بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
خبرهایی که سهامداران را امیدوار می‌کند؛

عشقی رئیس سازمان بورس و پاسخ به صدای سهامدار بورس‌نیوز

عشقی رئیس سازمان بورس و پاسخ به صدای سهامدار بورس‌نیوز
رئیس سازمان بورس گفت: اصلاح قانون بازار سرمایه اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و سازمان بورس نیز از همان ابتدای طرح در کنار کمیته و اعضای کمیسیون مذکور حضور فعال داشته و دارد.
کد خبر : ۲۵۱۲۴۶

بررسی اصلاح قانون بازار سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس

به گزارش بورس نیوز، قانون بازار اوراق بهادار مصوب اول آذر ماه ۱۳۸۴ است.

این قانون پس از ۱۶ سال نیازمند اصلاح جدی جهت تحقق عدالت در بازارسرمایه بوده و گویا چند ماهی است که این قانون در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است تا اصلاحات لازم در این قانون، انجام شود.

این در حالی است که بازارسرمایه این روزها چشم به راه لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیز هست و بیم آن می رود که در بودجه سال آینده، تصمیماتی اتخاذ شده باشد که موجب کاهش سودآوری صنایع بورسی شود.

انتظار می رود در فرآیند اصلاح قانون بازار اوراق بهادار، تدابیری اندیشیده شود که نمایندگانی از بازارسرمایه در اتخاد تصمیمات موثر بر این بازار دخیل باشند.

تاکید مجلس بر نام "اصلاح" برای قانون بازارسرمایه 

مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌و‌گوی اختصاصی با بورس‌نیوز در خصوص اصلاح قانون بازارسرمایه بیان کرد: اصلاح قانون بازار سرمایه اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و سازمان بورس نیز، از همان ابتدای طرح در کنار کمیته و اعضای کمیسیون مذکور حضور فعال داشته و دارد.

وی اضافه کرد: مدتی قبل اصلاحیه قانون بازار سهام از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس به سازمان بورس ارسال شد و ما سعی کردیم تا از همان ابتدا، کمیته‌ای را به همین منظور تشکیل دهیم تا جزئیات این اصلاحیه را بررسی کنیم.

رئیس سازمان بورس تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم بررسی اصلاح قانون بازارسرمایه را اواخر آذرماه به اتمام برسانیم و پس از این امر، آن را در اختیار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار دهیم.

عشقی خاطرنشان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار نقشی بسیار اساسی در اصلاح قوانین بازار سهام ایفا کرد، هرچند که نظر سازمان بورس در رابطه با قانون بازار اوراق بهادار، این بود که بهتر است به‌جای آنکه این طرح در قالب اصلاحیه مطرح شود، در قالب جدیدی تحت عنوان قانون جدید در اختیار سهامداران قرار گیرد و این نظریه هم به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داده شد؛ ولی به هر حال صلاح بر این دیده شد که نام طرح اصلاحی روی آن باقی بماند.

رفع انحصار کارگزاری‌ها جدی‌تر می‌شود!

وی با اشاره به بخش‌هایی از اصلاحات قانون بازار اوراق بهادار گفت: یکی از اقداماتی که اکنون از سوی سازمان بورس انجام می‌شود، رفع انحصار از نهادهای مالی از جمله کارگزاری‌هاست؛ زیرا بر اساس مستندات درج شده، مدت زمان طولانی از عدم صدور مجوز به منظور تاسیس کارگزاری‌های جدید و شرکت‌های تامین سرمایه می‌گذرد. به منظور جبران این امر، رئیس قبلی سازمان تصمیماتی را اتخاذ کرده بودند که ما نیز اجرای آن را سرعت بخشیده‌ایم.

خبر خوش برای تاسیس نهادهای مالی

رئیس سازمان بورس اضافه کرد: اکنون نهادها یا اشخاصی که توانایی مالی و تخصص لازم را به منظور تاسیس نهادهای مالی دارند، می‌توانند درخواست خود را به سازمان بورس ارسال کنند و در حال حاضر نیز تقاضاهای زیادی در خصوص این امر در سازمان بورس وجود دارد که مسئولان مربوطه با سرعت و دقت در حال بررسی آن ها هستند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به دغدغه‌های فعالان بازارسرمایه در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: در چند روز آتی شاهد خبرهای خوبی در راستای حمایت از صنایع تولیدی حاضر در بازارسرمایه خواهیم بود. اعداد و ارقامی که در بودجه ۱۴۰۱ در مورد مباحثی از جمله حقوق دولتی معادن، مالیات و نرخ خوراک در نظر گرفته شده، بسیار مناسب و به نفع شرکت‌های بورسی تمام خواهد شد؛ لذا هیچ نگرانی در این باره وجود ندارد.

