بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن:

فروش متری مسکن با اوراق سلف موازی استاندارد

فروش متری مسکن با اوراق سلف موازی استاندارد
مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن گفت: اوراق سلف موازی استاندارد با تعریف جدید می‌تواند فروش متری مسکن را در بستر بازار سرمایه رقم زند؛ این در حالی است که بعد از مطالعات قابل توجه انجام شده در این حوزه و مذاکره جدی با وزارت راه و شهرسازی، بورس کالا و سازمان بورس و اوراق بهادار، تعریف این اوراق آغاز شده و مراحل کمیته فقهی سپری و تائیدیه‌های لازم دریافت شده است.
کد خبر : ۲۵۱۰۲۵

فروش متری مسکن با اوراق سلف موازی استاندارد

به گزارش بورس نیوز، یاسر امامی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در هشتمین دوره نمایشگاه کیش اینوکس اظهار کرد: ظرفیتی که بازار سرمایه ایران برای تمامی بخش‌های اقتصادی دارد، بسیار قابل توجه بوده که بر این اساس گروه سرمایه‌گذاری مسکن با توجه به پرتفوی قابل توجهی که در صنعت ساختمان در اختیار دارد، توانسته از ابزاری که برای یکی از پروژه‌های در دست اجرای خود، در بازار سرمایه مناسب‌سازی شده، استفاده نماید.



وی افزود: بر این اساس اوراق سلف موازی استاندارد با تعریف جدید می‌تواند فروش متری مسکن را در بستر بازار سرمایه رقم زند؛ این در حالی است که بعد از مطالعات قابل توجه انجام شده در این حوزه و مذاکره جدی با وزارت راه و شهرسازی، بورس کالا و سازمان بورس و اوراق بهادار، تعریف این اوراق آغاز شده و مراحل کمیته فقهی سپری و تائیدیه‌های لازم دریافت گردیده است.

به گفته امامی، اکنون امیدنامه لازم برای استفاده از این ابزار تهیه شده و اساسنامه مرتبط نیز تنظیم شده و منتظر تائیدیه نهایی سازمان بورس و اوراق بهادار برای انتشار این اوراق هستیم؛ این درحالی است که در شرایط اقتصادی و وضعیت کنونی درآمد‌های مردم، این اوراق می‌تواند باعث خانه‌دار شدن بسیاری از خانوار‌های ایرانی شود.

وی در توضیح این مطلب بیان کرد: در واقع، با توجه به اینکه بسیاری از مردم توانایی خرید مسکن را در شرایط کنونی به دلیل بالارفتن قیمت‌ها و تورم این بخش ندارند، این اوراق می‌تواند یاری‌رسان متقاضیان مسکن در بازار باشد؛ به خصوص اینکه پیش خرید مسکن نیز در شرایط کنونی قابل اتکا نیست؛ چراکه قرارداد پیش فروش مسکن نوعی از قرارداد که قابل تائید قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد رسمی باشد، تلقی نمی‌گردد؛ بنابراین ریسک بالایی دارد.

امامی گفت: اوراق سلف موازی برای یک پروژه از سوی ناشر که در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری مسکن است، منتشر شده و فرد می‌تواند متناسب با میزان موجودی و دارایی خود، چند متر از یک ساختمان و آپارتمان را خرید نماید که در زمان خرید، موقعیت آپارتمان مشخص نیست و فرد می‌تواند طی سنوات متوالی نسبت به خرید متراژ‌های مختلف اقدام نماید تا به سقف ۸۰ متر طی سه سال برسد.

وی افزود: پس از اعلام سازنده، آپارتمان آماده تحویل به متقاضیان خواهد بود و فرد متقاضی بر اساس اوراقی که در اختیار دارد، می‌تواند واحد‌های مسکونی این پروژه تحویل بگیرد؛ به این معنا که فرد دارنده اوراق، متناسب با میزان دارایی خود، می‌تواند واحد را انتخاب نماید، اما اگر دارایی او کمتر بود، می‌تواند مابه التفاوت را به سازنده پرداخت کرده و صاحب واحد شود؛ اما اگر هیچ یک از این شرایط را مناسب ندانست، می‌تواند اوراق را به کسانی که متقاضی هستند واگذار نماید.

امامی گفت: این اوراق سرمایه‌های خرد در بازار سرمایه را جمع خواهد کرد و با توجه به اینکه برخی از خریداران به دلیل درآمد‌های خود، قادر به حضور در بازار مسکن نیستند؛ این ابزار می‌تواند به آن‌ها کمک‌کند تا از منافع و رشد‌هایی که در بازار مسکن رخ می‌دهد، حتی با درآمد‌های محدود و متراژ کم هم بهره‌مند شود.

وی افزود: فروش متری مسکن، آرزوی بسیاری از فعالان صنعت ساختمان است چراکه این ابزار در بستر بازار سرمایه، این شرایط را فراهم خواهد کرد تا در یک بازار کاملا شفاف و با پشتوانه قابل قبول، خرید متری مسکن رواج داده شود؛ ضمن اینکه شرکت سرمایه گذاری مسکن متعهد این اوراق در بازار سرمایه بوده و به همین دلیل، این اوراق کاملا شفاف است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در خصوص نمایشگاه کیش اینوکس هم گفت: هدفگذاری ما در این نمایشگاه به چند هدف اصلی خلاصه می‌شود؛ به نحوی که یکی از این اهداف فروش‌های آپارتمان بود که به صورت استاندارد در حال انجام است و با توجه به سرمایه‌های جذابی که به دنبال خرید آپارتمان هستند، این هدف می‌تواند با شرایط ویژه محقق شود.

وی افزود: ما با پرتفوی دو میلیون مترمربعی در سطح کشور، در اقصی نقاط ایران امکان فروش آپارتمان را داریم؛ ضمن اینکه بسته‌های سرمایه گذاری را به عنوان یک اقدام جدید معرفی خواهیم کرد تا برای مجموعه‌هایی که متقاضی سرمایه گذاری در بازار مسکن هستند، شرایطی فراهم شود که با توجه به برند شرکت سرمایه گذاری مسکن با پیشینه خوشنامی در سه دهه قبل، بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه ساختمان شکل گیرد.

امامی گفت: ما ۱۲ یونیت ۵ درصدی را در پروژه‌های مسکونی و تجاری متنوع آماده‌سازی کرده‌ایم و هر مجموعه می‌تواند به تناسب شرایط خود، چند یونیت را تهیه کند.

وی افزود: جلسات رو در رو با مجموعه سرمایه گذاری، پتروشیمی‌ها و بانک‌ها هستند که زمین‌های متعددی بوده و به دنبال سازنده متعدد هستند در دستور کار قرار دارد، به نحوی که این سرمایه گذاری می‌تواند در قالب مشارکت با شرکت سرمایه گذاری مسکن اجرایی گردد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر