بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

کانونی برای پیگیری مطالبات سهامداران عدالت

کانونی برای پیگیری مطالبات سهامداران عدالت
موضوع بازار گردانی روش غیر مستقیم و تعیین تکلیف مجامع شان نیز نیاز به ورود بالادستی سیاست گذار و ریل گذاری لازم الاجرا توسط ایشان دارد.
کد خبر : ۲۵۲۵۲۸

ضرورت تشکیل کانونی برای پیگیری مطالبات سهامداران عدالت

به گزارش بورس نیوز در حالی که سهامداران عدالت این روزها با چالش هایی از جمله اضافه نشدن سهام عدالت به پرتفوی سهامدارانی که روش مستقیم را برای مدیریت دارایی خود برگزیده اند؛ افت ارزش سبد عدالت در صورت افزایش سرمایه شرکت های سبد سهام عدالت از محل آورده نقدی؛ و نیز بلاتکلیفی و عدم بازارگردانی شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت؛ اما در پیش نویس طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار هیچ ماده و تبصره ای در مورد سهام عدالت وجود ندارد!

نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: هر چند که رشد کلیت بازار و سهام عدالت همراستا بوده و تاثیر متقابل برهم دارند، اما جای خالی پیگیری منافع مستقیم بزرگترین جامعه اقتصادی کشور (که در سال های اخیر نیز شکل گرفته است) در متون منتشر شده پیش نویس خالی است و انتظار می رود در ادامه توجه ویژه ای به این قشر از سهامداران گردد.

وی افزود: از جمله موارد موثر بر منافع جامعه سهامداران عدالت، راه اندازی کانون تخصصی مربوطه (مجزا از کانون سهامداران خرد) است که می تواند پیگیر مطالبات و خواسته های این افراد باشد. سهامدارانی که دانش بالای بورسی ندارند و همچنین سازوکار اجرایی متناسبی برای تجمیع نظرات و پیگیری هایشان نیز عملا در دسترس نیست.

میرزایی ضمن تاکید بر ضرورت بازارگردانی شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت: همچنین موضوع بازار گردانی روش غیر مستقیم و تعیین تکلیف مجامع شان نیز نیاز به ورود بالادستی سیاست گذار و ریل گذاری لازم الاجرا توسط ایشان دارد. امید هست با توجه به نظر مثبت برخی از تصمیم سازان و تصمیم گیران و همچنین مطالبه جامعه بزرگ سهامداران و رسانه های بورسی ، تامین منافع ایشان در اصلاحیه قانون بصورت مستقیم و تخصصی مد نظر قرار بگیرد .

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
صندوق‌بازنشستگی، خصوصی‌سازی و سهام‌عدالت کجای قانون‌اند
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

صندوق‌بازنشستگی، خصوصی‌سازی و سهام‌عدالت کجای قانون‌اند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
کانون ومانون کار ساز نیست فقط به دست اندرکاران نفری ده بیست میلیون سهام عدالت بدهند وذینفع بشنوند ظرف یک ماه سرسامان میدهند درغیر این صورت بدترخواهدشد ولی بهترهرگز