بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
بازارهای موازی جنب تابلوی بورس؛

دستخوش به مدیران؛ "بورس" بدترین بازارمالی شد

سهامداران باید توجه داشته باشند که روند معاملات حتی از دست سیاست‌گذاران بورسی خارج شده و باید کلید این قفل را در جیب دولت، صندوق‌های بازنشستگی و بنیاد‌ها جستجو کرد.
کد خبر : ۲۵۲۲۶۶

بازار سرمایه+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، در آخرین روز هفته جاری با آنکه شاخص‌کل کمی میل کاهشی داشت اما؛ شاخص هم‌وزن و کمرنگی آن، نگذاشت که امید‌ها مجددا از دل سهامداران خالی شود.

روند معاملات این روز‌های بازارسرمایه مانند ماهی لیزی است که از ترس شکار (شما بخوانید ترس از ریزش) نمی‌خواهد که در دید باشد و دوست دارد که روند تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری را کاملا در خفا جلو ببرد و در نقاط ریسک نیز، پیاده شود!

بنابراین برای سرمایه‌گذار یا معامله‌گری که کاملا از ریسک‌های تحمیلی فراری شده، نمی‌توان انتظار داشت که سهم‌های کلیدی بازار رشد قابل توجهی را ببیند و حتی سهم‌های کوچک و تک‌سهم‌ها نیز از روند ریسک‌زایی که دولت به بورس تحمیل کرده، آسیب جدی دیده‌اند.

سهامداران باید توجه داشته باشند که روند معاملات حتی از دست سیاست‌گذاران بورسی خارج شده و باید کلید این قفل را در جیب دولت، صندوق‌های بازنشستگی و بنیاد‌ها جستجو کرد، زیرا با توجه به میزان شناوری سهم‌ها درمی‌یابیم عملا بازی دست حقوقی‌هایی بوده که این روز‌ها مجددا برای حقیقی‌ها خط و نشان می‌کشند به‌گونه‌ای که فراموش کرده‌اند تا همین روز‌های اوج بازار، سهم‌های چاق شده را آن‌ها به حقیقی‌های ناواردی که برای حفظ ارزش پول به بورس آمده بودند، فروختند!

ارزش کل معاملات روز گذشته بازارسرمایه ۵۸۲۲ میلیارد تومان بود، از این مبلغ ۴۰۷۰ میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد شامل سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله بوده ضمن آنکه در آن روز شاهد خروج مبلغ ۴۱۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بودیم.

مسئولین بورسی و سیاست‌گذاران آن باید توجه کنند که از ابتدای سال ۱۴۰۰ شاخص کل بورس روند صعودی بسیار کمی را ثبت کرده و در بین بازار‌های مالی بورس با بازدهی مثبت سه درصد، بدترین بازار بوده است. ب

یشترین بازدهی در این مدت مربوط به خودرو بوده که به مثبت ۲۷ درصد رسیده است.

یک نزول و سپس، صعود

درحالی که دلار به نرخ ۲۹ هزار و ۴۷۰ تومان در میانه‌های دیروز نیز رسیده بود اما؛ دلار بار دیگر عزم خود را برای یک نیم‌خیز نشان داد و در آخرین ساعات بازار به ۲۹ هزار و ۷۶۰ تومان رسید.

هر یورو نیز به ۳۳ هزارت و ۷۴۵ تومان و هر پوند هم بیش از ۴۰ هزارتومان در بین معامله‌گران، دست به دست می‌شود.

سکه بهار نه اما؛ امامی ارزان شد

نرخ سکه بهار آزادی نسبت به معاملات روز گذشته ثابت ماند و در همان پله ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزارتومان باقی ماند اما؛ سکه امامی باردیگر کاهش ۵۰ هزارتومانی را به خود دید تا دقیقا بر پله ۱۳ میلیون تومان، بایستد.

هر گرم طلا در تابلوی طلافروشی‌ها با نرخ یک میلیون و ۲۸۹ هزارتومان برای خریداران نرخ‌گذاری شده و انتظارات برای افزایش نرخ طلا در بین فعالان این بازار وجود دارد و با توجه به نزدیکی آخر سال، احتمال افزایش خرید طلا و بازگشت سرمایه به این بازار وجود دارد.

از شرق تا غرب

با نگاهی به بازار‌های مالی دنیا و شاخص‌های برتر بازار‌های جهانی می‌توان این بازار‌ها اینگونه نوشت که داوجونز با ۹۰,۴۲ واحد، S&P با رشد ۶,۷ واحد و نزدک نیز با رشد اندک ۰,۲۴ واحدی سبزپوشی را داشتند و اما؛ مجدد این شاخص NIKKEI ژاپن بود که با کاهش ۶۷,۱ واحدی همراه شد و البته از رشد ۲۵,۸۹ واحدی شاخص شانگ‌های نمیتوان گذشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
فقط میشه گفت خاک بر سر بیسوادتون کنن، اسم خودشونو گذاشتن مدیر ،بورس رو نابود کردن اینا رو باید ریخت تو دریا البته حیف دریا که اینا رو بریزی توش
علی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
آقای رییسی و محسن رضایی و.....سه روزه میخواستن بورس را درست کنند.... جیبشان پر نشده ؟ یا اتفاق ی افتاده که دیگر حرفی از بورس و سهامداران و.... نمی‌زنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
واقعا درکشورمابه دزدان اختلاس گران ودروغگویان بزرگ هم مدال میدن هم تشویق میکنن وهم جایزه ببین واقعامدیران بی سوادکشورما چقدرگستاخ هستندکه دستخوش هم میگیرندبورس نیوز شاه‌آبادی نابودی بورس ومردم شدیدبااین خبرهای بی ریشه ودروغ
سهام داری که کل زندگیشو به تاراج بردند
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
چه نظری؟ چه کشکی؟ چه پشمی؟
دار و ندار مردم ببچاره رو دزدیدند و بردند کسی خم به ابرو نیاورد فقط وعده و وعید برای رای جمع کردن در انتخابات ودیگر هیچ واقعا خدایی هست؟؟ اگر هست چه خدای خاموشیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
ایتالشیاطین داخلی ..از سلیمانیها فقط خوبی دیدید بله زود باشد که سلینانیها سزای وجود پست فطرت شماها را خواهندداد