بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

تهدیدات بورسی از جنس ستاد اقتصادی

تهدیدات بورسی از جنس ستاد اقتصادی
دلار نیمایی با وجود موضع گیری‌هایی که داشته حدود ۹۰ الی ۹۵ درصد در حال نزدیک شدن به بازار آزاد است. پیش از این دلار نیمایی ۱۵۰۰ تومان در بازار رشد داشته و می‌تواند به افزایش جزئی سودآوری شرکت‌ها کمک می‌کند که بخشی از آن مربوط به هزینه‌های انرژی است.
کد خبر : ۲۵۱۹۱۹

تهدیدات بورسی از جنس ستاد اقتصادی

همایون هیوند مدیر سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، درخصوص وضعیت بازار اظهار کرد: با تأییدشدن بودجه پیشنهادی، کمتر شدن ابهامات بودجه و پایبندی به دستور ۱۰بندی که در شورای ستاد اقتصادی دولت تصویب شد، ریسک افزایش هزینه‌های انرژی در بازارسرمایه کمتر خواهد شد.



وی افزود: از طرفی دلار نیمایی با وجود موضع‌گیری‌هایی که داشته حدود ۹۰ الی ۹۵ درصد در حال نزدیک شدن به بازار آزاد است؛ پیش از این دلار نیمایی ۱۵۰۰تومان در بازار رشد داشته و می‌توانست به افزایش جزئی سودآوری شرکت‌ها کمک کند که بخشی از آن مربوط به هزینه‌های انرژی است.

مدیر سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها ادامه داد: در صورتی که نرخ سود بانکی با سقف ۲۰درصدی طبق مصوبه ۱۰بند رعایت شود یعنی جهت‌گیری بانک‌مرکزی به سمت نرخ سود ۲۰ درصدی برود تأثیر متعادل و مثبتی را در بازار سرمایه تجربه خواهیم کرد.

وی ضمن تأکید بر غیرمنطقی بودن پیش‌بینی بازار‌سرمایه در کوتاه‌مدت تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به هیجانات بازار‌سرمایه در روز‌های اخیر نمی‌توان انتظار رشد با شیب ملایمی را داشت؛ البته پیش‌بینی مطمئن‌تر و دقیق‌تر با ارسال گزارش‌های ۹ماهه شرکت‌ها به بازار صورت می‌گیرد.

هیوند در پایان گفت: با تهدیداتی که در ستاد اقتصادی دولت اتفاق افتاد برخی از موضوعات نگران‌کننده مانند افزایش شدید نرخ گاز، سوخت شرکت‌ها و خوراک پتروشیمی‌ها تعدیل شد. امیدواریم بودجه تصویب شده توسط ستاد اقتصادی دولت به دست مجلس نیز به تأیید برسد. در این صورت با تأیید نهایی بودجه، بازار روز‌های مثبتی را به چشم خواهد دید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

رویکرد نمایندگان مجلس حمایت از بازار سرمایه است

سیر نزولی ارزش بازار پرتفوی بورسی
ارزش بازاری که در حوزه شیمیایی با اُفت ۳,۴۰ درصدی مواجه شد؛

سیر نزولی ارزش بازار پرتفوی بورسی "پردیس"

ارسال نظر