بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
قیمت نفت امروز در پی افت ارزش دلار که ریسک پذیری سرمایه گذاران را بهبود بخشید، افزایش یافت.
کد خبر : ۲۵۱۸۸۴

قیمت نفت+ بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، قیمت نفت امروز در پی افت ارزش دلار که ریسک پذیری سرمایه گذاران را بهبود بخشید، افزایش یافت.



بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۵۰ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش پیدا کرد و به ۷۱ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته ۳.۷ درصد صعود کرده بود. بهای معاملات نفت برنت ۴۴ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۷۴ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه ۳.۴ درصد افزایش داشت.

قیمت نفت معمولا رابطه معکوس با دلار آمریکا دارد و افت ارزش این ارز، معاملات نفت را برای خریداران غیرآمریکایی این کالا ارزان‌تر می‌کند.

در این بین، یک مقام برنامه ریزی دولتی چین اعلام کرد پکن برای کمک به رشد اقتصادی تلاش خواهد کرد که شامل هزینه مضاعف دولت و تحکیم حمایت از تولیدکنندگان و تثبیت زنجیره تامین صنعت خواهد بود.

این مقام چینی به خبرگزاری شینهوا گفت: این کشور که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، تلاش می‌کند فعالیت‌های اقتصادی را در سه ماهه نخست، نیمه اول و حتی کل سال میلادی آینده تثبیت کند.

در این بین، بعضی از دولت‌ها از جمله انگلیس و استرالیا تلاش می‌کنند از اعمال محدودیت‌های کرونایی جدید برای محدود کردن شیوع سریع واریانت اُمیکرون اجتناب کنند که این امر هم از تقاضا برای سوخت پشتیبانی می‌کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد محدودیت‌های کرونایی جدید را پیش از کریسمس اعلام نمی‌کند، اما دولتش ممکن است لازم باشد پس از تعطیلات اقدامی انجام دهد.

بر اساس گزارش رویترز، در استرالیا اسکات موریسون، نخست وزیر این کشور با وجود بیش از ۵۰۰۰ مورد جدید ابتلا، بازگشت قرنطینه‌ها را منتفی دانست، اما از مردم خواست برای حفظ سلامتی خود دوز تقویت کننده واکسن کووید ۱۹ را دریافت کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر