بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
«پلی‌اتیلن سبک» پر فروش‌ترین محصول "آریا"در بازار صادراتی؛

افزایش فروش «پلی‌اتیلن سبک» پلیمر آریا ساسول

افزایش فروش «پلی‌اتیلن سبک» پلیمر آریا ساسول
شرکت "آریا" طی ۹ ماه سپری‌شده از سال مالی نیز این شرکت بیشترین درآمد شناسایی‌شده از فروش محصولات را در تیرماه با مبلغ ۲۵,۴۹۳ میلیارد ریال به دست آورده است.
کد خبر : ۲۵۲۴۵۰

پلیمر اریا ساسول+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت پلیمر آریا ساسول در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال جاری مجموع درآمد‌های حاصل‌شده از فروش محصولات طی دوره یک‌ماهه را برابر با ۲۴،۵۵۹ میلیارد ریال به ثبت رساند و در ۹ ماه گذشته نیز درآمد‌های خود را بالغ‌بر ۱۸۸،۱۳۸ میلیارد ریال شناسایی کرد.

مجموع درآمد‌های ماهانه پلیمر آریا ساسول در آذرماه از فروش محصولات در بازار‌های داخل کشور و خارجی تشکیل‌شده که عمده‌ترین درآمدها مختص به فروش در بازار خارجی بوده که ۷۰درصد از درآمد را تشکیل داده است ؛ درآمد حاصل از فروش صادراتی آذرماه نسبت به سال گذشته، اندک کاهش ۷ درصدی را به نمایش گذاشته است.

عملکرد ماهانه پلیمر اریا ساسول+بورس نیوز


بیشتر بخوانید: "آریا" افزایش درآمد سالانه ۷۲ درصدی ثبت کرد


درآمد‌های شناسایی‌شده "آریا" در آذرماه ۱۴۰۰

روند ثبت درآمدهای آریا ساسول+بورس نیوز

بر پایه این گزارش، درآمد‌های اعلام‌شده پلیمر آریا ساسول در آذرماه ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد را به ثبت رساند، همچنین شاهد افزایش ۶۳ درصدی درآمد‌های ارائه‌شده از ابتدای سال مالی تاکنون نیز قابل مشاهده بوده که البته این آمار نسبت به ماه گذشته ۲,۵۷ درصد کاهش را به دنبال داشته است.

بر اساس نمودار فوق مشاهده می‌کنیم که شرکت پلیمر آریا ساسول طی ۴ ماهه گذشته با روند متعادلی همراه بوده، طی ۹ ماه سپری‌شده از سال مالی این شرکت بیشترین درآمد شناسایی‌شده خود از فروش محصولات را در تیرماه با مبلغ ۲۵,۴۹۳ میلیارد ریال اعلام‌کرده است.

نقش صادرات در "آریا"

همان‌طور که بیان شد درآمد‌های پلیمر آریا ساسول در آذرماه از ۲ بخش فروش محصولات در بازار داخلی و صادراتی تشکیل‌شده که بیشترین میزان درآمد شناسایی‌شده متعلق به بازار صادراتی با ۱۷،۲۰۵ میلیارد ریال بوده که ۷ درصد کاهش درآمد را نسبت به سال گذشته شاهد بوده است.

در بازار صادراتی عمده‌ترین درآمد کسب‌شده توسط این شرکت مربوط به «پلی‌اتیلن سبک» با ۱۰،۴۷۳ میلیارد ریال بوده که نرخ فروش این محصول در ازای هر تن تقریباً نزدیک به ۳۲ میلیون و ۲۰۱ تومان به فروش رسیده، طی آذرماه سال جاری پس از پلی‌اتیلن سبک که بیشترین درآمد ماهانه را از خودکرده، «پلی‌اتیلن متوسط و سنگین» با ۶،۷۳۲ میلیارد ریال بیشترین درآمدزایی را به همراه داشت.

درآمدهای شناسایی‌شده در بازار داخلی نیز ۷،۳۵۴ میلیارد ریال بوده که عمده‌ترین درآمد تشکیل‌دهنده این مبلغ را محصول «اتیلن» با ۳،۰۹۸ میلیارد ریال از آن خود و نرخ فروش این محصول با کاهش تقریباً ۳ درصدی به ۱۸ میلیون و ۸۷۰ هزارتومانی در ازای هر تن رسیده است.

مقدار تولید «پلی اتیلن سبک» و فروش آن در آذرماه به ترتیب برابر با ۳۲,۰۰۶ و ۳۷,۷۶۷ تن بوده که مقدار تولید ۲ درصد کاهش داشته، اما مقدار فروش ۱۹ درصد نسبت به آبان ماه افزایش داشته است.

مقدار فروش ماهانه محصولات پلیمر آریا ساسول در نهمین ماه سپری‌شده از سال جاری ۹۴,۱۶۰ تن اعلام‌شده و از ابتدای سال مالی تاکنون نیز موفق به فروش ۸۲۰,۲۳۳ تن از محصولات خود در بازار‌های داخلی و صادراتی شده، فروش ماهانه این شرکت نسبت به سال گذشته رشد قابل‌توجهی نداشته است.

بیشترین فروش تجمیعی آریا طی ۹ ماه گذشته مربوط به «پلی‌اتیلن سبک صادراتی» با ۲۴۴،۸۷۹ تن بوده که میانگین نرخ فروش این محصول طی این دوره نزدیک به ۲۹ میلیون تومان گزارش‌شده که نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد افزایش نرخ داشته است.

در پایان لازم به ذکر بوده که میزان سرمایه ثبت‌شده پلیمر آریا ساسول طی این مدت ۹,۱۶۷ میلیارد ریال بوده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۶۱درصد از کل درآمد
روند صعودی درامد‌های "آریا" طی ۳ ماهه گذشته؛

۶۱درصد از کل درآمد "آریا" متعلق به صادرات شد

مدیرعامل آریا ساسول از یک واحد جدید خبر داد:

احداث واحد ۳۰۰ هزارتنی پلی اتیلن 

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

افزایش درآمد ۱۵۰ میلیون دلاری «آریا»

مدیرعامل شرکت پلیمر آریا ساسول در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

حساب‌ویژه بر سودآوری ۵۰درصدی آریاساسول

ارسال نظر