وی ادامه داد: البته اعداد و ارقام به صورت قدرمطلق افزایش یافته‌اند که دلیل چنین مسئله‌ای نیز سطح افزایش فروش شرکت‌های حاضر در بازارسرمایه نسبت به سال‌های گذشته است؛ به طور مثال در این زمینه می‌توان به سطح حقوق دولتی معادن اشاره کرد.

عشقی اضافه کرد: حقوق دولتی معادن در سال گذشته ۱۰هزار میلیارد تومان برآورد شد، در حالی که تحقق واقعی آن در ۶ ماهه نخست امسال بیشتر از عدد مذکور  بود؛ یعنی به‌تناسب افزایش میزان فروش شرکت‌های معدنی، حقوق دولتی نیز افزایش می‌یابد بنابراین چنین امری طبیعی است که دولت از این محل درآمد قابل توجهی را تا پایان سال داشته باشد و سود شرکت ها از محل افزایش درآمد دولت کاهش نخواهد یافت.

عشقی درخصوص نرخ تسعیر ارز بانک‌ها نیز بیان کرد: در خصوص نرخ تسعیر بانک‌ها به اتفاق نظر خوبی دست یافتیم، به‌گونه‌ای‌که این عدد تا پایان سال که موعد تهیه صورت مالی بانک‌هاست، اصلاح خواهد شد. با این وضعیت، نگرانی بابت سودآوری بانک‌ها هم وجود ندارد.

رئیس سازمان بورس در خاتمه خبر داد: تا پایان سال جاری، عرضه اولیه های بسیار خوبی را هم خواهیم داشت که هم سهامداران و هم شرکت ها از آن منتفع شوند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
تاکید مجدد آقای رئیس: تاثیر اوراق بر بورس، اندک است
در بازار قرمز، خریداران اوراق را شفاف کنید!

تاکید مجدد آقای رئیس: تاثیر اوراق بر بورس، اندک است

رئیس سازمان بورس: بازاربدهی را بزرگ می‌کنیم
وقتی می‌گویم نَر است و می‌گویند بدوش؛

