بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
۱۴۸,۸ میلیارد تومان به صندوق‌های سهامی واریز شد؛

صندوق‌های "تامین سرمایه بانک‌مسکن" و "سبدگردان آسال" در انتهای جدول!

صندوق‌های
در هفته منتهی به ۲۰ آذر۱۴۰۰ صندوق‌های سهامی شاهد آن بودند که ۱۴۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دیگر به ارزش این صندوق‌ها افزوده شد.
کد خبر : ۲۵۱۲۲۹

صندوق‌های

به گزارش گروه مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام پرداخته‌شده است.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره کرد.

صندوق‌های

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام در هفته منتهی به ۲۰ آذر۱۴۰۰، برابر با ۵۲ هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان بود و این صندوق‌ها باردیگر از ورود نقدینگی پذیرایی کردند اما؛ شدت آن مانند دومین هفته آذرماه نبود؛ در این هفته ۱۴۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ارزش این صندوق‌ها افزوده شد.

صندوق‌های صندوق‌های صندوق‌های صندوق‌های صندوق‌های

بالاخره چراغ «پالایش یکم» روشن شد!

در هفته گذشته عملکرد صندوق‌های سهامی حاکی از آن بود که صندوق «پالایشی یکم» با ۵.۶ درصد و «ثروت افزون ثمین» با ۳.۵۹ درصد، در صدر مثبت‌های هفتگی جای گرفتند.

در انتهای جدول نیز می‌توان به صندوق «مشترک دماسنج» با ۵.۳۳ درصد تحت مدیریت "کارگزاری بورسیران"، صندوق «واسطه گری مالی یکم» با ۳.۶۹  درصد تحت مدیریت "تامین سرمایه بانک مسکن" و صندوق «مشترک ارزش کاوان آینده»  با ۳.۵۱ درصد تحت مدیریت "سبدگردان آسال" قرارداشتند.

ترکیب ماهانه صندوق‌ها تغییر کرد

بر پایه این گزارش می‌توان اشاره داشت که در بررسی ماهانه این صندوق‌ها، به ترتیب صندوق «ثروت افزون ثمین» با ۳.۲۱ درصد تحت مدیریت "سبدگردان آرکا" و صندوق «سهام ویستا» با ۰.۹۶ درصد تحت مدیریت "سبدگردان ویستا" اشاره داشت که در طول این ماه، تنها همین دو صندوق، سبزپوش بودند!

از آن سوی جدول نیز می‌توان به این موضوع اشاره داشت که صندوق «واسطه گری مالی یکم» با ۱۶.۱۱ درصد، صندوق «مشترک بانک اقتصاد نوین» با ۱۰.۳۴ درصد تحت مدیریت "مشاور سرمایه گذاری تامین سرمایه نوین" و صندوق «بانک دی»  با ۱۰ درصد تحت مدیریت "کارگزاری بانک دی" قرار گرفته‌اند.

«ندای امید» نخستین پرچمدار شد

با نگاهی به بازه سه ماهه صندوق‌ها نیز می‌توان دریافت که تنها صندوق «مشترک نیکوکاری ندای امید» با ۹.۱۷ درصد تحت مدیریت "سبدگردان آبان" و صندوق «زمرد آگاه» با ۰.۸۲ درصد تحت مدیریت "سبدگردان آگاه" تنها سبزپوش‌های سه‌ماه گذشته بودند.

برپایه این گزارش، در بخش منفی‌های سه ماهه نیز می‌توان به صندوق‌هایی نظیر «امین تدبیرگران فردا» با ۲۷.۳ درصد تحت مدیریت "سبدگردان تدبیر"، «واسطه گری مالی یکم» با ۲۵.۸۸ درصد و مشترک بانک اقتصاد نوین با ۲۲.۷ درصد قرمزی اشاره داشت.

سبدگردان انتخاب مفید، سبزی را به صندوق‌های خود اختصاص داد

در یک سال منتهی به ۲۰ آذرماه سال ۱۴۰۰ بهترین عملکرد سالیانه را دو صندوق «مشترک پیشتاز» و «توسعه اندوخته آینده» تحت مدیریت "سبدگردان انتخاب مفید" اشاره داشت که به ترتیب با ۲۵.۴۹ و ۱۳.۴۲ درصد بازدهی مثبت به خود اختصاص داده‌اند.

صندوق‌های «واسطه گری مالی یکم» و «بانک دی» نیز به ترتیب با ۴۹.۰۱ و ۴۰.۷۳ درصد بازدهی منفی، ضعیف‌ترین بازدهی‌های یک‌ساله را داشته‌اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فقط چراغ «سهام ویستا» روشن بود! 
با وجود عملکرد مثبت در جذب نقدینگی صندوق‌های سهامی؛

فقط چراغ «سهام ویستا» روشن بود! 

سبزهای انگشت‌شمار صندوق سرمایه‌گذاری در سهام!
«مشترک دماسنج» به قعر سرما وارد شد

سبزهای انگشت‌شمار صندوق سرمایه‌گذاری در سهام!

ارسال نظر