بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
فهرست ترسناک کاندیداهای ریاست
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به رستورانی که فقط گوشت خام سرو می کند و مشاوران نمایشی با دستمزدهای واقعی و...
کد خبر : ۲۵۰۷۳۴

۵

به گزارش بورس نیوز هرچند بازار اخبار به‌لطف نمایشگاه کیش حسابی داغ است؛ اما بازار سرمایه همچنان با رکود دست و پنجه نرم می کند و حتی از سر سوزنی رشد، خبری نیست که نیست! در کیش ولی جمع بزرگان جمع است و برای داغ شدن تنور بورس یکی بعد از دیگری نسخه می‌پیچند.
یکی از همین دوستان هم امروز دو کلمه حرف حساب زد و فرمود: "نمادها و سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه نقش مواد اولیه را در آشپزی دارد و ما در این سال‌ها عادت کرده‌ایم در رستوران مان غذا را به صورت خام سرو کنیم! بعد گلایه داریم چرا مردم تمایل به صرف غذا در رستوران هایی دارند که غذا را با تزیینات و روش های پخت مختلف به مشتریان عرضه می کنند!" و البته که منظور شان از رستوران های مجلل، بازار رمز ارزها و فارکس بود. مانده ایم چه حسابی است که در این سال‌ها بارها و بارها و بارها کارشناسان بازار سرمایه حتی دوستانی که خودشان به بدنه تخت‌طاووس وصل بوده‌ اند، ادعا کرده‌اند می دانند راهکار رونق بازار سرمایه، توسعه ابزارهاست و تخت طاووس به جای ابزارسازی باید فقط فضا را برای ابزارسازی توسط نهادهای مالی خصوصی مهیا کند؛ اما پای عمل که می‌رسد اهالی تخت طاووس راضی به خالی کردن گود نیستند و دلشان می خواهد صفر تا صد بازار دست خودشان باشد. نه دل حذف دامنه نوسان را دارند و نه خیال دو طرف کردن این بازار را! اعتراض هم که بکنید مدعی هستند فعالان بازار سرمایه ما سواد کافی برای چنین توسعه‌ای ندارند! ما که نفهمیدیم آخر ما بی سواد هستیم یا...

 

مشاورهای نمایشی و پرداخت های واقعی 

بحث پرداخت حقوق های نجومی این روزها حسابی گل انداخته. در روزهای گذشته هم اعلام کردیم که بعضی از شرکت ها برای اینکه به نوعی سر مردم شیره بمالند، برخی مدیران شان را در شرکتهای مختلف زیرمجموعه به عنوان مشاور منصوب کرده‌اند و بابت این مشاوره‌ها هم به آنها حقوق جداگانه پرداخت می کنند! اما نکته جالب توجه اینجاست که بررسی ها در شرکت های بورسی نشان می دهد برخی عالیجنابان به مدیران حراست هم علاوه بر حقوق، حق مشاوره می‌دهند! کاش یکبار این مشاوره در قانون ما تعریف می شد تا آقایان عنوان مشاوره را بیش از این به گند نکشند...

 

عدو شود سبب خیر اگر...

بعضی دوستان سهامدار نگران این هستند که قرار است در برخی عرضه های اولیه که بعد از این انجام خواهد شد، سهمیه ای به سهامداران خردی که مستقیماً خرید و فروش می‌کنند، تخصیص پیدا نکند! سلام ما را به این بزرگواران برسانید و بگویید دغدغه تان سر چشممان؛ ولی قیمت امروز برخی از سهم هایی که ۲۶ ماه قبل عرضه اولیه شده‌اند، به اندازه قیمت زمان عرضه است! به نظرتان محروم کردن سهامداران خرد از خرید سهام در عرضه های اولیه، جای غصه دارد یا شکرگزاری؟؟!

 

فهرست تریلر کاندیداهای ریاست 

و اما خبر آخر اینکه بوی یک تغییر مدیریتی، دیدار شمالی را فرا گرفته است. رفتن مدیرعامل فعلی که ظاهراً قطعی شده؛ اما نکته جالب توجه درخشش نام داماد رییس سابق باب همایون در بین کاندیداهای ریاست است! همان بزرگواری که چندی قبل، به خاطر دو شغله بودن نامش سر زبان ها افتاد! این بزرگوار، امام صادقی هم هست! اما نکته ترسناک ماجرا اینجاست که نام سردسته دارودسته نیویورکی ها هم در فهرست کاندیداها خودنمایی می کند! همان بزرگواری را هر روز یک حمله تروریستی در ذهن خود ترسیم می کند و با ژست پلیس خوب، متخلفان را قلع و قمع می کند! خدا آخر و عاقبت بازارمان را بخیر کند.‌‌..

اشتراک گذاری :
ارسال نظر