بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
۵۷ درصد افزایش فروش ماهانه پتروشیمی شیراز در آذر؛

«اوره صنعتی» به سبد فروش "شیراز" بازگشت

«اوره صنعتی» به سبد فروش
گران‌ترین محصول "شیراز" مربوط به «اوره صنعتی» با ۱۹ میلیون و ۷۰۸ هزارتومان در ازای هر تن معامله‌شده و لازم به ذکر است که این محصول در ماه گذشته به فروش رفته است.
کد خبر : ۲۵۲۵۱۳

پتروشیمی شیراز+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت پتروشیمی شیراز در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۰ مجموع درآمد‌های عملیاتی حاصل از فروش محصولات طی دوره یک‌ماهه را بالغ‌بر ۱۳،۴۳۲ میلیارد ریال به ثبت رسانده و از ابتدای سال مالی تا انتهای آذرماه سال جاری نیز توانسته درآمد‌های شناسایی‌شده را برابر با مبلغ ۸۸،۰۵۵ میلیارد اعلام کند.

درآمد‌های این پتروشیمی در آذرماه از فروش محصولات در بازار‌های داخل و خارج از کشور ارائه‌شده که عمده‌ترین درآمد ثبت‌شده طی این دوره در بازار داخل کشور به دست آمد که ۵۷ درصد از مجموع درآمد ماهانه را به خود اختصاص داده و مابقی درآمد شناسایی‌شده از فروش محصولات در بازار صادراتی گزارش‌شده است.

 


بیشتر بخوانید: عرضه برش سنگین پتروشیمی جم در بورس انرژی


میزان درآمد‌های گزارش‌شده "شیراز"

روند ثبت درآمدهای شیراز+بورس نیوز

بر پایه این گزارش صورت گرفته، درآمد‌های شناسایی‌شده پتروشیمی شیراز در نهمین ماه سپری‌شده از سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۶ درصد رشد را به همراه داشت و از ابتدای سال مالی تا انتهای آذرماه نیز درآمد‌های این پتروشیمی با ۷۵ درصد افزایش را به دنبال داشته، لازم به ذکر است که درآمد ماهانه "شیراز" در مقایسه با آبان ماه ۲۲ درصد رشد را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید درآمد‌های پتروشیمی شیراز در آذرماه پس‌ازآنکه روند نزولی را پشت سر گذاشت توانست سیر صعودی خود را ادامه دهد، بیشترین درآمدی که از ابتدای سال مالی به ثبت رسیده مربوط به مردادماه در سال جاری بوده است.

عمده‌ترین درآمدی که این پتروشیمی در آذرماه از خود برجای گذاشته مربوط به محصول «اوره صادراتی» با ۵،۵۴۰ میلیارد ریال بوده و نرخ فروش این محصول نیز ۱۲ میلیون و ۱۰۳ هزار تومان در ازای هر تن گزارش‌شده، بیشترین درآمدی که پتروشیمی شیراز پس از اوره صادراتی کسب کرده مربوط به «اوره کشاورزی» در بازار داخلی با ۵،۱۶۴ میلیارد ریال بوده که در رتبه بعدی قرارگرفته است.

پتروشیمی شیراز در نهمین ماه سپری‌شده از سال جاری درآمدی که از فروش محصولات در بازار صادراتی کسب کرده برابر با ۵،۷۹۱ میلیارد ریال بوده و از ابتدای سال مالی تا انتهای آذرماه نیز درآمدی که طی این ۹ ماه شناسایی‌شده بالغ‌بر ۵۳،۴۴۲ میلیارد ریال اعلام شد که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۶۳ درصدی بوده است.

بر اساس این گزارش، پتروشیمی شیراز مقدار فروش ماهانه محصولات خود را برابر با ۱۴۰,۹۲۲ تن اعلام کرده که بیشترین فروش ماهانه را در بازار صادراتی با ۴۹,۲۹۳ تن داشته، از ابتدای سال مالی تا انتهای آذرماه نیز مقدار فروش محصولات این پتروشیمی برابر با ۱,۳۳۲,۹۲۰ تن گزارش‌شده است.

بیشترین مقدار فروش ماهانه "شیراز" مربوط به محصول «اوره کشاورزی» با ۵۷،۳۰۹ تن بود و «اوره صادراتی» نیز با ۴۵،۷۸۰ تن بیشترین فروش را از آن خود کرده‌اند، دراین‌بین گران‌ترین محصول "شیراز" مربوط به «اوره صنعتی» با ۱۹ میلیون و ۷۰۸ هزارتومان در ازای هر تن معامله‌شده و لازم به ذکر است که این محصول در ماه گذشته به فروش رفته است.

پتروشیمی شیراز در آذرماه با افزایش مقدار فروش ۵۲ درصدی (۴۷,۹۲۴ تن) مواجه بود و طی این دوره برخلاف ماه گذشته بیشترین فروش‌ها در بازار داخلی شکل گرفت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال فروش در مدت ۱۰ ماهه؛

صادرات به کام فروش "شیراز" نشست

رقم نازل نرخ فروش اوره صادراتی؛

اوره داخلی "شیراز" جور صادراتی‌ها را کشید

ارسال نظر