بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
در گفت‌وگو با کارشناس بازار‌سرمایه مطرح شد؛

خطراتی که بورس از سر گذراند

واقعیت این است که بازار سرمایه تمامی مشکلات مانند افزایش نرخ گاز، برنامه بودجه‌ای و... را از سر گذرانده و حالا با توجه به صحبت‌هایی که اخیرا درباره منابع درامدی در بودجه شده، طرح‌هایی برای افزایش نرخ ارز‌ها در این حوزه ارائه شده است.
کد خبر : ۲۵۲۳۸۵

مردم در انتظار بهبود شرایط اقتصادی//قربانی//+عکس

علی ضیاچی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، اظهار کرد: وضعیت فعلی بازارسرمایه در حالت تعادل قرار گرفته و باید منتظر ماند تا شرایط بهتر شود؛ همچنین ترسی که در سرمایه‌گذاران بوجود آمده بود ریخته اما؛ تصمیم‌گیری نامناسب برای فعالان بازار نگرانی ایجاد کرده است.



مردم در انتظار بهبود شرایط اقتصادی//قربانی//+عکس

وی در خصوص روند آتی بازار سرمایه افزود: با توجه به اتفاقاتی که در بورس افتاد با نزدیک شدن دلار نیمایی به دلار آزاد، بازار می‌تواند روند متعادل رو به بالایی را تجربه کند.

ضیاچی تاکید کرد: واقعیت این است که بازار سرمایه تمامی مشکلات مانند افزایش نرخ گاز، برنامه بودجه‌ای و... را از سر گذرانده و حالا با توجه به صحبت‌هایی که اخیرا درباره منابع درآمدی در بودجه شده، طرح‌هایی برای افزایش نرخ ارز‌ها در این حوزه ارائه شده است.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: با توجه به لایحه بودجه، ابتدا نگرانی‌هایی در بحث مالیات و نرخ خوراک وجود داشت که رفع شد. البته طبیعی است که کاهش مالیات به صورت مستقیم سود بنگاه‌ها و ارزندگی آنان را افزایش دهد؛ چرا که سود بنگاه‌ها با مالیات رابطه عکس دارند. در صورتی که بازار به سمت هیجان حرکت کند و دخالت در سودآوری شرکت‌ها کمتر شود، می‌توان کم کم به بهبود وضعیت بازار سرمایه امیدوار شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نبود نظارت را با سخت‌گیری و برخورد شلاقی پر نکنیم!
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

نبود نظارت را با سخت‌گیری و برخورد شلاقی پر نکنیم!

ارسال نظر