بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
معاون فروش مجتمع فولاد خراسان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

بورس محل کشف قیمت است نه تعیین قیمت!

بورس محل کشف قیمت است نه تعیین قیمت!
معاون فروش مجتمع فولاد خراسان گفت: اعتقاد ما بر این است که در حال حاضر بورس کالا رسالت واقعی خود را انجام نمی‌دهد. چون بورس جایی است برای کشف قیمت نه تعیین قیمت.
کد خبر : ۲۵۱۰۷۷

حسین بختیاری+بورس نیوز

حسین بختیاری، معاون فروش فولاد خراسان در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص میزان فروش و توزیع محصولات شرکت فولاد خراسان اظهار کرد: مجتمع فولاد خراسان به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع فولادی شرق کشور شامل ۴ واحد تولید از جمله واحد گندله سازی، احیا مستقیم، واحد فولادسازی و واحد نورد بوده و یک واحد کنسانتره هم در سنگان خواف در حال اجرا است که با تکمیل این کارخانه زنجیره کامل تولید از معدن تا محصول نهایی را خواهیم داشت.



وی افزود: مجتمع فولاد خراسان ظرفیتی بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصولات فولاد خام را دارد که بخشی به صورت میلگرد و بخشی هم به صورت شمش به بازار‌های داخلی و بازار‌های صادراتی فروخته می‌شود.

معاون فروش مجتمع فولاد خراسان با اشاره به بازار‌های صادراتی ادامه داد: عمده بازار‌های محصولات ما کشور‌های آسیای میانه، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، افغانستان و پاکستان که از مشتریان قطعی ما بودند. در حال حاضر به خاطر تحولات افغانستان تا حدودی صادرات به این کشور قطع شده و امیدواریم که به زودی بتوانیم با ثبات سیاسی که در این کشور حاکم خواهد شد صادرات را از سر بگیریم.

بختیاری در این باره خاطرنشان کرد: کشور‌های عراق و حاشیه خلیج فارس نیز یکی از مقاصد صادراتی ما هستند. برای صادرات شمش عمدتا کشور‌های جنوب شرق آسیا و شمال آفریقا و کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس عمده مقاصد صادراتی ما هستند.

وی درخصوص عرضه محصولات در بورس کالا بیان کرد: محصولات مجتمع فولاد خراسان در سال‌های گذشته نیز در بورس کالا عرضه می‌شد. اما اعتقاد ما بر این است که در حال حاضر بورس کالا رسالت واقعی خود را انجام نمی‌دهد. چون بورس جایی است برای کشف قیمت نه تعیین قیمت. متاسفانه الان قیمت‌های پایه هم در بورس تعیین می‌شود که این موضوع در کوتاه مدت و بلندمدت به نفع فولادساز‌ها و تولیدکننده‌ها نخواهد بود. بورس کالا باید همان روال سابق خود را از سر بگیرد تا شرکت‌ها طبق همان دستورالعمل‌ها نسبت به عرضه محصولات خود اقدام کنند.

معاون فروش مجتمع فولاد خراسان درباره طرح‌های توسعه‌ای توضیح داد: فولاد خراسان در ابتدا متشکل از یک واحد نورد به ظرفیت ۵۵۰ هزار تن و واحد فولادسازی به ظرفیت ۶۵۰ هزار تن بود. اما در مدت ۱۵ سال گذشته یک واحد فولاد سازی به ظرفیت ۷۲۰ هزار تن به بهره برداری رسید. دو واحد احیا مستقیم هرکدام به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن که در مجموع سالیانه یک میلیون ۶۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید می‌کند و یک واحد گندله سازی به ظرفیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به بهره برداری رسیده است.

بختیاری گفت: یک واحد کنسانتره سنگ معدن نیز در سنگان خواف در حال احداث است و امیدواریم در سال آینده به بهره برداری برسد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فولادخراسان زیر عرضه‌های خود، ماند
کسی سراغ شمش این فولادساز را نمی‌گیرد؛

فولادخراسان زیر عرضه‌های خود، ماند

فولادخراسان فروشی بالغ بر ۲ برابر هفتگی را ثبت کرد
عرضه شمش بلوم این فولادساز بدون مشتری ماند؛

فولادخراسان فروشی بالغ بر ۲ برابر هفتگی را ثبت کرد

سبد فولادخراسان قدرت هفته گذشته را نداشت
خبری از فروش پرقدرت سبدمیلگردها نبود ؛

سبد فولادخراسان قدرت هفته گذشته را نداشت

ارسال نظر