که در تست‌های کلاسیک می‌بینیم است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر