بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
مدیرعامل سبد گردان آرمان اقتصاد:

سبدگردانی که نیاز به کف ۵۰۰ هزارتومانی ندارد

مدیرعامل سبدگردان آرمان اقتصاد گفت: مشکل بازار سرمایه این است که همه افراد می‌خواهند مستقیما در بازار سرمایه سرمایه گذاری کنند که اغلب هم در سرمایه‌گذاری‌هایشان موفق نبوده‌اند، اما با این طرح قصد داریم آدم‌هایی که مبالغ کوچکی دارند و در بازار متضرر می‌شوند را به بازار بیاوریم و برایشان سود سازی‌های خوبی انجام دهیم. در واقع هدف این است که با راهکار‌های جدید سبد گردانی داشته باشیم به وسعت ایران.
کد خبر : ۲۵۱۷۱۱

سبدگردانی که نیاز به کف ۵۰۰ هزارتومانی ندارد

به گزارش بورس نیوز، احمد اتحادپور، مدیرعامل سبدگردان آرمان اقتصاد اظهار کرد: در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری با استفاده از سبدگردانی که سرمایه‌گذ‌اری غیرمستقیم است چندان شناخته شده نبود و مردم بیشتر به صورت مستقیم در بازار، سرمایه گذاری می‌کردند. از سوی دیگر در سبدگردانی‌ها هم مبالغ کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان را به عنوان سرمایه‌گذاری قبول نمی‌کردند، زیرا زیرساخت‌هایش فراهم نبود.



اتحادپور در خصوص جزییات نشست مشترک سبدگردانی آرمان اقتصاد و شرکت آسان پرداخت (آپ) افزود: هدف اصلی ما این است که تمام افراد جامعه به طور غیرمستقیم در سبد‌ها سرمایه‌گذاری کنند یعنی یک نفر با ۱۰ میلیون تومان هم بتواند در ایران سبد داشته باشد.

مدیرعامل سبدگردان آرمان اقتصاد ادامه داد: متاسفانه تاکنون تمام رقبا و شرکت‌های سبدگردانی اعداد زیر ۵۰۰ میلیون و یک میلیارد را در سبد حساب نمی‌کردند، چون اصلا زیرساخت‌های آن وجود نداشت. البته از نظر درآمدی هم سود بسیار کمی داشت و اصلا قابل توجیه نبود، چون مثلا ده میلیون تومان کارمزدش در سال، ۱۰۰ هزار تومان می‌شود که طبیعتا به صرفه نیست.

وی تاکید کرد: به همین منظور کار کارشناسی دقیقی انجام دادیم و چند ماه زمان صرف شد تا شرایط را به گونه‌ای تسهیل کنیم که همه افراد با هر مبلغی که می‌خواهند بتوانند سبد تشکیل دهند.

اتحادپور توضیح داد: مشکل بازار سرمایه این است که همه افراد می‌خواهند مستقیما در بازار سرمایه سرمایه گذاری کنند که اغلب هم در سرمایه‌گذاری‌هایشان موفق نبوده‌اند، اما با این طرح قصد داریم آدم‌هایی که مبالغ کوچکی دارند و در بازار متضرر می‌شوند را به بازار بیاوریم و برایشان سود سازی‌های خوبی انجام دهیم. در واقع هدف این است که با راهکار‌های جدید سبد گردانی داشته باشیم به وسعت ایران.

مدیرعامل سبدگردان آرمان اقتصاد در خصوص چالش‌های موجود هم خاطرنشان کرد: بزرگترین چالش در این زمینه نبود زیر ساخت معامله برای مبالغ ۱۰ میلیون تومانی بود ضمن آنکه وقتی تعداد سبد‌ها زیاد می‌شد اماکن مدیریت بهینه روی آن‌ها کمتر بود، اما با نرم افزار‌هایی که نوشته شده و تنها با یک کلیک برای ده نفر می‌توانیم معامله انجام دهیم.

سبدگردانی که نیاز به کف ۵۰۰ هزارتومانی ندارد

در ادامه الهام موسوی نسب، مدیر محصول سرویس‌های سرمایه گذاری‌های آپ نیز در این مراسم گفت: این رونمایی کار مشترک بین آسان پرداخت و شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد خواهد بود.

وی ادامه داد: پیش از این سبدگردانی وجود داشته، اما اینکه این امر به راحتی در دسترس کل افراد قرار بگیرد میسر نبوده و اپلیکیشن آپ به دلیل تعداد بالای نصبی که دارد، این سرویس را می‌تواند آنلاین و کاملا غیر حضوری در اختیار کاربران قرار دهد.

موسوی نسب افزود: مزیت دومی که این برنامه برای کاربران ایجاد می‌کند این خواهد بود که با حداقل‌ترین سرمایه و صرفا ده میلیون تومان سرمایه گذار می‌تواند از خدمات سبدگردانی که قبلا با سرمایه حداقل ۵۰۰ میلیون و یک میلیارد انجام می‌شد، استفاده کند.

مدیر محصول سرویس‌های سرمایه گذاری اپلیکیشن آپ بیان کرد: در این پروسه حداقل‌ترین ورود اطلاعات را خواهد داشت، اما با استفاده از کد ملی کاربر زیرساخت‌های سجام اطلاعات کاربران را فراخوانی می‌کنیم و بدین ترتیب کار سرعت بیشتری می‌گیرد.

وی همچنین گفت: این سرویس در هفته جاری آغاز به کار خواهد کرد و سعی داریم آن را برای کسانی که سرمایه‌های خرد دارند و می‌خواهند از خدمات سبدگردانی استفاده کنند ارائه دهنده خدمات باشیم تا همه افراد بتوانند سبد‌های خود را به صورت حرفه‌ای توسط سبدگردان‌ها را مدیریت کنند.

اتجادپور گفت: مزیت بعدی که این برنامه در بازار سرمایه ایجاد خواهد کرد این خواهد بود که نوسانات هیجانی که پیش از این سرمایه‌گذار به بدنه بازار وارد می‌کرد وجود نخواهد داشت و این محصول به نفع سرمایه گذار و بازار سرمایه خواهد بود، زیرا نوسانات روانشناختی را کم کرده و کاربر هم سود بهتر و هم پایین‌ترین ضرر و ریزش را تجربه خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حامد مختاری
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
شما با چه رویی ادعای سبدگردانی دارید؟ بعد از ۳ سال که هر چیزی و حتی خیلی از سهام حداقل چند درصد افزایش داشتن، شما کاهش با ۲۵ درصد سرمایه بنده ، سرمایه منا ار بین بردید،بعد هم بدون اجازه و بدون اینکه من تمدید کنم، سر خود سهام منا فروختید که کارمزد بگیرید. خدا نگذرد از کسی که بدون دانش و با ادعای دروغ پولی را که مردم ریال ریال جمع کردن به فنا میدن...