بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
قیمت طلا ثابت ماند
قیمت طلا در معاملات روز جاری بازار جهانی تحت تاثیر بازده پایین‌تر اوراق خزانه آمریکا و رشد ارزش دلار، تغییر چندانی نداشت و ثابت بود.
کد خبر : ۲۵۲۱۲۱

قیمت طلا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۰۹ دلار و ۹۵ سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته برای نخستین بار در یک ماه اخیر به بالای ۱۸۰۰ دلار صعود کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و در ۱۸۱۱ دلار و ۴۰ سنت ایستاد.



بازده اوراق خزانه آمریکا از بالاترین رکورد یک هفته گذشته که در معاملات قبلی به آن صعود کرده بود، عقب نشست و هزینه نگهداری طلا را کاهش داد. شاخص دلار از پایین‌ترین رکورد یک هفته اخیر صعود کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر ساخت.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA، نگاهی به معاملات اخیر نشان می‌دهد طلا با مقاومت در بالای سطح ۱۸۱۵ دلار روبروست و برای حفظ رشد اخیر قیمت به سختی تلاش خواهد کرد مگر این که ارزش دلار آمریکا هفته جاری به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند. میزان نقدینگی هفته جاری اندک است و در نتیجه کوچکترین جریان هم بر معاملات تاثیر می‌گذارد.

بر اساس گزارش رویترز، بازار‌های سهام آسیایی در معاملات روز جاری در مجموع ضعیف‌تر بودند، زیرا ابهامات نسبت به تاثیر اقتصادی شیوع واریانت اُمیکرون ریسک پذیری سرمایه گذاران را کمتر کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۷۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، ۹۶۵ دلار و ۴۵ سنت بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۹۶۰ دلار و ۳۸ سنت ایستاد که بالاترین سطح از ۲۳ نوامبر بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر