بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تاکید کرد:

کاهش مصرف ۸۰درصدی گاز فولادی یعنی تعطیلی!

کاهش مصرف ۸۰درصدی گاز فولادی یعنی تعطیلی!
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: سهم فولاد از مصرف گاز کشور بالا نیست و قطع گاز این شرکت ها پیامدهای منفی حتی برای سایر صنایع مانند خودروسازی را به دنبال دارد.
کد خبر : ۲۵۲۰۶۳

بهرام سبحانی+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص مصرف گاز فولاد کشور  اظهار کرد: مصرف گاز صنعت فولاد کشور کمتر از ۵ درصد کل مصرف گاز کشور است.



وی افزود: سوال این است که چرا دولت با موضوع کمبود گاز در کشور، گاز شرکت های فولادی‌ را قطع می‌کند. در صورتی که سهم فولاد از مصرف گاز کشور بالا نیست و قطع گاز این شرکت ها پیامدهای منفی حتی برای سایر صنایع مانند خودروسازی را به دنبال دارد.

سبحانی ادامه داد: کاهش مصرف گاز حدود ۸۰درصدی  واحد‌های زنجیره فولاد به این معناست که تولید آن‌ها متوقف شود. چون با این مقدار کاهش مصرف امکان گرم نگه داشتن کوره‌ها و تداوم تولید وجود ندارد.

وی در این باره خاطرنشان کرد: تولید فولاد نیازمند انرژی گاز بوده ضمن آنکه بخشی از نیاز فولادی ها، مربوط به گاز در فرایند تولید است که به نوعی خوراک تولیدات محسوب می‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: تولید فولاد با روش احیای مستقیم با گاز انجام می‌شود بنابراین هر اختلالی در تامین گاز برای صنایع، صنعت فولادی را با چالش روبرو می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر