بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
۲,۶ همت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری افزوده شد؛

صندوق «مشترک سینا» در سه ماه سربلند بود

صندوق «مشترک سینا» در سه ماه سربلند بود
ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام در هفته منتهی به ۱۰ دی۱۴۰۰، برابر با ۵۴ هزار و ۸۵۳ میلیارد تومان بود و ۲ هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان به ارزش این صندوق‌ها به نسبت هفته گذشته، نقدینگی افزوده شده است.
کد خبر : ۲۵۲۳۱۸

صندوق «مشترک سینا» در سه ماه سربلند بود

به گزارش گروه مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام پرداخته‌شده است.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره کرد.

صندوق «مشترک سینا» در سه ماه سربلند بود

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام در هفته منتهی به ۱۰ دی۱۴۰۰، برابر با ۵۴ هزار و ۸۵۳ میلیارد تومان بود و باردیگر هفته‌ای سبز بر تن این بازار نشست و خرید‌هایی که در این صندوق‌ها انجام گویای آن بود که مجددا پول به حوض این صندوق‌ها بازگشته و ۲ هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان به ارزش این صندوق‌ها به نسبت هفته گذشته افزوده شده است.

صندوق «مشترک سینا» در سه ماه سربلند بودصندوق «مشترک سینا» در سه ماه سربلند بودصندوق «مشترک سینا» در سه ماه سربلند بودصندوق «مشترک سینا» در سه ماه سربلند بودصندوق «مشترک سینا» در سه ماه سربلند بود

قرمزپوش‌ها، همان همیشگی/ تامین سرمایه سپهر، به صدر آمد

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام طی هفته گذشته عملکرد مطلوبی را از خود برجای گذاشتند و تنها ۴ صندوق در این بین قرمزپوش بود.

صندوق «سپهر اول کارگزاری بانک صادرات» با عملکرد ۸.۲۴ درصد با مدیریت "تامین سرمایه سپهر" در صدر این لیست قرار داشت و پس از آن، صندوق «مشترک گنجینه ارمغان الماس» با عملکرد ۸.۲۱ درصد با مدیریت "سبدگردان الماس" و صندوق «مشترک سینا» با عملکرد ۸.۰۳ درصد  با مدیریت "سبدگردان سینا" به‌عنوان بهترین عملکرد‌ها جای گرفته بودند.

همچنین، ضعیف‌ترین بازدهی هفتگی را هم صندوق «مشترک دماسنج» با ۵.۳۳ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردن آرتین" به خود اختصاص داد؛ در رتبه‌های بعدی این صندوق‌ها نیز می‌توان به صندوق «اوج دماوند» با ۱.۱۶ درصد منفی تحت مدیریت "تامین سرمایه دماوند"  و صندوق «انار نماد ارزش» با ۰.۵۹ درصد منفی تحت مدیریت "مشاور سرمایه گذاری ترنج" نیز اشاره کرد.

پالایشی یکم به صدر صندوق‌ها در بخش ماهانه آمد

بر پایه این گزارش می‌توان اشاره داشت که در بررسی ماهانه این صندوق‌ها، صندوق «پالایشی یکم» با عملکرد ۸ درصد مثبت با مدیریت "تامین سرمایه نوین" در صدر لیست ماهانه نشسته و صندوق «سپهر اول کارگزاری بانک صادرات» با عملکرد ۵.۹۵ درصد مثبت در جایگاه دوم قرار دارد.

با نگاهی به ضعیف‌ترین‌های این گروه صندوق‌ها در بخش ماهانه باید اشاره کرد که صندوق «مشترک امین آوید» با ۴.۱۶  درصد منفی تحت مدیریت "تامین سرمایه امین" به خود اختصاص داد؛ در رتبه‌های بعدی این صندوق‌ها نیز می‌توان به صندوق «مشترک دماسنج» با ۳.۸۹ درصد منفی و صندوق «مشترک افق» با ۳.۰۱ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان سرمایه و دانش" به ترتیب قعرنشینان ماهانه نام گرفته‌اند.

صندوق «مشترک سینا» در سه ماه سربلند بود

با نگاهی به بازه سه ماهه صندوق‌ها نیز می‌توان دریافت که تنها صندوق «مشترک سینا» با عملکرد ۳.۵۲ درصد مثبت تحت مدیریت "سبدگردان سینا" نخستین صندوق سبزپوش نام گرفت و در انتهای جدول سه ماهه نیز می‌توان به  صندوق «امین تدبیرگران فردا» با ۱۷.۰۴ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان تدبیر"، صندوق «پالایشی یکم» با ۱۳.۸۴ درصد منفی و صندوق «مشترک دماسنج» با ۱۳.۶ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردن آرتین" حضور دارند.

«واسطه گری مالی یکم» و «صندوق بانک دی»، کماکان جزو قعرنشین‌ها سالانه

در یک سال منتهی به ۱۰ دی‌ماه سال ۱۴۰۰ بهترین عملکرد سالیانه را دو صندوق «مشترک پیشتاز» تحت مدیریت "سبدگردان مفید" و «توسعه اندوخته آینده» تحت مدیریت "سبدگردان مفید" به ترتیب با ۳۱.۷۶ و ۱۳.۳۷ درصد بازدهی مثبت به خود اختصاص داده‌اند.

صندوق‌های «بانک دی» و «واسطه گری مالی یکم» نیز به ترتیب با ۳۴.۹۶ و ۳۴.۹۴ درصد بازدهی منفی، ضعیف‌ترین بازدهی‌های یک‌ساله را داشته‌اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
صندوق «بانک دی»، کماکان جزو قعرنشین‌های سه‌ماهه و سالانه؛

"آوای معیار" درصدر بدترین‌ها هفتگی

ارسال نظر