رئیس سازمان بورس: بازاربدهی را بزرگ می‌کنیم

ارسال نظر
نظرات بینندگان
دنیز
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
جان من یه نگاه دقیق بهش بندازید
یه ....به تمام معنا
این میخاد اوضاع بورس رو درست کنه؟
خخخخ
Ali
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
.
حسن کریمی
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
.
ناشناس
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
خخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
افتابه لگن هفت دست شام نهار هیچی . هزار کار برای بورس بکنید تا دامنه نوسان حذف نشود بی فایده است اقای عشقی کاری که دست شما بر می اید و انجام دهید نه توپ بورس و به مجلس و غیره پاس کنید و الکی رفع مسئولیت کنید شما برای بورس چکار کارید و می کنید ؟ همش حرف بورس دها اشکال دارد و برو اصل مطلب اونی که دست شما بر میاد انجام دهید مثل بحث دامنه نوسان که تا بالا میگره حواله میدن به اینده و بستر و تلاطم و سرکاری ها ی مندراودیه بی نتیجه و صحرا کربلا زدن برای خاموش کردن صورت مسئله . اگه راست میگید اول برنامه خودتان را چرا برای باز کردن دامنه نوسان و حذف اعلام نمی کنید و فرار به جلو می کنید الکی سمبل می کنید که کار گروه دارد روی این مشکل کار می کند بعد ماهها میگذرد باز هم همین مزخرف ها را ماههای بعد تکرار میکنید تمام کارشناسان اهل فن می گویند تا دامنه نوسان حذف نشود هزار یک کار خوب کردن برای بورس به اندازه یک کار خوب مثل حذف دامنه نوسان جواب نخواهدداد پس تمرکز اصلی و بیشترین وقت رابه مشکل اصلی 23ساله بدهید نه دنبال اب نبات بروید و مصاحبه کنید و ادا بازی در بیاورید که ما داریم کار می کنیم و بفکر مشکا هستیم. ای که اب در کوزه و تشنه لبان میگردی
ناشناس
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
احسنت فقط حذف دامنهنوسان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
دامنه نوسان مشکل اصلی بورس است هیچ ربطی هم به دلار و برجام و امریکا و سود شرکتها ندارد چون دامنه نوسان نشان داده نه به دلار نه به تورم نه به مذاکرات و غیره و داستان سرایی و تحلیل و مجلس و غیره واکنش نشان نمی دهد و به تنهایی شخص تعیین میکند و راه دستوری خودش را می رود چون ذات دامنه نوسان اینگونه است و هیچ راحلی را خارج ندارد جز حذف خود دامنه نوسان بنابر این اقای عشقی تمام راه رفته شده و همه متوجه شدن که نه دلار و برجام و تورم و مجلس و بهانه هایی نظیر داخلت دولت غیره ربطی به بورس و شاخص ندارد و بورس خودش با دامنه نوسان از هیچ منطقی خط نمی گیرد الا عدهایی خاص و قیمتهای دستوری شما هم مشکل بورس را به مجلس غیره نبرید چون تمام این موارد همچنان که در بورس تاثیری ندارد حل انها هم تاثیری ندارد خوتان را گول نزید و سریع به بحث دامنه نوسان و مطالبات اصلی اهل فن بپردازید و حاشیه نروید کاری که دست شما برمی اید را انجام بدهید که همان حذف دامنه نوسان است نه وقت گذرانی های لاکپشتی و مشکلات بورس را به مجلس و غیره و داستان سرایی های از سر باز کنی و بی اثر و توجیه عمل کرد خودتان در اقدام و عمل درصورتی که تمام این مشکلات ارتباطی با اصل موضوع که بحث حذف دامنه است ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
حذف دامنه نوسان چی شد؟ باز ملت وگذاشتین سر کارو با یک کلمه تلاطم داره الفرار و پرونده دامنه نوسان و بستین ؟ ایا دزدی زیر سایه دامنه نوسان تموم نمیشه ؟ همه میدونن و نشون داد شاخص ربطی به دلار و تورم و امریکا و تحریم و سود شرکتها مزخرف گویی ها شما نداره فقط دستوری زیر سر دامنه نوسان تعیین میشه ادرس غلط ندهید کدوم مجلس و سود شرکت و دلار و تورم غیره تاثیری داشت رو شاخص جواب بدین اگر داشته ؟ وقتی تاثیری نداشته چطور حل ان تاثیر میخواد داشته باشه ؟ جواب چون دامنه نوسان به این کار ها کار نداره و تحلیل بردار نیست اگر هم تحلیل بشود از ناحیه همان طرفداران دزد دامنه نوسان میشود که بازار تحلیل دارد ما خواستار حل مشکل واقعیی بورس هستیم که دست امثال شما است و به دلار و نخودسیاه و غیره ربطی ندارد فقط حذف دامنه نوسان این قانو باید از دست دزدان خارج شود تا بورس از فشلی ازاد شود تمام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
نمیخواد برای مشکل بورس تا مجلس بروی فقط مشکل درون بورس حوزه خودت که حذف دامنه نوسان است و برطرف کن بقیه پیشکش البته همه می دانن سوادشما در چه حد است است شما دستوری اون پشت نشستی مثل طوطی از حذف دامنه نوسان فقط بهت تون یاد میدن بگو تلاطم داره تموشه بره به همین اسونی از مشکل 90درصدی بورس ردمیشین و دنبال 2درصد 2درصد مشکل بورس می گردین و لاکپشت وار ادرس غلط میدن به بیسواد ها نه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
