بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
قیمت طلا روند صعودی دارد
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۱۷۸۷ دلار و ۶۸ سنت رسید.
کد خبر : ۲۵۱۴۵۵

قیمت طلا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در حالی که از سویی سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا کاهش یافته و از سوی دیگر دلار تقویت شده است قیمت طلا امروز شاهد تغییر قیمت اندکی بود. در عین حال سرمایه گذاران به دنبال نشانه‌هایی در مورد زمان انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو هستند.



بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۱۷۸۷ دلار و ۶۸ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه هم با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۷۸۸ دلار و ۲۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «بازار تا حد زیادی منتظر نتیجه نشست این هفته فدرال رزرو است.» وی افزود، به دلیل همزمانی دو عامل متضاد یعنی کاهش سوددهی اوراق قرضه و تقویت دلار نوسان قیمت طلا بسیار محدود بوده است.

امروز ارزش دلار تقویت شد و سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی گشت که از ارز‌های دیگر استفاده می‌کنند. اما در عین حال کاهش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا به نزدیکی پایین‌ترین رقم یک هفته اخیر موجب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد.

امروز نشست دو روزه سیاست گذاری فدرال رزرو آغاز می‌شود و انتظار می‌رود پایان سیاست انقباضی این بانک در موعدی زودتر از زمان مورد پیش بینی کارشناسان اعلام شود. این سیاست احتمالا موجب خواهد شد تا نرخ بهره در سال آینده بالا برود.

کاهش اقدامات محرک مالی و بالا رفتن نرخ بهره موجب افزایش سوددهی اوراق قرضه دولتی شده و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار‌هایی نظیر بازار طلا را بالا می‌برد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر