بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
افزایش تقاضای نفت در ابتدای سال نو میلادی
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه در آستانه دیدار فردای وزیران اوپک پلاس با وجود نگرانیها نسبت به تاثیر افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ بر تقاضا برای سوخت، افزایش یافت.
کد خبر : ۲۵۲۴۶۴

قیمت نفت+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بهای معاملات نفت برنت ۵۹ سنت معادل ۰.۷۶ درصد افزایش یافت و به ۷۸ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید.



بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۳ سنت معادل ۰.۸۴ درصد، به ۷۵ دلار و ۸۴ سنت در هر بشکه رسید.

آبشیک چائوهان، مدیر کالا‌ها در شرکت اسواستیکا اینوستمنت گفت: محدودیت عرضه از سوی لیبی در آستانه دیدار وزیران اوپک و متحدانشان، فضای بازار را مثبت کرده است.

شرکت نفتی دولتی لیبی روز شنبه اعلام کرد تولید نفت این کشور به مدت یک هفته به دلیل تعمیرات در یک خط لوله اصلی بین دو میدان نفتی، به میزان ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

در این بین، چهار منبع آگاه اظهار کردند: اوپک پلاس احتمالا افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز را برای فوریه تصویب خواهد کرد.

قیمت‌های نفت سال گذشته تحت تاثیر احیای اقتصاد جهانی از رکود ناشی از پاندمی و محدودیت عرضه و با وجود افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹، حدود ۵۰ درصد رشد کردند.

کارشناسان سلامت آمریکا به شهروندان آمریکایی هشدار دادند برای تشدید گسترش بیماری در هفته‌های آینده آماده شوند و نرخ ابتلا احتمالا پس از تعطیلات سال نو و بازگشایی مدارس پس از تعطیلات زمستانی افزایش پیدا خواهد کرد.

نتایج نظرسنجی رویترز که روز جمعه منتشر شد، نشان داد تحلیلگران پیش بینی خود از قیمت نفت در سال میلادی جاری را پایین بردند و انتظار دارند میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال میلادی جاری ۷۳ دلار و ۵۷ سنت باشد که حدود دو درصد کمتر از پیش بینی ۷۵ دلار و ۳۳ سنت در نوامبر بود. این نخستین کاهش پیش بینی قیمت سال ۲۰۲۲ از نظرسنجی اوت رویترز بود، میانگین قیمت هر بشکه نفت آمریکا ۷۱ دلار و ۳۸ سنت در سال ۲۰۲۲ پیش بینی شد که پایینتر از پیش بینی ۷۳ دلار و ۳۱ سنت در ماه پیش بود.

طبق گزارش روز جمعه شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شرکت‌های انرژی آمریکایی تحت تاثیر بهبود قیمتها، برای هفدهمین ماه متوالی به شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی اضافه کردند. شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی در دسامبر ۱۷ حلقه افزایش یافت و در سه ماهه چهارم ۶۵ حلقه افزایش داشت که پنجمین رشد سه ماهه متوالی بود. شمار دکل‌های حفاری برای کل سال ۲۳۵ حلقه افزایش یافتند در حالی که در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۵۴ حلقه و در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۷۸ حلقه کاهش داشتند.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد تولید نفت خام آمریکا در اکتبر با افزایش تولید در خلیج مکزیکو، به ۱۱.۴۷ میلیون بشکه در روز افزایش یافت که شش درصد بالاتر از ماه پیش از آن بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر