بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
سرعت رشد فین‌تک‌ها در بازار سرمایه صفر است/ مدیران بورسی از فین‌تک‌ها جاماندند
مدیرعامل کارگزاری بورس بانک بیمه ایران بیان کرد: سرعت رشد فین‌تک‌ها در بازار سرمایه ایران بسیار پایین و می‌توان گفت تقریباً صفر بوده، به دلیل اینکه شاهد آن هستیم کلیه ارکان تصمیم‌گیری و مدیریتی بازار سرمایه ما عقب‌افتاده و به‌روز نشده است.
کد خبر : ۲۵۰۸۰۴

مهدی رباطی مدیرعامل کارگزاری بورس بانک بیمه ایران

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، مهدی رباطی، مدیرعامل کارگزاری بورس بانک بیمه ایران در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۱ در خصوص اهمیت نقش فین تک‌ها در ثمر دهی اقتصاد دیجیتال بیان کرد: این مباحث در اقتصاد کشور‌ها خیلی موردتوجه بوده و همه در مورد آن حرف می‌زنند، ولی موضوع فین‌تک‌ها و اقتصاد دیجیتال که آقای محمد در افتتاحیه نمایشگاه کیش اینوکس امسال به آن اشاره کردند، نیازمند این است که بستر‌های مناسبی برای آن فراهم شود.

رباطی گفت: زمانی که بستر اینترنت ۵G، اینترنت با سرعت‌بالا، بستر قوانین مدون، کسب‌وکار در کشور برای این موضوع نداریم با اتفاقاتی نظیر آن مواجه خواهیم شد که مدیرمسئول و کارآفرین مهم‌ترین استارت آپ این حوزه به دلیل اتفاق به وجود آمده در سایت، به زندان محکوم می‌شود.

وی ادامه داد: این عوامل باعث می‌شود که بستر توسعه دیجیتال در اقتصاد ما وجود نداشته باشد و تا زمانی که آماده‌سازی بسترها رخ ندهد علی‌رغم خلاقیت و ظرفیت بالایی که جوانان کشور ما از آن بهره می‌برند، شاهد این نخواهیم بود که سهم قابل‌توجهی از GDP کشور به این سمت حرکت کند.

این کارشناس بازارسرمایه افزود: اگر بستر‌هایی برای این اتفاق به وجود بیاید اقتصاد ایران با توجه به جوانان تحصیل‌کرده و نیروی کار متخصص که در این حوزه دارد یقیناً شاهد این خواهیم بود که سهم قابل‌توجهی از GDP کشور توسط اقتصاد دیجیتال تأمین‌شده شود.

مدیرعامل کارگزاری بورس بانک بیمه ایران در خصوص سرعت رشد فین تک‌ها در بازار سرمایه ایران چنین گفت: سرعت رشد فین‌تک‌ها در بازار سرمایه ایران بسیار پایین و می‌توان گفت تقریباً صفر بوده، به دلیل اینکه شاهد آن هستیم کلیه ارکان تصمیم‌گیری و مدیریتی بازار سرمایه ما عقب‌افتاده و به‌روز نشده است.

ارزش‌گذاری این حوزه و هم در نوع نگاهی که سازمان بورس به این اقتصاد دیجیتال به فین تک‌ها دارد، شاهد آن هستیم که هیچ‌کدام از شرکت‌ها علی‌رغم استارت‌آپ‌های زیادی در کشور وجود دارند به سمت IPO شدن نرفتند یا اگر هم رفتن در مرحله ارزش گزاری و ورود به بورس با مشکل مواجه شده و وارد تابلو نشده که قیمت بخورند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
حجم مبنا؛ ابزاری برای توزیع رانت در بورس
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

حجم مبنا؛ ابزاری برای توزیع رانت در بورس

مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز:

اصلاح ساختارها راهکار حمایت از بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز عنوان کرد:

تعادل در کلیت بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
تحلیلگر اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
اتفاقا مدیران بورسی دائم در حال فین کردن به بازار هستن و تو فین کردن و تر زدن به بازار تک هستن.
تحلیلگر اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
اتفاقا مدیران بورسی دائم در حال فین کردن به بازار هستن و تو فین کردن و تر زدن به بازار تک هستن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
مدیران بازار سرمایه تا اسم حذف دامنه نوسان می آید رعشه میگیرند، از دوطرفه شدن بورس که اصلا صحبت نکنید، معاملات الگوریتمی یعنی چه ... آنوقت انظار دارید برای توسعه فین تکها فرش قرمز پهن کنند ؟