بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
محسنی با اشاره به استراتژی آینده "تمدن" تاکید کرد؛

راه‌حل‌های آینده بازارسرمایه یک انتخاب نیست!

راه‌حل‌های آینده بازارسرمایه یک انتخاب نیست!
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۱ گفت: چه زمانی که در فرابورس ایران بودم و چه امروز معتقدم که ارائه هیچ یک از راه حل‌های آینده بازار سرمایه بدون حضور تکنولوژی امکان پذیر نیست. این یک انتخاب نیست و در واقع یک مسیر قعطی و حتمی در پیش روی بازار سرمایه است.
کد خبر : ۲۵۰۷۲۶

راه‌حل‌های آینده بازارسرمایه یک انتخاب نیست!

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، بهنام محسنی، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن اظهار کرد: در بررسی‌های انجام شده در کشورها، ارتباط بسیار عمیقی بین تولید ناخالص ملی کشور، به ویژه سرمایه گذاری دانش بنیان و فینتک‌های سرمایه گذاری وجود دارد و قابل بررسی است. کشور‌هایی که در این حوزه ورود نکردند رشد ناخالص ملی شان به شدت مورد تاثیر قرار گرفته است.

وی افزود: چه زمانی که در فرابورس ایران بودم و چه امروز معتقدم که ارائه هیچ یک از راه حل‌های آینده بازار سرمایه بدون حضور تکنولوژی امکان پذیر نیست. این یک انتخاب نیست و در واقع یک مسیر قعطی و حتمی در پیش روی بازار سرمایه است.

محسنی ادامه داد: نکته‌ای دیگر که همه ما درباره آن می‌دانیم و به نوعی دغدغه بازار سرمایه است، در حوزه سرمایه گذاری افراد عادی است. نکته مهم این است که ما وضوح مرزبندی سرمایه گذاری در بازار‌های پرریسک و کم ریسک را در سرمایه گذاری عادی بیشتر کنیم. قطعا مسیر فینتک‌ها و تکنولوژؤی‌های مالی می‌تواند به تعمیق و مرزبندی وضوح بیشتر این مسیر‌ها کمک کند. نقش‌ ای پی آی‌ها در توسعه فینتک‌ها و تکنولوژی‌های بازار‌های مالی یکی از نقش‌های اساسی و انکارناپذیر است.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن خاطرنشان کرد: در حوزه پورتفوی ارائه خدمات کارگزاری تمدن که به پرتفوی مستقیم تامین سرمایه تمدن تبدیل شده یکی از توسعه‌هایی است که در خصوص ارائه خدمات از تامین سرمایه تمدن شاهد خواهیم بود. فکر می‌کنم این موضوع به صورت یک استراتژی خوب و پایدار در فعالیت تامین سرمایه تمدن مشخص کند که بیش از سودآوری هدف ارتقای خدمات و ارائه خدمات است.

وی بیان کرد: سوالی که پیش می‌آید این است که چرا تامین سرمایه تمدن در محصولی به نام آی بی تریدر؟ ورود کرده که می‌توانم بگویم در همین یکی دو سال گذشته طرح شروع امکان واگذاری سهام عدالت مطرح بود با استقبال و افزایش مشارکت و حضور مردم در بازار سرمایه زیرساخت‌ها نیاز خود را به ارتقا نشان دادند. هدف این است که در دو نگاه مختلف بخش خصوصی و بخش دولتی تجمیعی را در این حوزه بین این دو نگاه در تامین سرمایه تمدن داشته باشیم.

محسنی افزود: در حوزه ارائه خدمات در یک سطح قابل قبول و پذیرفته شده از سمت سرمایه گذاران همیشه مسیری بود که تامین سرمایه تمدن در این سال‌ها پیگیری کرده و جزء اصول اولیه اش بوده است.

وی توضیح داد: نکته‌ای که همیشه بین ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی داریم این بود که در بخش دولتی هم توان بالا برای اجرا و توسعه خدمات داریم و هم شاهد کندی و کمبود خلاقیت‌ها و توسعه‌های متعدد و متناسب هستیم. در حوزه‌های بخش خصوصی این توان وجود دارد و می‌توانیم به اندازه کافی خلاقیت به خرج دهیم و زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و با سرعت بالا حرکت کنیم.

محسنی تاکید کرد: انگیزه توسعه ارائه خدمات عمومی در یک حد و اندازه است. ترکیب توان بخش دولتی و سرعت عمل و خلاقیت و توسعه‌گرایی بخش خصوصی میتواند به ما به حرکت در مسیری که پیش رو داریم کمک کند که مشخصا درخصوص نرم افزار آر بی تریدر همین مساله دنبال می‌شود.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن گفت: ورود مستقیم تامین سرمایه تمدن به حوزه کارگزاری و ارائه خدمات معامله گری به مشتریان با آر بی تریدر شروع می‌شود و در همین مرحله که هستیم در سامانه معاملات و این زیرساخت حداقل‌های کارگزاران فعال در کشور را ارائه می‌کند، اما ما به این راضی نیستیم.. قطعا برنامه‌های توسعه‌ای آر بی تریدر از بحث‌های ریزپروفایلینگ، استفاده از ایزی تریدر‌ها و... باید دنبال کنیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
معاون بازار‌های خارج از بورس فرابورس ایران گفت:

معامله سهام عدالت در فرابورس

معاون فرابورس ایران در پاسخ به صدای سهامدار بورس‌نیوز؛

امکان افزایش «حراج‌» و تغییر «دامنه‌نوسان‌» در بازار پایه وجود دارد

معاون بازار‌های خارج از بورس شرکت فرابورس در گفتگو با بورس‌نیوز اعلام کرد:

دستورالعمل جدید بازار پایه دست سفته‌بازان را می‌بندد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
بورسی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
کثیف ترین شرکت سرمایه گذاری تمدنه