پس حذف دامنه نوسان چی شد ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
جون مادرت رییس و نگاه کن فکر نمی کنیم بدو نه کد بورسی چی هست سهام داران از کی انتظار حذف دامنه نوسان و دارن
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
لعنت ب این دست که رای دادم بهت جناب رییییسسییی بشکنه دستم همین کاری کردی که بگم روحانی خدا پدر و تو بیامرزه خوبه هنو اولویت اولت بورس بود .................. خدا بخیر کنه سه سال 9 ماه دیگه رو.؟....
مهدی صادقی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
دولت رییسی هم فقط حرف مفت میزنه-به ایشون هم دیگه امیدی نداریم-هم سرمایه مون رو دزدیدین و هم ایمان مون رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
سلام ابن جریان دامنه نوسان هم درامدنازجاله به جاه هست وکاملا گمراه کنندهمیان ماه بورس وماه دامنه نوسان فرقهست وکرنه همین دامنه نوسان درست طراحی واجراشود خوب هست اساسا طرفداران حذف دامنه نوسان از شرایط تحلیل درست نداشته جرا ویک دلیل مهم رد این طرفداران اینهست که همه خریداران وفروشندکان ذاتا وجوهرا محدویتهای خریدوفروش دارند تنفس شماهم دارای دامنه نوسان خاص هست جرا نوشیدن اب شماهم دامنه نوسان حجم انداز دارد وکرنه دامنه نوسان ابرا ازاد کنید همان شگنجه خفه گیبابرا متبادرمیکند که شخصراسریع میکشد ببیتید درامریکا صد سالهست که پلیس ونزاد پرستانرا درخیابان خفه میکند حالا خفهکردن یکیازاینهارا جهانیکردند جه هدفی داشتند پلیس خفه کنندههم همهگونه ازش حمایت شد مهمترین نکته ان این هست که کارکزاران امریکا ونوکران ومزدوران خزانهداریامریکا مثل بهداشت جهانی سیاست خفه کردن مصنوعی وگشندهرااجرا کنند زمستان کرونا میگذزد ویادمان باشد انروز مردم وجدان وحافظهشان باشد تا خیانتکاران وجنایتکاران کرونارا را مجازات کنند انشائالله حالاکه پزوهش این متخصص ویروس زاپنی دارد ارامارام محقق میشود که کرونا خودش نابود خواهد شد همین امیکرون جه جو وحشتی بزایشراه انداختند فواره وقتی صعود کرد لاجرم سرمگون اید ماهرکز این جنایتکاران وزارت بهداشترارها نخواهیمکرد وبالاتازن خدا هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
دروغگو فراموش کار است اومدی توی تلویزیون گفتی دیگه منفی ندارم ب.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
حمایت بخورد تو سر اول شخص مملکت ۱۸ماه سهم پالایش به بهانه تقسیم ثروت به مردم انداختید دراین مدت چه اتفاقی افتاده که امروز با۳۲درصد ضرر بفروشیم به چه اشخاصی حرامزاده تخم حرام میگند
حسن کریمی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
حذف دامنه نوسان فقط
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
فقطحذف دامنه نوسان را خواهانیم اهالبه بازار سرمایه
خمک
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
رو آب یادگاری نوشتی عشقی. تو رو چه سربه کار بورس؟ برو دنبال عشقت. برو کاباره تو ترکیه بزن حال کن
محمد
United States of America
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
اگردامنه نوسان حذف شود دوستان امکان استفاده یابهتربگم سوءاستفاده ازرانت رونخواهندداشت .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
ستاره خلیج فارس کی میاد تو بورس؟
حسین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۵
با حذف دامنه نوسان جلوی دزدی و رانت حقوقی و دزدان اموال مردم گرفته میشه واین مغایر با مصلحت نطامه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
خدا لعنتت کنه عشقی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
.
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
فرشاد
Germany
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
عشق بازار سرمایه عشقی عشق بازاربورس عشقی عشقی عشقی بازاربورس را به گند کشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
سلام عشقس وای به حالت عشقس عشقس محاکمه میشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
قیمت همه چیز داره می‌ره بالا به غیر از بورس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
شک نکنید مامور تخریب بورسه
دنیز
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
من که دستم به این رییس بورس نمیرسه . فقط دوس دارم بورس نیوز فقط یه سوال منو که سوال میلیونها سهامدار خرد بورسه از این آقا بپرسه.

سوال: حقوقی از بورس میدزده ، بازیگردان از بورس میدزده ، سهامدار کلان با رانت از بورس میدزده ، خود شرکت ها از بورس و جیب سهامدار میدزدند ، خود دولت از بورس میدزده
حالا ، توی احمق چجوری میخای بورس رو درستش کنی؟
واضحه که نمیتونی جواب بدی ، چون اصلا در حد و اندازه های این سوال نیستی.
جواب درست رو برید از مردمی بپرسید که تمام زندگیشون رو توی این بورس ازشون دزدیدید
سهامدار معترض بورس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
بعنوان یک باتجربه و آشنا به مسائل بورس و مشکلات جامعه سهامداران لطفا این موارد را پیگیری کنید خواسته میلیونها سهامدار بورس موارد زیر است شک نکنید باعث خیر برای مردم میشوید.مسائلی را پیگیری کنید که باعث کمک مالی به جمعیت زیادی میشود.
1- بورس 3 ماه است بعد از شروع دولت و شروع وزارت آقای خاندوزی و مدیریت جدید عشقی همش منفی بوده و قیمتها به قیمتهای اردیبهشت برگشته اند و ضررهای سهامداران بیشتر شد.اگر اینها نمیتوانند بازار بورس را درست کنند باید عوض شوند.
2-عرضه اولیه ها در بورس با شروع دولت از نیمه شهریور متوقف شد.اگر دولت کسری بودجه دارد چرا عرضه اولیه ها را قطع کرده؟
3-پرداخت سود سهام سهامداران قرار بود از سجام انجام شود نه تنها این کار در بیشتر شرکتها انجام نشد بلکه بیشتر شرکتها در بورس طبق ماده 240 قانون تجارت که 8 ماه فرصت به شرکتها برای واریز سود می دهد دقیقا ماه هشتم را انتخاب میکنند تا سهامدار اگر دیر متوجه شد سود سهامدار در حساب شرکت بماند.خیانتی که 30 سال است در شرکتهای بورسی انجام میشود و سود سهامداران بسیاری همینطوری در بانکها و شرکتها مانده و کسی پاسخگو نیست و پیگیری هم نمیکنند که همه را از سجام واریز کنند.حتی سود سهام عدالت هم بر اساس این قانون اشتباه با تاخیر 8 تا 12 ماهه واریز میشود.حتما این مورد را پیگیری کنید.
4- لازم است ماده 240 قانون تجارت فوری اصلاح شود و پرداخت سود سهامداران در بورس از یکهفته بعد از مجمع سالیانه صورت گیرد.این قانون متعلق به 50 سال پیش است و باید اصلاح شود. الان با وجود اینترنت و آنی شدن پرداخت ها باید سود شرکتها آنی یکهفته بعد از مجمع بحساب سهامدار واریز شود.اما بانکها بخاطر منافع خودشان پول مردم را در حساب خود نگه می دارند.
5-لازم است قانونی که به کارگزاری ها اجازه می دهد 2 روز بعد از فروش سهام پول سهامدار را بحسابش واریز کنند را ملغی کنند و قانون جدیدی ارایه شود که پول سهامداران بعد از فروش آنی همان روز بحسابشون واریز شود.دوره اینترنت و تجارت الکترونیک است 2 روز تاخیر مال دوره 20 سال پیش بود که همه چیز کاغذی و دفتری بود.
6-لازم است ضرر تمام سهامدارانی که صندوق پالایش و دارایکم خریدن و ضرر کردن پرداخت شود و ضرر سهامدارانی که عرضه اولیه ها را خریدن و آنها به زیر قیمت عرضه اولیه آمدن هم پرداخت شود تا سهامداران متضرر ضررشان کمی جبران شود.
7-لازم است طرح ادغام کارگزاری ها هم مثل ادغام بانکها استارت بخورد تا جلوی فساد و رانت در کارگزاری ها و کاهش خدمات در کارگزاری گرفته شود.چون تعداد کارگزاری ها در کشور ما نسبت به کشور ترکیه 5 برابر بیشتر است درحالیکه حجم و ارزش معاملات بورس ایران یک چهارم بورس ترکیه است.
8-جلوی قیمت گذاری دستوری در شرکتهای فولادی خودرویی پتروشیمی پالایشی گرفته شود و از تعیین دستوری نرخ ارز در بازار و 5 نرخی بودن ارز جلوگیری شود.
9-فروش سهام عدالت برای مستقیم و غیرمستقیم آزاد شود تا هر کی به نقدینگی نیاز دارد بفروشد.بسیاری مشکل مالی دارند.بیشتر سهام عدالت استانی ها متوقف است.
باتشکر
.
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
مافیای بورس .
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
مسولین اقتصادی
