بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
مدیرعامل گروه مالی کاریزما در مراسم معارفه صندوق اهرمی کاریزما تاکید کرد:

حرفه ای شدن بازار سرمایه در گرو توسعه ابزارها

حرفه ای شدن بازار سرمایه در گرو توسعه ابزارها
نهادهای مالی در حال حاضر به سطحی از بلوغ رسیده که بتوان ابزارهای پیچیده تری طراحی کرد تا سطح دانش مالی در بازار سرمایه به صورت مناسب‌تری رشد کند.
کد خبر : ۲۵۱۳۴۲

به گزارش بورس نیوز، مراسم معارفه صندوق اهرمی کاریزما نخستین صندوق سرمایه گذاری اهرمی در ایران برگزار شد.

علی تیموری شندی مدیرعامل گروه مالی کاریزما در این مراسم گفت: سال قبل بازار سرمایه اوضاع مساعدی نداشت و در جلساتی که برگزار می شد، از نهادهای مالی استمداد می شد تا وضعیت بازار سرمایه بهبود یابد. در آن مقطع، منابعی در بازار وجود داشت؛ اما کسی ریسک تغییرات قیمت را قبول نمی کرد. به همین منظور نهادهای مالی مترصد طراحی ابزاری برای خروج بازار سرمایه از آن وضعیت ۸رهای مناسب برای سرمایه گذاران ریسک پذیر کم بود. البته کارگزاری ها به مشتریان خود در مورد اهرم های بیشتر اعتبار می دادند؛ ولی به واسطه حجم ریسک کار، حجم اعتبار اعطایی کم بود و سرمایه گذاران حتما باید برای دریافت اعتبار، تضامینی ارائه می کردند. راه اندازی صندوق اهرمی در همان مقطع پیشنهاد شد که خوشبختانه فرآیند تدوین اساسنامه و امیدنامه و... در سازمان بورس با سرعت اتفاق افتاد. امسال دستورالعمل صندوق های اهرمی ابلاغ شد. با توجه به ظرفیت های این صندوق ها، درخواست تاسیس صندوق اهرمی کاریزما را ارسال کردیم و این صندوق تشکیل شد.

وی افزود: توسعه بازار سرمایه نیازمند ابزارسازی است تا بتوان قاطبه بیشتری از سرمایه گذاران را جذب کرد. تمامی نهادهای مالی متناسب با مقتضیات و شرایط بازار سرمایه، باید ابزارهایی را ارائه کنند تا از طریق این ابزارها بتوان دامنه بازار سرمایه را توسعه داد. مکانیزم های تعریف شده در موضوع مدیریت ریسک ایجاب می کند که در بازار مثبت عرضه های رو به بالایی صورت بگیرد و بالعکس در روندهای نزولی، پرتفوی گیری خوبی انجام شود. یکی از اسیب های بازار سرمایه ما روندهای صعودی کوتاه مدت و روندهای نزولی بلندمدت است و امیدواریم با کمک این ابزارها بتوان این شرایط را تا حدودی بهبود بخشید. ابزار هایی که تاکنون در بازار سرمایه ما ایجاد شده ابزارهای ساده‌ای بوده، ولی نهادهای مالی در حال حاضر به سطحی از بلوغ رسیده که بتوان ابزارهای پیچیده تری طراحی کرد تا سطح دانش مالی در بازار سرمایه به صورت مناسب‌تری رشد کند. امیدواریم این اتفاق در کنار طراحی ابزارهای پیچیده تر و جدید تر می تواند بازار سرمایه ما را حرفه ای تر کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
حذف دامنه ۵۰ نماد بزرگ بورس
مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

حذف دامنه ۵۰ نماد بزرگ بورس

بهترین زمان برای حذف دامنه نوسان معاملات
مدیر سبد شرکت سبدگردان کاریزما در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

بهترین زمان برای حذف دامنه نوسان معاملات

بورسی‌ها نگران افزایش نرخ اوراق بدهی
مدیر سرمایه‌گذاری ابزار‌های درآمد ثابت سبدگردان کاریزما در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بورسی‌ها نگران افزایش نرخ اوراق بدهی

ارسال نظر