بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

به نظر می رسد وعده تولید ۳ میلیون خودرو محقق نشود

به نظر می رسد وعده تولید ۳ میلیون خودرو محقق نشود
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:هرچند وزارت صمت مطرح می‌کند که برای افزایش تیراژ تولید و کاهش هزینه‌ها برنامه‌ریزی کرده، اما به نظر می‌رسد، وعده تولید ۳ میلیون خودرو در سال‌های آینده با توجه به تولید کنونی خودروسازان، محقق نمی‌شود.
کد خبر : ۲۵۱۸۳۳

هرچند وزارت صمت مطرح می‌کند که برای افزایش تیراژ تولید و کاهش هزینه‌ها برنامه‌ریزی کرده، اما به نظر می‌رسد، وعده تولید ۳ میلیون خودرو در سال‌های آینده با توجه به تولید کنونی خودروسازان، محقق نمی‌شود.

به گزارش بورس نیوز، سیدجواد حسینی کیا، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره قیمت‌های کارخانه‌ای خودرو، اظهار کرد: در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت، مقرر شد که کمیته‌ای با حضور برخی اعضای کمیسیون و وزارتخانه موضوع هزینه تمام شده خودرو را مورد بررسی قرار دهد، بنده پیشنهاد دادم که افزایش قیمت خودرو به صورت موقت لغو شود تا این کمیته گزارشی از هزینه‌های تولید ارائه کند و سپس با توجه به شفاف‌سازی صورت گرفته، درباره تغییر بهای خودرو تصمیم‌گیری شود که این پیشنهاد پذیرفته نشد.



نماینده مردم سنقر در خانه ملت افزود: هرچند وزارت صمت مطرح می‌کند که برای افزایش تیراژ تولید و کاهش هزینه‌ها برنامه‌ریزی کرده، اما به نظر می‌رسد، وعده تولید ۳ میلیون خودرو در سال‌های آینده با توجه به تولید کنونی خودروسازان، محقق نمی‌شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اصلاح زنجیره تامین مواد اولیه مانند فولاد، مس و... هزینه تمام شده تولید خودرو کاهش می‌یابد در نتیجه قیمت نهایی این کالا نزولی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: هزینه‌های سربار خودروسازان یکی دیگر از دلایل زیان انباشته این شرکت‌هاست که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای حذف این هزینه‌ها برنامه ریزی دقیقی انجام دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر