بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: پیش بینی این است که فولاد خوزستان در سه ماهه پایانی سال به دلیل چالش گاز، بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان سود را از دست خواهد داد.
کد خبر : ۲۵۲۰۶۸

مدیرعامل فولاد خوزستان+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، امین ابراهیمی، مدیرعامل فولاد خوزستان اظهار کرد: در صنعت فولاد براساس تحلیل‌ها سه چالش عمده داریم. دو چالش در حوزه تامین مواد و دیگری در بخش انرژی است.



وی افزود: همانطور که می‌دانید ایران سومین و بزرگترین تولیدکننده گاز در دنیاست. در سنوات گذشته صنایع مثل فولاد و پتروشیمی همیشه برای جبران کمبود گاز در نظر گرفته می‌شد؛ صنایعی که سوخت جایگزینی به غیر از گاز ندارند و عدم سرمایه گذاری و توسعه ظرفیت‌های عرضه گاز متناسب با افزایش تقاضا باعث شده که تراز منفی هر روز افزایش پیدا کند.

مدیرعامل فولاد خوزستان ادامه داد: برای تحقق تولید ۵۵ میلیون تن تا افق ۱۴۰۴، صنعت فولاد به مصرف ۱۹.۲ میلیارد متر مکعب در سال نیاز دارد. پیش بینی این است که فولاد خوزستان در سه ماهه پایانی سال به دلیل چالش گاز، بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان سود را از دست خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: چالشی که امسال در حامل‌های انرژی شاهد بودیم باعث شد ۵۴۰ هزار تن تولید، ۱۲ هزار میلیارد ریالی فروش و ۴هزار میلیارد ریالی سود را در ۶ ماهه اول از دست بدهیم.

ابراهیمی گفت: مهمترین چالش‌های تامین گاز، همگام نبودن توسعه ظرفیت گاز با برنامه‌های توسعه صنایع، افت فشار گاز در ماه‌های سرد سال و اعمال محدودیت‌ها و کیفیت نامناسب گاز دریافتی و وجود ناخالصی‌هایی است که به تجهیزات تولید آسیب می‌زند. تولید گاز در کشور در سال ۲۰۲۰ به ۲۳۴ میلیارد مترمکعب بوده و مصرف نیروگاه‌ها ۳۴ درصد، خانگی ۲۷ درصد و صنعت ۱۷ درصد از گاز تولیدی را مصرف می‌کنند. در این میان، صنعت فولاد ۵ درصد از گاز تولیدی کشور را مصرف می‌کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اسامی ۱۰ شرکت برتر بورس کالا معرفی شد
براساس ارزش فروش محصولات؛

اسامی ۱۰ شرکت برتر بورس کالا معرفی شد

شمش فولادخوزستان، کاملا به فروش رسید
رشد ۲۸ درصدی درآمدزایی هفتگی این فولادساز جنوبی؛

شمش فولادخوزستان، کاملا به فروش رسید

کاهش ۶۰ درصدی درآمد‌های فولادخوزستان
فولادساز جنوبی و عملکردی که آنچنان مطلوب نیست؛

کاهش ۶۰ درصدی درآمد‌های فولادخوزستان

ارسال نظر