بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
چهره هفتگی صندوق‌های درآمدثابت، کامل تغییر کرد؛

سلام «پیشگامان سرمایه نوآفرین» به قعرنشینی

سلام  «پیشگامان سرمایه نوآفرین» به قعرنشینی
ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته منتهی به ۱۲ آذرماه ۱۴۰۰، برابر با ۳۸۰ هزار و ۶۵۹ میلیارد تومان رسید.
کد خبر : ۲۵۰۸۶۱

«پیشگامان سرمایه نوآفرین» به قعرنشینی سلام کرد

به گزارش بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت پرداخته‌شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره کرد.

«پیشگامان سرمایه نوآفرین» به قعرنشینی سلام کرد

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته منتهی به ۱۲ آذرماه ۱۴۰۰، برابر با ۳۸۰ هزار و ۶۵۹ میلیارد تومان رسید.

لازم به ذکر است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت برخلاف هفته گذشته حدود ۲ هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان نقدینگی به این صندوق‌ها وارد شد.

«پیشگامان سرمایه نوآفرین» به قعرنشینی سلام کرد«پیشگامان سرمایه نوآفرین» به قعرنشینی سلام کرد«پیشگامان سرمایه نوآفرین» به قعرنشینی سلام کرد«پیشگامان سرمایه نوآفرین» به قعرنشینی سلام کرد«پیشگامان سرمایه نوآفرین» به قعرنشینی سلام کرد«پیشگامان سرمایه نوآفرین» به قعرنشینی سلام کرد

سبزی کم‌رمق در عملکرد‌های هفتگی

با نگاهی به عملکرد هفتگی این صندوق‌ها می‌توان دریافت که صندوق «با درآمد ثابت کوثر یکم» با ۰.۷۴ درصد بهترین بازدهی و پس از آن صندوق «اتحاد آرمان اقتصاد» با بازدهی ۰.۶۶  درصدی و صندوق «مشترک پیروزان» با ۰.۵۶ درصد قرار داشتند و در انتهای جدول نیز تنها صندوق «پیشگامان سرمایه نوآفرین» وجود دارد که با بازدهی ۱.۸۱ منفی قرار گرفته است.

پیشگامان سرمایه نوآفرین به نقطه قرمزماهانه وارد شد

بهترین عملکرد ماهیانه را دو صندوق «نیکوکاری ورزشی پرسپولیس» با ۱۰.۳۸ درصد بازدهی مثبت و «سپهر سودمند سینا» با ۴.۳۴ درصد بازدهی به خود اختصاص دادند.

همچنین ضعیف‌ترین بازدهی ماهانه در چنگال صندوق «پیشگامان سرمایه نوآفرین» با ۱.۴۵ درصد بازدهی منفی بود و بالای قعرنشین هفته گذشته یعنی صندوق «اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران» با عملکرد ۰.۰۲ منفی قرار بگیرد.

به غیر از صدرنشین، همه تغییر کردند

بهترین عملکرد سه‌ماهه را صندوق «نیکوکاری ورزشی پرسپولیس» با ۳۸.۹۶ درصد بازدهی داشته و بدترین عملکرد فصلی را هم مانند عملکرد ماهانه، صندوق «پیشگامان سرمایه نوآفرین» با بازدهی منفی ۳.۳ درصد منفی به خود اختصاص داد.

بهترین عملکرد سالیانه را صندوق «نیکوکاری ورزشی پرسپولیس» با ۴۶.۸۷ درصد و «نیکوکاری کشتی ورزش ملی ایران» با ۳۳.۷۱ درصد داشته‌اند ضمن اینکه باید اشاره که پس از این صندوق‌های نیکوکاری، صندوق‌هایی «خاتم ایساتیس پویا» با ۲۳.۰۴ درصد و «نیکوکاری لوتوس رویان» با ۷.۱۸ درصد قرار گرفته‌اند.

نکته مهم این بخش آنجاست که باردیگر نامی آشنا در بین صندوق‌ها یعنی «پیشگامان سرمایه نوآفرین» به چشم می‌آید که از لحاظ عملکرد سالانه نیز از ته، صدرنشین بود و بازدهی ۱.۳۲ درصد منفی را به نمایش گذاشته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بدرقه تلخ  ۲ هزار میلیارد تومانی درآمد ثابت‌ها
آیا برای خروج نقدینگی‌ها فکری شده است؛

بدرقه تلخ  ۲ هزار میلیارد تومانی درآمد ثابت‌ها

۸۰۴ میلیارد تومان دیگر از درآمد ثابت‌ها پرید
دومین هفته پیاپی نزولی صندوق‌ها؛

۸۰۴ میلیارد تومان دیگر از درآمد ثابت‌ها پرید

خروج ۲,۷ همت نقدینگی از درآمدثابت‌ها 
منفی‌های سالانه هم سبزپوش بودند؛

خروج ۲,۷ همت نقدینگی از درآمدثابت‌ها 

ارسال نظر