همین طور داره اصل سرمایه امان از بین میره آخه مگه میشه هر روز بدون هیچ دلیلی قیمت سهام شرکتهای که تولیداتشون هر روز قیمتش بالا میره > پایین بیاد قیمت دلار بالا میره بورس منفی قیمت ارز پایین میاد بازم بورس منفی
هر 3 نفر آقایونی که شعار میدادن بورس رو 3 روزه مشکلشو حل میکنیم توی دولتن ولی 4 ماه هم گذشت هیچ کاری نکردن واقعا معلوم شد اینها هم دوروغ میگفتن که فقط رای بیارن و به پست و مقام برسن اصلا مردم و زندگی و آسایش مردم براشون مهم نیست
60 میلیون نفر مردم جامعه توسط دروغ گویان دولتی درگیر بورس شدن و هیچ کس هیچ کاری نمیکنه شما هم 4 ماه گذشت کاری نکردید
واقعا آسایش و آرامش از زندگیمان سالهاس رفته و هیچ امیدی به آینده نداریم چون همه با دروغ گفتن میان که نه خدمت به مردم کنن بلکه میان که در خدمت بستگان و دوستان و خانواده شان باشن
مطمین باشید 60 میلیون سهامدار شب و روز دارن دعاتون میکنن؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
خدا لعنتت ن کنه به حق آقا ابوالفضل سنگ نبینن که بزنن ب سرشون خدا ازتون بپرسه از ریس سازمان گرفته تا بالا بالاهاشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
این اسکول که میگفت بازار الان از ثبات لازم برخورداره بعد از اون هر روز شاخص بالای 23 هزار منفی را تجربه میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
اره همون برنامه های اندیکاتورها و فیبوها را ببندید درست میشه آقایان با این برنامه ها و دانشگاه بورس و کارشناسانشان سرمایه ملت را طی این مدت به باد دادند
مختار
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
اینقدر دروغ گفتید که همه مرغها تخم دو زرده میگذارند....اگر بگید الان روز است سهامداران میگن نه شب است کلهم سهامداران حقیقی دارند کوچ میکنند برای خرید اجناس احتکاری که شاید جبران زیان 90 در صدی بورس را بکنند
حسن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
خدا لعنت کند اونابی که حق الناس میکنند و سرمایه مردم که با خون دل خوردن و عرق ریختن جمع کردن شما نابود کنید بترس عشقی که روزی اخرت باید جواب گو باشی حق الناس به خودت بیا این که میگی دست من نیست و دست مجلس دروغ میگی دست خودته
حسن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
مسولان قسمتان میدم به امام حسین بورس را دستوری جلو نبرید. بخدا مثل پولمون خودمون هم داریم پودر میشیم . رئیسی چه زود حرفهاش یادش رفته .مرد مرد قدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۴
دزدند اینطور نیست
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۰
این اقای عشقی هیچ کاری برای بورس نکرده وفقط وعده سر خرمن میده بابا جمع کنید مسخره بازی
گوگولی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
مثل این که عشقی عشق مصاحبه های بی ثمر دارد شمایی که نمی توانی وعده ایی را محقق کنی لاقل مصاحبه نکن وعد الکی نده
گوگولی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
مثل این که عشقی عشق مصاحبه های بی ثمر دارد شمایی که نمی توانی وعده ایی را محقق کنی لاقل مصاحبه نکن وعد الکی نده
گوگولی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
مثل این که عشقی عشق مصاحبه های بی ثمر دارد شمایی که نمی توانی وعده ایی را محقق کنی لاقل مصاحبه نکن وعد الکی نده
گوگولی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
مثل این که عشقی عشق مصاحبه های بی ثمر دارد شمایی که نمی توانی وعده ایی را محقق کنی لاقل مصاحبه نکن وعد الکی نده
گوگولی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
گوگولی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
مجبوری مصاحبه کنی وقتی نمی توانی تاثیری روی بورس بگذاری