بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

خیانت دولت به رفیق روز‌های سخت

بازار سرمایه در حال سپری کردن روز‌های حساس خود می‌باشد و دولت باید رفتار محتاطانه‌ای در مقابل بورس داشته باشد تا به سلامتی این دوران را از سر بگذراند.
کد خبر : ۲۵۱۷۶۶

خیانت دولت به رفیق روز‌های سخت//قربانی//

حسین اروجلو، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، در خصوص وضعیت بازارسرمایه اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل این روز‌های بازارسرمایه نبود خریدار است که دلایل مختلف و متعددی برای این کمبود وجود دارد و بخش عمده‌ای از این مشکلات، مربوط به عدم مدیریت مناسب است.



وی افزود: در واقع زمانی که مدیران ناکارآمد و بی تجربه در شرکت‌های حقوقی به جایگاهی می‌رسند این بی‌ثباتی و بی نظمی در بورس اتفاق می‌افتد. در نتیجه سهامداران حقیقی بزرگ بازار که معمولا در حال رصد حقوقی‌ها هستند، فعالیتی در جهت رشد بورس انجام نمی‌دهند.

اروجلو ادامه داد: تعیین تکلیف وضعیت حقوقی‌ها در بازار از مشکلات مهم دیگر بورس است که باید تا تصویب شدن بودجه دولت در مجلس منتظر ماند. موارد مرتبط با بازار سرمایه در بودجه دولت که یکشنبه ۲۱ آذر به مجلس ارائه شد برای وضعیت فعلی اقتصاد مورد پسند نبود؛ اما بدلیل نزدیک شدن قیمت‌های امروزه بازار به قیمت‌های سال ۹۸ نباید خیلی بحث بورس و بازار سرمایه در تیررس قرار می‌گرفت؛ چرا که در این وضعیت بازار بهانه‌جو بوده و نسبت به این موضوع حساسیت نشان خواهد داد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: از عوامل نامناسب دیگر در بودجه می‌توان به مقدار نرخ گاز، حذف حقوق مالکانه دولت در معدنی‌ها و انرژی و... اشاره کرد. در واقع اینکه شرکت‌هایی را به عنوان منبع کسری بودجه در نظر بگیریم که در زمان بحران به مردم و دولت در بازار سرمایه کمک کردند، کاملا اشتباه است. این کار باعث کاهش درآمد شرکت‌های بزرگ بورسی و به نوعی خیانت محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل سبد گردان آرمان اقتصاد:

سبدگردانی که نیاز به کف ۵۰۰ هزارتومانی ندارد

پایان اعتبار گواهی سپرده زعفران با سرسید سال ۱۴۰۰
مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالا اعلام کرد؛

پایان اعتبار گواهی سپرده زعفران با سرسید سال ۱۴۰۰

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
با مدیریت امثال عشقی و خاندوزی و قابیباف اصل و دژپسند انتظار چه معجزه ای دارید ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
سلام این صندوقهای سرمایه کذاری با اینهمه رانت وپارتی بازی به اندازه بانکها واوراق ماهیانه سود دودرصدی تضمینی نمی توانند به سرمایه کذاانشان بدهند ان موقع همه راتشویق میکنند در صندقها وغیر مستقیم وارد بورس شوند این صندوقهای شما واین نوابیخ حتا عرضه ندارند مثل یک سهامدار نان خودشان رادربیاورند ودائم تو ضرر هستند این شده روزکار عدالت وانصاف وجدان که همه اینها بیست سال هست دربین مردم منقرض شدهاند وهرجه موسادی نفوذی وبرو بجهای گلخانهای وحبابی شهدا شدهاند همه کاره کشور میخواهم به همه انها که از فضل پدرشان سوئ استفادکردند وبه مقام وموقعیت رسیدند بکویم با نان حرام بزرک شدهایدئ وانتضار کار حلال هرکز کسی ازشما ندارد گیرم پدر توراست فضل شهادت از فضل شهادت پدر تورا جه حاصل رانتخواری حرام خواری زمدگی درگلخانه وحباب فرزند شهیدی حاصل امروزتان همین هست باورنکنید ناراحت شویدازاین حرفم گفتم تا بدانید روزگارهمهاش ایمجوری نخواهد ماند ونوبت حساب پسدادن شماها خیلیزود میرسد انروز صحبتهای من یادتان باشد